arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

اتحادیه عرب: سوریه از این اتحادیه اخراج نشده / بازگشت این کشور حتمی است

حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب روز جمعه با تاکید بر اینکه سوریه از این اتحادیه اخراج نشده است و بازگشتش حتمی است؛ گفت: تنها حضور سوریه در اتحادیه عرب به تعلیق درآمده که پایان این تعلیق نیز با توافق سایر اعضای اتحادیه محقق می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه عرب: سوریه از این اتحادیه اخراج نشده است

به گزارش روزنامه 'رای الیوم'، زکی در جمع خبرنگاران درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: ما در گذشته نیز گفتیم که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قطعی است. این جمله روشن است و ابهامی ندارد. حضور سوریه در این اتحادیه در سال 2011 به تعلیق درآمد. درنتیجه می توانیم بگوییم که بازگشت سوریه، طبیعی است زیرا از اتحادیه عرب اخراج نشده است و تعلیق حضور این کشور هم با توافق سایر اعضای اتحادیه عرب به پایان می رسد.
نشست افتتاحیه اقتصادی اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه امروز در بیروت برگزار شد. این نشست مقدمه نشست اقتصادی سران اتحادیه عرب است.
جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز در این نشست به طور رسمی خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.
باسیل گفت: عدم حضور سوریه در اتحادیه عرب، بزرگترین شکاف در این نشست است و ما سنگینی عدم این حضور را احساس می ‌کنیم. سوریه باید به ما بازگردد تا ضررهای که متحمل می شویم، پایان یابد. سوریه را باید به آغوش بگیریم نه اینکه آن را سمت تروریسم سوق دهیم.
نشست اقتصادی اتحادیه عرب روزهای 18 تا 20 ژانویه (29 تا 30 دی ماه) در بیروت لبنان برگزار شود.
اتحادیه عرب از ماه نوامبر سال 2011 ( ابان 1390) عضویت سوریه را که یکی از اعضای مؤسس آن بود، به حال تعلیق در آورد اما این روزها و با گذشت هفت سال از این رویداد، سیگنال های مثبتی برای بازگشت دمشق به این سازمان منطقه ای مشاهده می شود.

نظرات بینندگان