arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

مقام ارشد پاکستانی: طالبان حاضر به مذاکره با نماینده ویژه آمریکا نشده

خبرگزاری پژواک نوشت با وجود اینکه سه روز از حضور زلمای خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده در موضوع صلح افغانستان در پاکستان می گذرد اما طالبان هنوز حاضر به مذاکره با خلیل زاد نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری پژواک نوشت با وجود اینکه سه روز از حضور زلمای خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده در موضوع صلح افغانستان در پاکستان می گذرد اما طالبان هنوز حاضر به مذاکره با خلیل زاد نشده است.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد پاکستانی گفت: اسلام آباد آخرین تلاش های خود را برای ترتیب دادن دیدار طالبان با زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه ایالات متحده، به کار بسته است.
این مقام ارشد در مصاحبه با خبرگزاری پژواک گفت: ما برای آوردن طالبان بر سر میز مذاکره با خلیل زاد تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
به نوشته این خبرگزاری، دیپلمات های آمریکایی خواهان توافق با طالبان بر سر آتش بس جنگ افغانستان، مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان و آزادی استاد دانشگاه آمریکایی که سال 2016 توسط شورشیان طالبان ربوده شده بود، هستند.
با این حال، طالبان درخواست های آمریکا را غیر واقعی خواند و در عوض خواهان خروج هرچه سریع تر نیروهای آمریکایی از کشور جنگ زده افغانستان شده است.
به گفته این مقام پاکستانی، ما تمام تلاش خود را برای تسهیل مذاکرات و بهبود شرایط افغانستان خواهیم کرد که ممکن است راه را برای مذاکرات طالبان و دولت افغانستان هموار سازد.
وی افزود که «لیندسی گراهام» دیپلمات آمریکایی امروز یکشنبه وارد اسلام آباد شد تا در مورد نقش پاکستان در برقراری ثبات در افغانستان مذاکراتی داشته باشند.
این درحالی است که به رغم تلاش های دولت پاکستان، گروه طالبان امکان دیدار نمایندگانش را با خلیل زاد، که قرار بود در پاکستان انجام شود را رد کرده است.
یکی از مقامات ارشد طالبان می گوید: همانطور که می بینید دولت افغانستان قدرت تصمیم گیری ندارد، پس چرا باید وقت خود را با آنها تلف کنیم. ما فقط زمانی مذاکره با ایالات متحده را آغاز خواهیم کرد که آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده، محدودیت سفر رهبران طالبان را لغو کند و مبادله زندانیان را آغاز نماید.

نظرات بینندگان