arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۱۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای همه کارکنان در سال آینده/مالیات پلکانی می‌شود

حسن نژاد در ادامه تصریح کرد:‌در صورت تصویب نهایی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی همه کارکنان و کارمندان حقوق مدیران، نمایندگان و همه مسئولان نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ اعلام کرد: در سال ۹۸ همه حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما نرخ مالیات این حقوق‌ها به صورت پلکانی با توجه به میزان دریافتی‌ها افزایش پیدا کند که این موضوع فردا به تصویب نهایی خواهد رسید.

به گزارش فارس، سال گذشته طی یک مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ کل کشور درباره حقوق‌ها و دستمزد، افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۷ شامل حال افرادی که بیش از ۵ میلیون تومان دریافتی ماهانه داشتند نشد.

بر اساس این مصوبه افزایش حقوق کارکنان برای افرادی که زیر پنج میلیون تومان دریافتی داشتند در نظر گرفته شد و به موجب آن دولت مجاز بود ۱۰ تا ۱۸ درصد حقوق افرادی که زیر ۵ میلیون تومان دریافتی داشتند را افزایش دهد.

طبیعتا بر اساس آن حقوق افرادی که کمتر از ۲ میلیون تومان دریافت می‌کردند امکان افزایش ۱۸ درصدی آن وجود داشت.

اما کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور امسال برای حقوق و دستمزد‌های سال آینده تصمیم دیگری گرفته است.

در همین رابطه محمدحسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: درخصوص حقوق و دستمزد برخی اعضا پیشنهاد داشتند که حقوق‌ها به صورت پلکانی همانند سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته عده‌ای هم انتظار داشتند به صورت ثابت برای همه حقوق‌ها اضافه شود، عده‌ای هم نظرات دیگری داشتند، اما نهایتاً احتمال تصویب این پیشنهاد که ۲۰ درصد حقوق‌ها برای همه کارمندان و کارکنان اضافه شود از همه بیشتر است، اما در صورت تصویب نهایی آن مالیات حقوق به صورت پلکانی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور افزود: روال سال گذشته اینگونه بود که حقوق‌های بالا ۵ درصد رشد پیدا کند و حقوق‌های پایین شامل ۲۰ درصد افزایش باشند، اما در سال ۹۸ همه حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما نرخ مالیات این حقوق‌ها به صورت پلکانی با توجه به میزان دریافتی‌ها افزایش پیدا کند که نهایی شدن این پیشنهادات درباره مالیات و پلکانی بودن آن نهایتاً در کمیته مذکور به جمع‌بندی خواهد رسید.

حسن نژاد در ادامه تصریح کرد:‌در صورت تصویب نهایی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی همه کارکنان و کارمندان حقوق مدیران، نمایندگان و همه مسئولان نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه عنوان کرد که ما حتی پیشنهاد ۴۰ درصد افزایش حقوق را هم دادیم، اما بحث فکر معیوب تورم و نقدینگی را مطرح کردند، اما ما گفتیم مگر تقصیر مردم است که نقدینگی ایجاد شده است. دولت خوب کار نکرده و نهایتا نقدینگی ایجاد شده است. آنگاه باید هزینه آن را مردم دهند؟ اما نهایتاً بحث ۲۰ درصد افزایش به توافق رسیده شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
17
این نقدینگی هیچ وقت به دست مردم نرسیده.نقدینگی ها فقط به دست رانت خواران بزرگ و خرده رانت خواران افتاده ، ولی تاوانش را باید کسانی بدهند که در دایره رانت خواران و ویژه خواران حضور ندارند.
ضمن اینکه هیچگاه باور ندارم مسئولان و نمایندگان دلشان برای مردم بسوزد.این را تا بحال به هزار و یک زبان و روش از این به اصطلاح مسئولان و نمایندگان دیده و شنیده ایم.
همان بهتر که این چندر غاز را هم در جاهای دیگر خرج کنند تا توقع این ملت نجیب قهرمانپرور بالا نرود و پرو نشوند .ملت ایران همان لنگ و تکه ای نان و نهایتا اشکنه برایشان کافیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
7
16
این نوع افزایش حقوق منطقی ترین و معقول ترین روش است. در همه جای دنیا مالیات متناسب با درآمد است.
البته ای کاش چنین اعمال قانون مالیات برای پزشکان نیز اعمال شود که نسبت به درآمدشان کمترین مالیات را می پردازند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
3
20
20 درصد واقعا شرم اور است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
5
16
پس عدالت اجتماعی چی میشه شما 20 درصد یک میلیون پانصد تومان را برابر 20 درصد حقوق بیست میلیونی میدانید.وکلای ملت در مجلس برای منافع خودشان تصمیم می گیرند نه برای قشر ضعیف .
در این وا نفسا خدایا دادمان را پیش چه کسی ببریم واز که یاری بخواهیم.
آه مظلومان به هنگام سحر بشکند پشت وکمر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
1
15
در انتخابات سال آینده جواب شما نماینده ها رو خواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
انشا الله.
Mahdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
4
8
سیاست خوبی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
16
نرخ تورم برخی کالاها بالای ۱۰۰ درصد بوده و اکثر کالاها ۵۰درصد افزایش قیمت داشتند حالا میخوان منت سر مردم بزارن ۲۰درصد افزایش حقوق بدن.اون ۲۰درصد هم با افزایش مالیات کاری میکنن که عملا ۱۵ درصد بیشتر نشه.یعنی توده مردم هر سال فقیرتر میشن.
نظرات بینندگان