arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

روزنامه «الجمهوریه»: سعد حریری با نامه وزیر خارجه لبنان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالفت کرد

یک روزنامه لبنانی نوشت که نخست‌وزیر لبنان نامه‌ای با ارسال نامه وزیر خارجه این کشور به اتحادیه عرب درخصوص بازگشت سوریه به این نهاد عربی، مخالفت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه لبنانی نوشت که نخست‌وزیر لبنان نامه‌ای با ارسال نامه وزیر خارجه این کشور به اتحادیه عرب درخصوص بازگشت سوریه به این نهاد عربی، مخالفت کرده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه «الجمهوریه»، امروز- جمعه- در گزارشی نوشت که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نامه‌ای را خطاب به اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به این نهاد عربی آماده کرده بود که به دلیل مخالفت «سعد حریری» نخست‌وزیر از ارسال آن منصرف شد.

الجمهوریه نوشت باسیل این نامه را در تاریخ دوم ژانویه به «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب نوشته بود که مضمون آن درخواست برای تشکیل نشست فوق‌العاده وزیران خارجه این اتحادیه برای رفع تعلیق عضویت سوریه و بازگشت آن بوده است.

این روزنامه افزود، مخالفت «قاطع» سعد حریری با محتوای این نامه باعث شکست تلاش‌های باسیل شد.

به نوشته این روزنامه لبنانی، جبران باسیل ابراز امیدواری می‌کند که «طی چند هفته آینده اجماع داخلی( در این‌باره) حاصل شود؛ چرا که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب امری قطعی شده است و سیگنال‌ها بسیار و مثبت هستند.»

هر چند لبنان روابط دیپلماتیک خود با سوریه را طی 8 سال جنگ داخلی در این کشور، حفظ کرده، ولی نبود اجماع میان جریان‌های سیاسی در لبنان، نوعی بحران خاموش در این روابط ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید

تهدید آمریکا علیه لبنان : اگر در بازسازی سوریه شرکت کنید تحریم می‌شوید

الاخبار بررسی کرد: اهداف ضد ایرانی سفر دیوید هیل به لبنا

کنفرانس اقتصادی اتحادیه عرب، از فردا( 19 ژانویه) به مدت دو روز در بیروت برگزار می‌شود. سوریه از بزرگ‌ترین غایبان در این نشست است.

نظرات بینندگان