arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

اتحادیه عرب: سوریه به نشست بیروت دعوت نشده

حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب درباره خبرها مبنی بر دعوت از سوریه به نشست بیروت، به اسپوتنیک گفت نمی‌توانم صحت این خبرها را تایید کنم، چرا که از گفت‌وگوهای شنبه گذشته ما چیزی عوض نشده است که آن زمان تاکید شد که سوریه به نشست بیروت دعوت نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه عرب اعلام کرد سوریه به شرکت در نشست اقتصادی بیروت دعوت نشده است.

به گزارش تسنیم، حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب درباره خبرها مبنی بر دعوت از سوریه به نشست بیروت، به اسپوتنیک گفت نمی‌توانم صحت این خبرها را تایید کنم، چرا که از گفت‌وگوهای شنبه گذشته ما چیزی عوض نشده است که آن زمان تاکید شد که سوریه به نشست بیروت دعوت نشده است.

علی عبدالکریم سفیر سوریه در بیروت گفته بود کشورش دعوت‌نامه‌ای از سوی ریاست جمهوری لبنان برای مشارکت در نشست بیروت دریافت کرده، اما دمشق از حضور در این نشست عذرخواهی کرده است.

سفارت سوریه در لبنان اعلام کرده است که سفیر سوریه از حضور در مراسم افتتاح نشست عذرخواهی کرده است . بر ا ساس بیانیه سفارت سوریه، دعوت نامه برای حضور در مراسم افتتاح نشست بوده نه نشست سران عربی.

اتحادیه عرب تحت فشارهای برخی طرف‌ها به ویژه رژیم سعودی و آمریکا، عضویت سوریه در این نهادی که ناکارامدی آن اثبات شده است، در سال 2011 و در پی بروز بحران تحمیلی در این کشور تعلیق کرده بود.

نظرات بینندگان