arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

وکیل سابق ترامپ 'به دستور او به کنگره دروغ گفت' / عضو کنگره: اگر این ادعاها تایید شوند، ترامپ باید از کار برکنار شود

بازفید با ارجاع به دو مقام آمریکایی درگیر در تحقیقات درباره ترامپ، که هویتشان فاش نشده، نوشته که کوهن به دستور ترامپ درباره برنامه ساخت برجی در مسکو به کنگره آمریکا دروغ گفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل سابق ترامپ 'به دستور او به کنگره دروغ گفت' / عضو کنگره: اگر این ادعاها تایید شوند، ترامپ باید از کار برکنار شود

بی بی سی نوشت: وبسایت بازفید گزارش کرده که مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، به دستور او به کنگره آمریکا دروغ گفته بود.

برخی از سیاستمداران حزب دموکرات می‌گویند باید به این ادعا رسیدگی شود.

بازفید با ارجاع به دو مقام آمریکایی درگیر در تحقیقات درباره ترامپ، که هویتشان فاش نشده، نوشته که کوهن به دستور ترامپ درباره برنامه ساخت برجی در مسکو به کنگره آمریکا دروغ گفته است.

این گزارش همچنین می‌گوید که آقای ترامپ موافقت کرده بود برنامه سفر به روسیه، در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انجام شود.

بر این مبنا ترامپ می‌خواسته در آن سفر ادعا شده، دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشته باشد و مذاکرات ساخت برج در مسکو را شروع کند.

مایکل کوهن پیش از این به دروغ گفتن به کنگره آمریکا اعتراف کرده است.

ترامپ یا کاخ سفید هنوز واکنشی به گزارش بازفید نشان نداده‌اند اما او پیش از این تاکید کرده است که هرگز از وکیل سابق خود نخواسته کاری خلاف قانون بکند.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که ادعاهای مطرح‌شده در گزارش بازفید رسیدگی می‌شود:

"ادعای اینکه ممکن است رئیس جمهور آمریکا کسی را به شهادت دروغ در کمیته ما واداشته باشد تا بر روابط تجاری خود با روسیه سرپوش بگذارد، یکی از جدیدترین ادعاهایی است که تاکنون (در این پرونده) مطرح شده است."

خواکین کاسترو، دیگر عضو این کمیته، گفته است که اگر ادعاهای بازفید تایید شوند ترامپ باید از کار برکنار شود.

پیش از این هم برخی رویدادها یا برخی گزارش‌های رسانه‌ها به احتمال "اخلال در روند قضایی" از سوی آقای ترامپ تعبیر شده است. اخراج جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) یکی از جنجالی‌ترین این موارد بود.

بتازگی گزارش شد که پس از اخراج کومی، اف‌بی‌آی این احتمال را بررسی کرد که آقای ترامپ مخفیانه برای تامین نظر دولت روسیه فعالیت می‌کرده است.

کاخ سفید بشدت این اتهام را رد کرد.

رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، از جمله همکاری احتمالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه، بتازگی پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را متهم کرد که با یک وابسته دولت روسیه همکاری کرده حتی پس از آن که علیه او اعلام جرم شد.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند روز جمعه در دیوان عالی آمریکا به مسئله‌ای در ارتباط با مولر رسیدگی می‌شود اما جزییات آنچه در این دیوان مطرح است گزارش نشده است.

به گزارش سی‌ان‌ان همسر سرپرست وزیر دادگستری آمریکا بتازگی به خبرنگاری گفته است که تحقیقات بازرس مولر در حال خاتمه یافتن است.

ویلیام بار، نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت دادگستری اخیرا گفت سعی می‌کند تا جای ممکن بخش‌هایی از گزارش مولر را، که ملاحظه امنیتی ندارند، برای عموم منتشر کند.

برخی رسانه‌های آمریکایی چنین تعبیر کردند که شاید آقای بار بخواهد مانع از آن شود که بخش‌های مهمی از گزارش مولر منتشر شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
3
شاید ترامپ برکنار بشه بعد شاید دمکرات ها پیروز بشن بعد شاید بخواهند به برجام برگردند بعد شاید مجلس سنا و جمهوری خواهان مشکلی درست نکنند بعد شاید اگر به برجام برگشتند دلار پایین بیاید و شاید مدیریت بهتر شود و شاید شاید شاید...
نظرات بینندگان