arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

گمرک:صدور مجوز ورود کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد ممنوع است

گمرک ایران در بخشنامه ای اعلام کرد: گمرکات اجرایی کشور از صدور هرگونه مجوز ترانزیت و ورود کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد تجاری– صنعتی و ویژۀ اقتصادی فعلا خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گمرک:صدور مجوز ورود کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد ممنوع استگروه چهارم کالایی شامل کالاهایی است که در داخل کشور تولید می شود و نیازی به واردات آنها از خارج از کشور نیست.
بخشنامه ی گمرگ امروز به نهادهای ذیربط از جمله گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی ، ارس و ماکو و مناطق ویژۀ اقتصادی ابلاغ شد.
در این بخشنامه آمده است: گمرک پس از استقرار کامل در مبادی ورودی مناطق آزاد و ویژۀ اقتصادی، نسبت به صدور مجوز ترانزیت و ورود کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژۀ اقتصادی با رعایت تشریفات گمرکی اقدام می کند.
در این بخشنامه یادآور شده است: استقرار کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژۀ اقتصادی به اذعان گمرکات اجرایی مستقر در این مناطق به صورت کامل در برخی موارد محقق نشده است.
قرار شده است با توجه به ممنوعیت ترانزیت و ورود کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژۀ اقتصادی و سرزمین اصلی مطابق بند 5 این صورتجلسه، وزارت صنعت، سیاست خود را در مورد توقف ثبت سفارش کالاهای گروه 4 در این مناطق تعیین کند.
مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، برعهدۀ بالاترین مقام گمرکات است.
در این بخشنامه از گمرک های مناطق آزاد خواسته شده است با نظارت دقیق و کنترل های لازم ترتیبی اتخاذ کنند تا مفاد این بخشنامه بصورت کامل و دقیق اجراء و در صورت وجود هرنوع مشکل، مراتب را به قید فوریت به دفاتر ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران منعکس کنند.

نظرات بینندگان