arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

پیشنهاد یک نماینده: جهان اسلام واحد پول مشترک داشته باشد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که باید به فکر باشیم تا پول واحد جهان اسلام تشکیل شود تا مقدمات نزدیک شدن کشورهای اسلامی را به یکدیگر فراهم کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که باید به فکر باشیم تا پول واحد  جهان اسلام تشکیل شود تا مقدمات نزدیک شدن کشورهای اسلامی را به یکدیگر فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی بازرگانی استان کرمان و کشور افغانستان در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: استکبار با تفرقه‌اندازی در جهان اسلام، مسلمین را علیه هم به جنگ، منازعه و کشتار وادار کرده و کشورهای اسلامی از این محل دچار خسارت های سنگینی شدند که از جمله این کشورها افغانستان است و ما در آلام مردم این کشور شریک هستیم و از همین بابت پذیرای حدود 3 میلیون افغان در ایران هستیم و بالاترین سطح مهاجرپذیری را در دنیا داریم و مهاجران زیادی از عراق نیز پذیرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور اتباع افغان در ایران می‌توانیم به افزایش سطح مبادلات و تجارت بین دو کشور همت کرده و صادرات به افغانستان را از 2.4 میلیارد دلار به بیش از 10 میلیارد دلار برسانیم و این شدنی است.

وی بیان کرد: حجم مبادلات استان کرمان با افغانستان خیلی کم است و انتظار داریم برنامه 5 ساله در این زمینه طراحی و در این بازه زمانی عدد را به 400 میلیون دلار برسانیم که به راحتی شدنی است و کرمان پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: پتانسل‌های معدنی، خدمات مهندسی، محصولات کشاورزی، صنایع دستی و ... از استان کرمان قابل صادرات است و توانمندی های افغانستان نیز قابلیت صادرات دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد که باید به فکر باشیم تا پول واحد پول جهان اسلام تشکیل شود تا مقدمات نزدیک شدن کشورهای اسلامی را به یکدیگر فراهم کنیم.، گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند بازار مشترک جهان اسلام را تشکیل داده و با برگزاری قوی اجلاس کنفرانس اسلامی، حق وتو را در سازمان ملل به دست آورند.

وی تصریح کرد: رویکردهای آینده جهان در حوزه فناوری، دانش و اقتصاد، شرکت های دانش بنیان است و می‌توانیم شرکت‌های دانش‌بنیان مشترکی را ایجاد کنیم و ایران توانمندی بسیار بالایی در این زمینه دارد و می‌تواند به همه کشورهای اسلامی کمک کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: انجام پروژه های بزرگ صنعتی و اقتصادی در کشورهای اسلامی و ایجاد بازار مشترک اقدام خوبی است و در این زمینه آمادگی لازم در استان کرمان و ایران وجود دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
کدام جهان اسلام را شما می گویی جهان اسلام امریکایی به قول حضرت امام یا اسلام ناب محمدی . برادر مهربان ما که سر دم دار اسلام ناب محمدی هستیم حال روز مسولین ما این است وای بحال بقیه...... مثل مجلس اینقدر طرح ولولایح قانون و... بدون پشتوانه عملی ندهید لطفا
نظرات بینندگان