arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

آیت‌الله نوری همدانی: پیوستن به FATF برای کشور مفید نیست / تجربه تاریخی نشان داد طرف مقابل پایبند به هیچ قراردادی نیست

مرجع تقلید شیعیان بررسی کنوانسیون پالرمو را مدنظر قرار داد و گفت: این کنوانسیون برای کشور مفید نخواهد بود و تجربه تاریخی نشان داد طرف مقابل پایبند به هیچ قراردادی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله نوری همدانی: پیوستن به FATF برای کشور مفید نیست

مرجع تقلید شیعیان بررسی کنوانسیون پالرمو را مدنظر قرار داد و گفت: این کنوانسیون برای کشور مفید نخواهد بود و تجربه تاریخی نشان داد طرف مقابل پایبند به هیچ قراردادی نیست.

آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، ضمن تسلیت گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: عده‌ای از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای نگرانی خود را نسبت به برخی از مسائل کشور از جمله تصویب چند کنوانسیون اعلام کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر از حوزه و طلاب بابت این نگرانی داشته که دغدغه جلوگیری انحراف از اهداف و آرمان امام راحل و شهدا را دارند.

وی با بیان اینکه روحانیت و حوزه علمیه باید همیشه بیدار بوده و به مسائل مختلف مردم توجه کنند، ابراز کرد: طلاب و روحانیت خدایی ناخواسته اگر مشاهده کرده که انحرافی در کار بود باید از آن جلوگیری کنند.

مرجع تقلید شیعیان سروصدا کردن بدون در نظر گرفتن قانون را امری نادرست برشمرد و افزود: اینکه عده‌ای با سروصدا و بدون توجه به قانون و منویات مقام معظم رهبری اعتراض می‌کنند کار درستی نیست و این‌جوری کار به‌جایی نمی‌رسد.

وی با انتقاد از بهانه دادن به دشمنان با متشنج کردن فضای جامعه تصریح کرد: نباید کشور را متشنج نشان داده و بهانه به دست دشمن دهیم و باید در سایه آرامش، قانون، توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و با حفظ روحیه انقلابی اعتراضات خود را بیان کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه بررسی کنوانسیون پالرمو را مدنظر قرار داد و گفت: این کنوانسیون برای کشور مفید نخواهد بود و تجربه تاریخی نشان داد طرف مقابل پایبند به هیچ قراردادی نیست.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم یادآور شد: ما شک نداریم کسانی که سردمدار این جریان در دنیا بوده افراد ظالمی هستند که در بحرین، یمن و دیگر کشورها جنایات آنان را می‌بینیم و قرآن در توصیه‌ای گفته که هرگز به آنان اعتماد نکنید و پیمان با آنها نبندیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: عده‌ای فکر نکنند ما بی‌اطلاعیم ولی تصویب این کنوانسیون به صلاحیت کشور نیست و ما نمی‌توانیم سکوت کنیم و مأمور به وظیفه بوده و طبق نظر کارشناسان اعلام نظر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تابع نظر رهبر معظم انقلاب باشند، تصریح کرد: ایشان در دیدار نمایندگان مجلس در خرداد سال جاری تأکید کرده‌اند که این کنوانسیون‌ها برای منافع دشمنان است و این‌ها در اتاق فکر قدرت‌ها بزرگ پخته می‌شود و اگر کشوری که مستقل بوده قبول نکرد مورد هجمه قرار دهند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه طبق نظر قرآن و قانون اساسی ما مأمور به حفظ شاخصه‌های انقلاب بوده و ضروریتی نداشته که به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله شاهرودی نامه به شورای نگهیان نامه نوشته که این کنوانسیون با منابع کشور منافات دارد و ما از حوزه و مسئولان درخواست می‌کنیم که نظر رهبری را در نظر گرفته و برخلاف آن گام برندارند.

منبع: تسنیم