arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

امیر پوردستان: نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی‌شوند/ موقعیت داعش را شناسایی می‌کنیم؛ تمام گردان‌ها در مرزها مستقر هستند

رئیس مرکز مطالعات مطالعات راهبردی ارتش گفت: عمده‌ترین نیروهای داعش بالغ بر 7 هزار نفر در خاک افغانستان مستقر هستند و آمریکایی آن‌ها را به منظور اهرم فشار علیه ایران، چین و سوریه نگه داشتند ولی اشراف اطلاعاتی خوبی از آن‌ها داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی‌شوند/ اهرم فشار آمریکا در افغانستان با پول عربستان و امارات

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر امروز در یادواره شهدای شهرستان خوانسار و گرامیداشت حماسه 25 دی‌ماه مردم خوانسار اظهار کرد: یکی از درس‌های بزرگی که حضرت فاطمه الزهرا(س) به ما می‌دهند درس ولایت‌مداری است و ابعاد شخصیتی فاطمه الزهرا(س) مانند قبر ایشان گمنام مانده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت ایران حضور مردم در صحنه‌های سیاسی است و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر اقتدار ایران را به دشمنان نشان می‌دهد و ضربه نهایی را به دشمن می‌زنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین کارهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پادگان‌های مرزی رصد تمام حرکات دشمنان است؛ مسیر هواپیماهای آمریکا و شناورهای آنان در دریای مدیترانه را شناسایی و تحلیل می‌کنیم و مطمئن باشید نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد.

اقتدار امروز به سبب خون پاک شهداست

پوردستان ادامه داد: اگر دشمنی بخواهد اراده خودش را عملی کند، با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده نیروهای مسلح روبه رو خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روح بزرگ، انسان را از بستر گرم بلند می‌کند و آرامش ‎دیگران را بر آرامش و آسایش خود ترجیح می‌دهد و در برابر آماج تیرهای دشمنان ایستادگی می‌کند تا دین و اسلام باقی بماند؛ شهدا با همین قاطعیت جنگیدند و مانند امام حسین(ع) صادقانه در طبق اخلاص جنگیدند اما ذلت و خواری ملت را نپذیرفتند و امروز این عزت و اقتدار به سبب خون‌های پاک شهداست.

وی گفت: شهدا سوختند تا جامعه گرما پیدا کنند و به مسیر خودش برسد و امروز این عزت و سربلندی به برکت خون پاک شهداست؛ اگر امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای منطقه شناخته شده و چشم تمامی مستضعفان به ایران دوخته شده، به برکت خون شهداست که در زیر بیرق ولایت حرکت کردند و این اقتدار را سبب شدند.

برنامه‌های دشمن برای براندازی یکی پس از دیگر درحال اجرا بوده است

پوردستان تصریح کرد: دشمن دست بردار نیست و روند تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری طراحی می‌شود و رفتار آنان براندازی نظام بوده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: کشور ما یک کشور وابسته بود و از همان ابتدای انقلاب آمریکایی‌ها ایران را تحریم کردند و بلافاصله موج ترور و بمب‌گذاری راه انداختند و چندین کودتا را ساماندهی کردند و ناامنی‌هایی را در استان‌های شرق و غرب آغاز کردند.

وی گفت: امروز دشمن با شکل تازه‌ای از تهدیدات و با جنگ ترکیبی وارد شده است و آمریکایی‌ها از جنگ ویتنام و خلیج فارس و جنگ جهانی دوم تجربه گرفت و به این نتیجه رسیدند که با جنگ فرسایشی نمی‌توانند به هدف برسند.

آمریکا جنگ ترکیبی را در دستور کار قرار داده است

 پوردستان افزود: دشمن از طریق راهبرد ترکیبی به عنوان عملیات سریع و قاطع استفاده کردند و از طریق  فضای فرهنگی و اقتصادی و مجازی هجوم آوردند و مولفه‌های جنگ ترکیبی نخستین بعد آن  تهدیدات شبه سخت است و بازیگران آن گروهک‌های تروریستی هستند و با تاکتیک ویروسی حمله می‌کنند و دومین اقدام آنان این است که نیروهای مقابله کننده را از بین می‌برند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش در اصل برای مقابله با جمهوری اسلامی به وجود آمده و آمریکا وقتی داعش به بلوغ رسید به سمت مرزهای ایران هدایتش کردند و در مرز عراق مستقر شدند، اما موقعیت داعش را ما شناسایی می‌کنیم و تمام گردان‌ها در مرزها مستقر هستند.

وی تاکید کرد: ما برای دفاع از مرز جنوبی و شرق کشور طرح آمادگی دفاعی داریم و خط قرمز ستاد کل نیروهای مسلح حفظ مرزهاست و هرکس وارد مرز شود مورد هدف قرار می‌گیرد.

اهرم فشار آمریکا در افغانستان با پول عربستان و امارات

پوردستان عنوان کرد: فضای نیابتی که آمریکایی‌ها در کشور ما ایجاد کردند، ممکن است در برخی مناطق کشور به نوعی برداشته شده باشد اما عمده‌ترین نیروهای داعش که بالغ بر 7 هزار نفر در خاک افغانستان مستقر هستند و با پول عربستان و امارات سلاح تهیه می‌کنند و آمریکایی آن‌ها را نگه داشتند تا اهرم فشاری برعلیه ایران و سوریه و چین باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی خوبی بر داعش است و موقعیت استقراری آن‌ها برای ما مشخص است؛ یکی دیگر از مؤلفه‌های ترکیبی دشمن جنگ نرم است امروز جنگ نرم و فضای سایبری یکی از  ‎تاکید‌های رهبر معظم انقلاب است و دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های دیگر دشمن جنگ اقتصادی است و دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب تحریم اقتصادی کرد و حلقه‌های تحریم به حدی بود که در دولت ترامپ به آن مادر تحریم‌ها گفته می‌شود؛ امروز دشمن جنگ ارزی را پیاده کرده است و تأکید رهبر معظم انقلاب شکسته شدن آقایی دلار است.

جنگ روانی برای نشان دادن قدرت خود و ناکارآمدی نظام

پوردستان مطرح کرد: تحریم ارزی در یک روز 40 درصد اقتصاد چین را فلج کرد و متکی شدن به اقتصاد مقاومتی که یک اقتصاد درون‌زاست تنها راه مقابله با تحریم‌هاست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: از طریق بیوتروریسم با محورهای ترکیبی جنگ روانی گسترده‌ای را از طریق شبکه مجازی منتشر می‌کند تا مردم را نگران و ناامید کند و از دست رفت مملکت و ناکارآمد جلوه دهد و خود را قدرت بزرگ جهان بداند.

 وی گفت: امروز آمریکا در ضعیف‌ترین و بدترین شرایط قرار دارد و در سال 2001 که به  غرب آسیا حمله کرد 30 کشور حمایتش می‌کرد اما دیگر امروز کشور آمریکا در داخل کشور خودش هم با مشکل مواجه است و بدهکارترین کشور دنیاست و از طرفی ناامنی اقتصادی و فرهنگی و تبعیض نژادی در داخل کشورش بیداد می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان