arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

واریز بسته حمایتی ۱۳ میلیون کارگر از امروز

بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی از امروز به حساب بیمه شدگان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واریز بسته حمایتی ۱۳ میلیون کارگر از امروز

بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی از امروز به حساب بیمه شدگان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

نخستین بسته حمایتی دولت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی از امروز شنبه 29 دیماه به ارزش 200 هزار تومان با هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همین طور سازمان تأمین اجتماعی به حسابشان واریز می‌شود.

بیمه شدگان می‌توانند با این مبلغ از فروشگاه‌های ذنجیره‌ای کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور 13 میلیون و 850 هزار نفر بیمه شده اصلی و 3 میلیون 165 هزار نفر مستمری‌بگیر، بازنشسته و از کارافتاده دارد.

تعداد بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با احتساب خانواده‌هایشان به 42 میلیون نفر می‌رسد که از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان استفاده می‌کنند.

براساس مصوبه دولت مقرر شد به بازنشستگان و بیمه‌شدگان این سازمان که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند بسته حمایتی به ارزش 200 هزار تومان پرداخت شود و تاپایان سال این افراد 600 هزار تومان بسته حمایتی دریافت می‌کنند.

از 3 میلیون و 165 هزار نفر مستمری‌بگیر، بارنشسته، بازمانده و ازکار افتاده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی 2 میلیون 600 هزار نفر مشمول بسته های حمایتی می‌شوند که ماه گذشته بسته‌های حمایتی را دریافت کردند.

از سوی دیگر بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی 13 میلیون و 850 هزار نفر هستند که حدود 12 میلیون و 800 هزار نفر از آنها کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند.

در ضمن به هر خانواده یک بسته حمایتی ارائه داده می‌شود بعنوان مثال اگر در خانواده 3 نفر مشغول به کار باشند و هر کدام کمتر از 3 میلیون تومان درآمد داشته باشند به یک نفر از آنها این بسته داده می‌شود و این بسته حمایتی تنها به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان