arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

امام جمعه قم: در فضای مجازی آرمانی‌های انقلاب ترویج شود

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی فکر کرده، عمل کند و انقلابی بماند گفت: در این راستا جوانان و مسئولان قم اجازه نمی دهند تا دشمن، این شهر را از محوریت انقلابی خارج کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی فکر کرده، عمل کند و انقلابی بماند گفت: در این راستا جوانان و مسئولان قم اجازه نمی دهند تا دشمن، این شهر را از محوریت انقلابی خارج کند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر تاکید کرد: تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی و تبدیل قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) به مظهر دنیای مدرن غربی، نقشه دشمن است که بزرگان و مردم غیرتمند قم اجازه دست یابی این دستان خائن برای رسیدن به اهداف پلید خود را نمی دهند.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم تا با هدایت مراجع و حوزه علمیه و با همت زنان، مران و جوانان قمی به اذن خدا و با برنامه ریزی و تدبیر و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، کسانی که ناآگاهانه در این راستا حرکت می کنند را ارشاد کرده و دست کسانی که آگاهانه، مغرضانه و سازمان یافته قصد تخریب قم را دارند با کمک دستگاه های انقلابی قم قطع کنیم. اولویت کار مسئولان باید حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشرهای ضعیف باشد و از تریبون نماز جمعه از زبان عموم از دولتمردان می خواهیم به طور ملموس نشان دهند که به فکر حل مشکلات آحاد جامعه هستند.

سعیدی با تاکید بر اینکه ارائه آمار و خلاصه شدن در شعار، دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند، افزود: با وجود تذکرات رهبری، افرادی ظالمانه با انحصار طلبی و دلال بازی مانع پیشرفت کشور شده و در مسیر توسعه کشور کارشکنی می کنند.

سعیدی همچنین با بیان اینکه دولتمردان باید مراقب حرف و موضع گیری خود بوده و از رفتارهای اشرافی گری پرهیز کنند گفت: دشمن با شایعه سازی به دنبال خدشه به اعتماد مردم به مسئولان است که مردم باید نسبت به این توطئه دشمن آگاه بوده و مسئولان نیز در مسیر حل مشکلات مردم گام برداند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی به منظور ترویج آرمان های اسلامی و انقلابی تاکید کرد: جوانان باید در راستای منویات رهبری از فضای مجازی برای ترویج انقلاب اسلامی استفاده کارآمد کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه، داشتن عقلانیت در برابر یاوه گویی های آمریکا و غربی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید در برابر یاوه گویی های آنها عقب نشست، چرا که وعده، تهدید، امضا و تضمینشان هیچ اعتباری ندارد. قدرت حقیقی عالم، قدرت لایزال الهی است و امام راحل با تکیه بر این آموزه الهی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

نظرات بینندگان