arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

ارائه لایحه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا برای پایان فروش سلاح به عربستان

جیمز پی.مک گاورن رئیس کمیته‌ قوانین مجلس نمایندگان آمریکا همراه با یک گروه ۲۰ نفری از قانون‌گذاران هر دو حزب این کشور لایحه جدیدی را به منظور متوقف کردن هرگونه فروش تجهیزات و کمک‌های نظامی به دولت عربستان سعودی به کنگره آمریکا ارائه کرده‌اند.این در حالی است که مک گاورن در اکتبر ۲۰۱۸ نیز بعد از مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی الاصل روزنامه واشنگتن پست در استانبول قانون مشابهی را در کنگره آمریکا علیه فروش سلاح به عربستان مطرح کرده بود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جیمز پی.مک گاورن رئیس کمیته‌ قوانین مجلس نمایندگان آمریکا همراه با یک گروه ۲۰ نفری از قانون‌گذاران هر دو حزب این کشور لایحه جدیدی را به منظور متوقف کردن هرگونه فروش تجهیزات و کمک‌های نظامی به دولت عربستان سعودی به کنگره آمریکا ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مک گاورن در اکتبر ۲۰۱۸ نیز بعد از مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی الاصل روزنامه واشنگتن پست در شهر استانبول ترکیه قانون مشابهی را در کنگره آمریکا علیه فروش سلاح به عربستان مطرح کرده بود . مک گاورن به همین مناسبت گفت: جمال خاشقچی بی‌رحمانه توسط دولت عربستان کشته شد. این که در این حادثه از یک مکان دیپلماتیک به عنوان اتاق شکنجه استفاده شده نه فقط توهینی به هنجارهای بین‌المللی بلکه توهینی به منزلت اساسی انسانی است.

وی خاطر نشان کرد:‌متاسفانه دولت ترامپ از اتخاذ هر گونه اقدام واقعی در راستای حمایت از ارزش‌های ما و پاسخ‌گو دانستن دولت عربستان خودداری می‌کند. زمان آن رسیده که آمریکا فروش هرگونه تسلیحات و ارائه کمک‌های نظامی به دولت عربستان را متوقف کند. در اینجا ارزش‌های دموکراتیک ما در خطر هستند و ما باید ایستاده و کار درست را انجام دهیم.

این نماینده آمریکایی به منظور معرفی قانون جدید اظهار کرد: من امروز مفتخر به معرفی این لایحه دو حزبی به منظور متقوف کردن فروش هرگونه سلاح و کمک نظامی به عربستان سعودی هستم. بالغ بر ۱۰۰ روز از قتل بیرحمانه این خبرنگار و شهروند آمریکایی به دست عربستان سعودی گذشته است، سنای آمریکا متفق القول دولت عربستان را به خاطر این جنایت شنیع محکوم کرد. اما مجلس نمایندگان آمریکا سکوت اختیار کرد. این مجلس باید خیلی وقت‌ پیش صراحتا و بدون ابهام اعلام می‌کرد که چنین وحشیگری باید با پرداخت تاوان همراه شود پس من می‌خواهم این کارر ا با پایان دادن به هرگونه فروش سلاح‌های آمریکایی و ارائه کمک‌های نظامی به دولت عربستان آغاز کنم و از همه همکارانم می‌خواهم به من بپیوندند.

نظرات بینندگان