arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

سفر نخست وزیر عراق به بصره پس از زخمی شدن یک پلیس در اعتراضات مردمی

چند روز پس از آخرین اعتراضات خیابانی در بصره در جنوب عراق، 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق برای سرکشی به این شهر سفر کرد. استان بصره از چند هفته پیش شاهد برگزاری اعتراضات خیابانی پراکنده بود که در آخرین مورد آن روز جمعه گذشته، یک کیوسک پلیس به آتش کشیده و یک پلیس نیز زخمی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند روز پس از آخرین اعتراضات خیابانی در بصره در جنوب عراق، 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق برای سرکشی به این شهر سفر کرد.

به گزارش ایرنا، استان بصره از چند هفته پیش شاهد برگزاری اعتراضات خیابانی پراکنده بود که در آخرین مورد آن روز جمعه گذشته، یک کیوسک پلیس به آتش کشیده و یک پلیس نیز زخمی شد.
بصره تابستان گذشته نیز شاهد اعتراضات گسترده و چند ماهه علیه ضعف یا نبود خدمات عمومی، خاموشی های طولانی برق، کمبود و شوری آب شرب و کشاورزی، نبود شغل و فساد دولتی بود.
در این اعتراضات که بعضا به خشونت کشیده شد چندین نفر کشته و زخمی شدند و برخی عوامل نیز ضمن حمله به بیشتر مراکز دولتی و حزبی در این استان، آن را به آتش کشیدند.
برخی ناظران، با توجه به شاخص های مختلف اقتصادی و اجتماعی در بصره که در عین حال 85 درصد درآمد ملی عراق را تامین می کند، این استان را یک چالش اساسی برای دولت عراق می دانند که از سرگیری آشوب و بی نظمی در آن می تواند آغازی برای از سرگیری اعتراضات در سایر نقاط و از جمله بغداد باشد.
هر چند دفتر نخست وزیر عراق اطلاعات بیشتری درباره اهداف این سفر نداده است اما به نظر می رسد نخست وزیر عراق راهی بصره شده است تا آخرین وضعیت خدمات رسانی و اقدامات اصلاحی برای رفع بحران در این استان را بررسی کند.

نظرات بینندگان