arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

معرفی فیلم های جشنواره فجر«سمفونی نهم»

فیلمبرداری «سمفونی نهم»، آخرین ساخته محمدرضا هنرمند اواخر سال ٩٦ و در سکوت کامل خبری آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


فیلمبرداری «سمفونی نهم»، آخرین ساخته محمدرضا هنرمند اواخر سال ٩٦ و در سکوت کامل خبری آغاز شد. این کارگردان که پیش از این، فیلم‌های موفق و پرفروشی همچون «مومیایی ۳» و «مرد عوضی» و سریال پربیننده «زیر تیغ» را در کارنامه دارد، بعد از ۱۶سال دوری از سینما با «سمفونی نهم» امسال در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد.

به گزارش «انتخاب»،حمید فرخ ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی ،مهرداد صدیقیان ،علیرضا کمالی ، هدی زین‌العابدین بازیگران «سمفونی نهم» هستند.

نکات حاشیه‌ای
در میانه‌های فیلمبرداری «سمفونی نهم» این شایعه مطرح شد که ساخت فیلم متوقف شده است، اما کمی بعدتر مشخص شد این توقف مقطعی به دلیل تاکید کارگردان روی آب و هوای فصول مختلف سال بوده که بارش برف و سنگینی برودت هوا و نیاز یکی از سکانس ها به فضای کوهستانی ، فیلمبرداری را به اردیبهشت سال بعد اش موکول کرده است. لوکیشن‌های مختلف در چند شهر و همچنین ساخت دکورهای عظیم از نکات قابل توجه این فیلم است.

نکات جذاب
ویدیو‌یی که از پشت صحنه فیلم منتشر شد گوشه‌ای از گریم متفاوت بازیگران را نشان می‌داد. به ویژه گفته می‌شود پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان و علیرضا کمالی بازی‌ها و گریم‌های خاصی در «سمفونی نهم» دارند. حمید فرخ نژاد و ساره بیات نیز در این فیلم نقش های متفاوتی را تجربه کرده اند.

همچنین برای اولین بار در سینما تماشاگران نقش «کوروش هخامنشی» و «هیتلر» را خواهند دید که می‌تواند دیگر نکته جذاب فیلم باشد. همین‌طور در این فیلم با تعدد نقش‌ها لوکیشن ها و جهش های تاریخی جذابی روبه‌رو خواهیم بود.

شانس جایزه
مجید اسکندری که گریم‌های تاریخی سنگینی برای بازیگران این فیلم طراحی کرده، می‌تواند از شانس‌های دریافت سیمرغ باشد. همچنین مشکین مهرگان که دکورهای عظیمی را مختص به فیلم و لباس های دوران مختلف را بازسازی و یا از نو ساخته اند. بازی پژمان بازغی و مهرداد صدیقیان و علیرضا کمالی در نقش‌های مکمل،جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه های ویژه بصری و موسیقی فیلم که توسط امین هنرمند ساخته شده از دیگر شانس های کسب سیمرغ هستند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش
تدوین: محمدرضا مویینی
مدیر تولید: مهدی بدرلو
مدير صدابرداری: مهدی ابراهيم زاده
صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق
طراح صحنه: مشکین مهرگان
عکاس: احمدرضا شجاعی
مدیریت رسانه و تبلیغات: امیرحسین بزرگزادگان
روابط عمومی و فضای مجازی: امیر کرابی

 

نویسنده و کارگردان: محمدرضا هنرمند
تهیه‌کننده: زینب تقوایی



نظرات بینندگان