arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

«ترین‌ها»ی دور گروهی جام ملت‌های آسیا؛ برترین خطوط دفاعی در اختیار ایران و ۳ تیم دیگر/ قطر بهترین‌ها را درو کرد

در پایان مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال کشورمان و چهار تیم دیگر با بسته نگه داشتن دروازه خود، صاحب بهترین خط دفاعی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ترین‌ها»ی دور گروهی جام ملت‌های آسیا؛ برترین خطوط دفاعی در اختیار ایران و ۳ تیم دیگر/ قطر بهترین‌ها را درو کرد

در پایان مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال کشورمان و چهار تیم دیگر با بسته نگه داشتن دروازه خود، صاحب بهترین خط دفاعی هستند.

مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا، روز گذشته (پنجشنبه) با برگزاری دیدارهای پایانی گروه‌های E و F خاتمه یافت تا 16 تیم راه‌یافته به دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها، حریفان خود را در این مرحله بشناسند.

اکنون نگاهی به بهترین و بدترین آمارهای مرحله گروهی خواهیم داشت:

بهترین تیم‌ها: کره جنوبی، ژاپن و قطر با کسب 9 امتیاز

شاگردان پائولو بنتو در کره جنوبی، دو دیدار نخست خود را با دو پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشتند و صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی کردند. با حضور سون‌هیونگ‌مین در تیم کره، پیشرفت محسوسی در عملکرد هجومی این تیم مشاهده شد و کره‌ای‌ها موفق شدند چین را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند. ژاپن نیز که با یک سرمربی بومی وارد مسابقات شد، در هر سه دیدار مرحله گروهی خود به پیروزی رسید.

قطر را نیز که می‌توان پدیده مسابقات دانست، مقابل لبنان، کره شمالی، و نیز عربستان به برتری رسید تا بر خلاف انتظارات، با صدرنشینی به جمع 16 تیم پایانی مسابقات راه یابد. این تیم عملکردی عالی در خطوط حمله و دفاع از خود نشان داد و با زدن 10 گل و نیز بسته نگه داشتن دروازه تیم خود، بهترین خطوط دفاع و حمله را از آنِ خود کرد.

تیم‌های بدون امتیاز: فیلیپین، یمن، کره شمالی و ترکمنستان

با حضور اسون گوران اریکسون، سرمربی سرشناس و پیشین تیم ملی انگلیس روی نیمکت تیم ملی فیلیپین، انتظار می‌رفت که این تیم حداقل بتواند به مقام سوم گروه C رقابت‌ها دست یابد و برای صعود به دور بعد تلاش کند، اما فیلیپین در نخستین دوره حضور خود در مسابقات، در قعر جدول گروه C جای گرفت. یمن نیز گلی به ثمر نرساند و امتیازی کسب نکرد تا بدون کسب امتیاز، در انتهای جدول گروه D قرار گیرد.

عملکرد بسیار بد کره شمالی در این دوره از مسابقات تعجب‌برانگیز بود. این تیم 14 بار گل خورد، تنها یک گل به ثمر رساند و امتیازی کسب نکرد. هر چند با حضور تیم‌هایی چون عربستان و قطر در گروه E رقابت‌ها، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که کره شمالی بتواند از گروه خود به دور بعد راه یابد، اما مطمئناً کسی انتظار این را نداشت که کره شمالی بدترین آمارهای مسابقات جام ملت‌های آسیا را به نام خود ثبت کند.

بهترین خط حمله: قطر با 10 گل زده

 آقای گل مسابقات: معز علی از قطر با 7 گل زده

پدیده 22 ساله مسابقات تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. معز پس از اینکه چهار گل مقابل کره شمالی به ثمر رساند، به پنجمین بازیکن تاریخ مسابقات تبدیل شد که در یک بازی، «پوکر» کرده‌اند. علی همچنین در نبرد حساس قطر - عربستان، دو بار دروازه سعودی‌ها را گشود تا تنها یک گل برای رسیدن به رکورد علی دایی در زدن بیشترین گل در یک دوره جام ملت‌های آسیا فاصله داشته باشد.

بهترین خط دفاع: ایران، اردن، قطر و کره جنوبی بدون گل خورده

ملی‌پوشان کشورمان در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، عملکرد دفاعی خوب خود در مقدماتی جام جهانی 2018 و نیز مرحله پایانی این مسابقات را تداوم بخشیدند و مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را بدون گل خورده به پایان رساندند. با وجود اینکه ترکیب تدافعی تیم ملی ایران در سه بازی دور گروهی دستخوش تغییر شد، دروازه شاگردان کی‌روش در پایان سه بازی نخست جام بسته ماند. اتفاقی که تمجید سایت فیفا را هم به دنبال داشت.

بدترین خط حمله: یمن و فلسطین بدون گل زده

بدترین خط دفاع: کره شمالی با 14 گل خورده

پرگل‌ترین دیدار و قاطعانه‌ترین پیروزی: قطر 6 - کره شمالی صفر

بیشترین دریافت کارت زرد و قرمز: کره شمالی با 15 کارت زرد و 2 کارت قرمز

منضبط‌ترین تیم: بحرین و هند با 2 کارت زرد

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان