arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

بازداشت مرد صربستانی که قصد ترور پوتین را داشت

مقامات صربستان مردی را که قصد داشت پوتین را در جریان سفر امروز پنج‌شنبه به این کشور ترور کند، بازداشت کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است امروز به بلگراد سفر کند؛ جایی که انتظار می‌رود در جریان آن چندین توافقنامه همکاری دو جانبه را امضا و به تنش‌ها میان صربستان و کوزوو رسیدگی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بر اساس گزارش‌های خبری، مقامات صربستان مردی را که قصد داشت رئیس جمهوری روسیه را در جریان سفر امروز (پنج‌شنبه) به این کشور ترور کند، بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قرار است امروز به بلگراد سفر کند؛ جایی که انتظار می‌رود در جریان آن چندین توافقنامه همکاری دو جانبه را امضا و به تنش‌ها میان صربستان و کوزوو رسیدگی کند.

روزنامه‌های صربستانی به نقل از مقامات امنیتی ناشناس گزارش دادند، آرمین الیباشیک ۲۱ ساله در جنوب صربستان به اتهام آماده کردن طرح یک حمله تروریستی در جریان سفر پوتین به بلگراد، بازداشت شد.

بر اساس گزارش روزنامه موسکو تایمز، یکی از مقامات ناشناس صربستان گفت: من این مساله را که الیباشیک قصد داشت بمبی را در روز ورود پوتین منفجر کند، رد نمی‌کنم.

مقامات یک تفنگ در کوله پشتی الیباشیک کشف کرده و کمی بعد انباری را از تسلیحات و مواد مورد استفاده در ساخت مواد منفجره در آپارتمان محل سکونتش کشف و ضبط کردند.

این مظنون که بر اساس گزارش‌ها به مدت ۴۸ ساعت در بازداشت به سر خواهد برد، گفته می‌شود که پرچم گروه تروریستی داعش را نیز به همراه داشته است.

داعش یک سازمان تروریستی است که در روسیه ممنوع اعلام شده است.

نظرات بینندگان