arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۳۶۴
تعداد نظرات: ۱۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

روحانی: در ایران، رسانه آزاد نداریم؛ یک صدا و سیمای دولتی داریم که مردم برای دسترسی آزادانه‌تر به اطلاعات به فضای مجازی هجوم آورده اند / اگر گروه‌های مختلف رادیو و تلویزیون داشتند، بخشی از حرف و سخن خود را از آن طریق بیان می‌کردند / اشتباه است اگر فکر کنیم با ممنوع کردن، همه به آن گوش می‌کنند؛ دیدیم که پس از هر فیلتر، فیلترشکن آن ایجاد شد؛ آسیبی که وارد شد، بیشتر از زمان قبل از فیلتر بود / نمی توان با خواست عمومی مردم مبارزه کرد؛ نه مشروع است و نه قانونی / دین با انتخاب، دین می شود نه تحمیل / در مساله رعایت حجاب، خطاب قرآن ابتدا به مردان است؛ اما ما می‌رویم و دختران را دستگیر می‌کنیم؛ کاری کردیم که گویی حجاب چماقی بر سر زنان است / اگر بخواهیم درخت ممنوعه برای هر امکان و ابزار جدید تعریف کنیم، مخاطرات و آسیب‌ها را بیشتر می‌کند

رئیس جمهور، ارتباطات و فناوری اطلاعات را نماد تحول جوامع در حوزه تکنولوژی دانست و با بیان اینکه مقاومت در برابر فناوری ها و تحولات نوین، رویکردی قدیمی است، تاکید کرد: شناخت درست و فرهنگ سازی، تنها راه مدیریت و پیشگیری از مشکلات فناوری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: در ایران، رسانه آزاد نداریم / نمی توان با خواست عمومی مردم مبارزه کرد؛ نه درست است، نه مشروع و نه قانونی / خداوند به پیامبرش می گوید تو وکیل مردم نیستی، تنها پیام را منتقل کن / دین با انتخاب، دین می شود نه تحمیل / انحصار در هیچ پدیده ای جواب نمی دهد / در مساله رعایت حجاب، خطاب قرآن ابتدا به مردان است؛ اساس حجاب، امنیت زنان است / اگر کسی ارز دولتی می گیرد، باید اطلاعاتش در اختیار همه مردم باشد / وقتی می خواستند حمام ها را دوشی کنند، می گفتند اسلام از بین می رود / اول که تلفن آمد برخی گفتند شیطان صدا را منتقل می کند

رئیس جمهور، ارتباطات و فناوری اطلاعات را نماد تحول جوامع در حوزه تکنولوژی دانست و با بیان اینکه مقاومت در برابر فناوری ها و تحولات نوین، رویکردی قدیمی است، تاکید کرد: شناخت درست و فرهنگ سازی، تنها راه مدیریت و پیشگیری از مشکلات فناوری است.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه "مبارزه با خواست عموم مردم، شرعی و قانونی نیست"، اظهارداشت: فناوری های نوین منافع زیاد و خطرات محدودی دارد و ما نمی توانیم زندگی مردم را از تحولات فناوری و ارتباطی جدا کنیم.

روحانی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: تغییر نام چندباره این وزارتخانه نشان‌دهنده آن است که این مجموعه راهی طولانی را در دل تغییرات تکنولوژیک طی کرده و به ترتیب از وزارت پست به وزارت پست و تلگراف و بعد تلفن و امروزه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام و مأموریت داده است.

رئیس جمهور افزود: زمانی که این وزارتخانه فقط متولی پست، تلگراف و تلفن بود، حکومت‌ها چندان نسبت به آن احساس دردسر نمی‌کردند اما با اختراع رادیو از آنجا که مردم دیگر می‌توانستند از فواصل دور و کشورهای دیگر که تحت حاکمیت حکومت کشور خودشان نبود، پیام بگیرند، دردسر حکومت‌ها شروع شد و گویا اولین بار در ایران این پهلوی اول بوده است که دستور اعمال فیلترینگ برای رادیو به عنوان نوظهورترین رسانه عصر خودش را صادر کرده بود.

روحانی اظهار داشت: پیشرفت و تکامل رسانه‌ها، با این دست مخالفت‌ها متوقف نشد و به عنوان مثال در جریان مبارزات انقلابی ملت ایران شاهد استفاده گسترده از ضبط صوت و نوارهای کاست بودیم. این فناوری اطلاعات و ابزار ارتباطات و انتقال اطلاعات بود که پیام انقلاب ملت ایران را خیلی راحت و سریع منتقل می‌کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مقاومت در برابر فناوری ها و تحولات نوین، رویکردی قدیمی است ، افزود:عادت انسان‌ها در استفاده از یک امکان و وسیله گاهی به طور طبیعی تبدیل به حق می‌شود که هر نوع مخالفت با آن اقدامی نادرست از سوی استفاده‌کنندگان به حساب می‌آید و از سوی دیگر نیز عده‌ای همواره با هر پدیده جدیدی مخالفت و مقابله می‌کنند و این دو خصیصه اجتماعی، عرصه ارتباطات و تجهیزات ارتباطاتی را نیز شامل شده و شاهد هستیم که همچنان عده‌ای با پدیده‌هایی جدید بویژه در زمینه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی مخالفت می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: درست است که هر پدیده جدیدی ممکن است در کنار فواید زیادش خطراتی نیز داشته باشد اما این معقول نیست که در برابر احتمال بروز یک آسیب یا خطر، استفاده از ابزار یا امکانی که فواید زیادی دارد را به طور کلی کنار بگذاریم و از سوی دیگر اینگونه نیست که همه عالم گوش به فرمان ما باشند تا ببینند که چه زمانی استفاده از یک امکان یا ابزار جدیدی را ممنوع می‌کنیم تا آنها نیز دیگر از آن استفاده نکنند!

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: به طور طبیعی مردم استفاده از ابزار و امکانات جدید را بر مبنای نیاز، نوع تفکر و سلیقه خودشان انتخاب می‌کنند و اساساً وقتی امکانات و ابزار جدیدی ایجاد می‌شود، نمی‌شود به مردم گفت که از آن استفاده نکنند بلکه راهکار صحیح، آموزش روش صحیح استفاده از آن امکان و چگونگی راه‌های پرهیز از خطرات آن است.

روحانی گفت: امروز زندگی همه مردم جهان در بستر فضای مجازی شکل و شیوه جدیدی یافته که دائم نیز در حال تغییر و تکامل است؛ تغییر و تحول عرصه فضای مجازی با زندگی مردم عجین شده و دیگر نمی‌شود فضای مجازی را از زندگی مردم جدا کرد. دیگر این امر قابل تحقق نیست که حاکمیت از مردم بخواهد به عنوان مثال موبایل را به خاطر برخی آسیب‌هایش کنار بگذارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مبارزه با خواست عموم مردم، شرعی و قانونی نیست، اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند اختیاراتی از آسمان دارند تا بر زمینی‌ها هر فرمانی که می‌خواهند صادر کنند، اما خداوند به پیامبر خاتم (ص) نیز تأکید کرد که تو وکیل مردم نیستی و فقط مأمور ابلاغ پیام هستی و مردم در پذیرش یا رد آن ، مختار هستند. نمی‌توان با خواست عمومی مردم مبارزه کرد و این کار نه شدنی و نه مشروع و قانونی خواهد بود.

روحانی اظهار داشت: اگر کسی بخواهد مردم را مجبور به کاری کند دیگر اسم آن ارتباطی با دین و دینداری ندارد، چرا که اساس دین، فهم، درک و سپس پذیرش و انتخاب است و البته این اصل بر همه اصل‌های عرصه‌های دیگر صادق و حاکم است. مردم فهم دارند و در مواجهه با هر مسأله‌ای که آسیب‌هایی دارد به دنبال فرا گرفتن فرهنگ صحیح استفاده از آن و راه‌های پرهیز از آسیب‌هایش هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای از فضای مجازی در راستای منافع شخصی و گروهی خودشان استفاده نامناسب می‌کنند و براساس برخی تحقیقات انجام شده، لحن عمومی مردم کشورمان در فضای مجازی نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته نامناسب‌تر است که باید برای آن نیز فکری شود.

روحانی خاطر نشان کرد: به طور طبیعی مخاطرات استفاده از یک امکان و ابزار جدید برای کسی که تازه شروع به استفاده از آن می کند، بیشتر از کسی است که به استفاده از آن امکان و ابزار جدید عادت کرده است، بخصوص اگر از همان آغاز در اختیار قرار گرفتن این ابزار و امکان جدید بخواهیم درخت ممنوعه نیز برای آن تعریف کنیم که آن وقت خود این درخت ممنوعه عاملی برای تحریک استفاده‌کننده به کشف دلیل این ممنوعیت است که می‌تواند مخاطرات و آسیب‌ها را بیشتر کند.

رئیس جمهور گفت: باید قبول کنیم که اشتباه کردیم فکر کردیم اگر بگوییم استفاده از فلان امکان ممنوع بوده و فیلتر است همه به آن گوش می‌کنند. دیدیم که پس از فیلتر هر امکانی، فیلترشکن آن ایجاد شد و هر چه تلاش کردیم به طور روزانه فیلترشکن‌های جدید ارایه شد و در نتیجه ، زیان و آسیبی که بویژه به جوانان و فرزندان ما از ناحیه استفاده از فیلترشکن‌ها وارد شد ، بیشتر از زمانی است که به طور عادی مثلاً از همان نرم‌افزاری که فیلترکردیم، استفاده می‌کردند.

روحانی ادامه داد: راه پیشگیری از مخاطرات ابزارهای ارتباطی جدید، فیلترینگ نیست، بلکه باید سواد رسانه‌ای و دیجیتال جوانان و نوجوانان و البته والدین و همه جامعه را بالا ببریم تا بتوانند در کنار استفاده مناسب از این امکانات، از مخاطرات و آسیب‌های آن نیز در امان بمانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه انحصار در هیچ پدیده ای جواب نمی دهد؛ چه در رسانه و چه در فناوری ، اظهارداشت: امروزه شاهد آن هستیم که استفاده از موبایل در ایران نسبت به خیلی کشورهای دیگر بیشتر است و یک دلیل مهم آن این است که در کشور رسانه آزاد نداریم، فقط یک صدا و سیمای دولتی داریم و مردم برای دسترسی آزادانه‌تر به اطلاعات به استفاده از موبایل و دسترسی به فضای مجازی از طریق آن، هجوم آورده اند و لذا شاهد بروز تورم در استفاده از موبایل و فضای مجازی هستیم. اگر گروه‌ها و دسته‌های مختلف در کشور رادیو و تلویزیون داشتند، بخشی از حرف و سخن خود را از آن طریق بیان می‌کردند و آن وقت به طور طبیعی این تورم در زمینه استفاده از موبایل و فضای مجازی بوجود نمی‌آمد.

روحانی با تأکید بر اینکه باید این رویه‌ها اصلاح شوند، تصریح کرد: البته باید همه به ضرورت اصلاح این رویه‌ها و روندها برسیم. امروز هنوز همه به این نتیجه نرسیده‌ایم که انحصار در هر زمینه و موضوعی مضر است؛ باید در زمینه گردش اطلاعات، آزادی بیشتر ایجاد کنیم و البته نیاز است که نظارت در این زمینه نیز به طور قانونمند تقویت شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: وقتی گردش آزاد اطلاعات رواج یابد و نظارت بر آن تقویت شود، دیگر شاهد آن نخواهیم بود که هر کسی یا گروهی به طور ناشناس و بدون شناسنامه بتواند از این عرصه برای بی‌اخلاقی‌های خود سوء استفاده کند و یا از سوی دیگر شاهد آن نخواهیم بود که عده‌ای به طور فله‌ای با یک سیم‌کارت پیامک‌های تبلیغاتی انبوه بفرستند و وقت و عمر مردم را تلف کنند؛ اینگونه اتلاف وقت و عمر مردم و آزار و اذیت‌های بی‌حساب شرعاً حرام است و راه مقابله با آن ایجاد فضای آزاد و البته قانونمند نشر اطلاعات و نظارت قانونی و دقیق بر آن است.

روحانی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری هر چه بیشتر و مؤثرتر از فضای مجازی، گفت: فضای مجازی و عرصه دیجیتال امروز نه بخش و شاخه‌ای از اقتصاد، بلکه بستر و پایه‌ای اصلی و اساسی برای اقتصاد است از سوی دیگر فضای مجازی می‌تواند همه مردم و فعالان اقتصادی را توانمند کند و زیربنای مناسب برای تسریع و تسهیل تعاملات اقتصادی، علمی و فرهنگی باشد. امروز همچنین فضای مجازی یک ابزار مؤثر برای ایجاد عدالت است چرا که با اتصال یک روستا به اینترنت پرسرعت امکان بهره‌مندی از خیلی از امکانات کشور برای روستائیان نیز همانگونه که برای شهرنشینان فراهم است، فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: فضای مجازی زیربنای بسیاری از تحولات اقتصادی و توسعه متوازن پایدار خواهد بود و در کنار توانمندسازی همه مردم‌ فارغ از محل سکونت‌شان می‌تواند به گسترش عدالت اجتماعی کمک کرده و با ایجاد شفافیت به مبارزه مؤثر با فساد کمک کند.

روحانی اظهار داشت: چندین بار تأکید کردم که باید هر فرد یا مجموعه‌ای که درخواست دریافت ارز دولتی برای واردات دارد از همان لحظه ثبت درخواست‌، مراحل بررسی و تأیید درخواست، در اختیار قرار دادن ارز، خرید کالا، انتقال آن، ترخیص از گمرک، انبار و نحوه و میزان توزیع در بازار را به طور دقیق و به روز در فضای مجازی ثبت کند تا امکان فساد و سوء استفاده به حداقل برسد. دولت نیز در راستای تحقق یکی از بزرگترین شعارهایش یعنی ایجاد شفافیت لوایح مورد نیاز را در دست بررسی دارد تا به مجلس تقدیم شوند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی در زمینه تلاقی و تبادل اطلاعات اظهار امیدواری کرد که این مصوبه هر چه سریع‌تر و به طور کامل اجرایی شود.

روحانی با اشاره به سفر خود به کشور مالزی در حدود 30 سال پیش و پیشرفت‌های این کشور در آن دوره در زمینه فناوری اطلاعات، گفت: با استفاده از فناوری اطلاعات سرمایه‌‌گذاری و اجرای قراردادها تسهیل می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز باید تلاش و حرکت بزرگی را در راستای استفاده از فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف انجام دهیم، اظهار داشت: اینکه می‌گوییم فیلتر وجود نداشته باشد به معنای این نیست که این فضا بدون حساب و کتاب و نظارت باقی بماند بلکه هم باید نظارت کافی داشته باشیم و هم باید به کسانی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند، آموزش های صحیح را ارایه دهیم.

روحانی افزود: امروز سواد داشتن تنها منحصر به خواندن و نوشتن نیست بلکه نحوه استفاده صحیح از فضای ارتباطی و فضای مجازی هم به نوعی سواد مخصوص به خود را نیاز دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز یک منبع بزرگی از اطلاعات از طریق تلفن همراه در اختیار افراد بویژه نوجوانان و جوانان است و گاهی آنها در بسیاری از مسایل اطلاعات بیشتری داشته و جلو می‌افتند، خاطر نشان کرد: امروز مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه سنگینی را برای ارایه امکانات لازم به مردم بردوش دارند و باید برای توسعه دولت الکترونیک تلاش کنند، چرا که دولت الکترونیک حقیقتاً خواست و اراده مردم است.

روحانی ادامه داد: درباره استفاده از دولت الکترونیک در موضوع سلامت و ایجاد شبکه‌های مرتبط در این راستا که بسیار حائز اهمیت است بارها با وزیر ارتباطات صحبت کردم و این کاری است که باید انجام شود تا مردم با آسودگی بیشتر و بدون نیاز به انجام آزمایش‌ها و کارهای تکراری بتوانند در مکان‌های مختلف، به سلامت خود رسیدگی کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه راه‌حل رفع بسیاری از مشکلات جامعه، تقویت، توسعه و سلامت دولت الکترونیک است، گفت: ما ناچاریم تحولی بزرگ در این راستا ایجاد کنیم که البته دولت به طور کامل از آن پشتیبانی می‌کند.

روحانی با بیان اینکه دولت برای توسعه فضای مجازی و افزایش پهنای باند در کشور فشارهای فراوانی را تحمل کرد، اما در برابر همه آنها ایستاد، افزود: هر تصمیمی در هر دستگاهی برخلاف آن اتخاذ می‌شد دولت مخالفت می‌کرد و مردم اگر امروز به راحتی می‌توانند از این فضا استفاده کنند باید بدانند دولت یازدهم و دوازدهم از آبروی خود در این راستا مایه گذاشت.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت مراقبت و صیانت از این دستاوردها و واگذاری امور به مردم، تصریح کرد: به جز امور زیرساختی که نیاز به تلاش و فعالیت بخش‌های دولتی دارد، باید تولید محتوا را به مردم واگذار کنیم و در حقیقت رسانه، فضای مجازی، کتاب، تئاتر و سینما هر کدام باید وظیفه و کار خود را انجام دهند و هیچ یک جایگزین هم نمی‌شوند و همه باید بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

روحانی اشتغال جوانان بویژه افراد تحصیلکرده را یکی از مسئولیت‌های مهم مسئولان دانست و گفت: امروز آمار رسمی بیکاری در کشور در مجموع حدود 11.7 دهم درصد است، اما اگر در اقشار مختلف مانند جوانان تحصیلکرده یا زنان و نوجوانان وارد شویم می‌بینیم که این آمار افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولیت ما این است که باید برای همه شغل ایجاد کنیم، گفت: روزگاری که بخواهیم بگوییم خانم‌ها باید فقط در خانه باشند و حق آمدن در جامعه را ندارند، گذشته است.

روحانی با اشاره به اینکه همه باید اصول مربوط به خود را حفظ کنند، گفت: متأسفانه در مسأله حجاب ،اول از زن شروع می‌کنیم در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و بخاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اساس حجاب برای امنیت زن است همانطور که خدا در قرآن می‌فرماید، حجاب را برای جلوگیری از آسیب زن قرار داده تا مورد آزار و اذیت عده‌ای مریض قرار نگیرند. همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده برای حمایت از زن است اما به گونه‌ای رفتار شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این بخاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تبیین نکردیم.

روحانی با بیان اینکه زنان در برخی امور سلامت بهتری نسبت به مردم دارند، گفت: باید برخی امور را که مربوط به زنان است و آنان بهتر می‌توانند انجام دهند ، به آنها واگذار کنیم، به گونه‌ای که براساس تجارب گذشته در وزارتخانه‌ها تاکنون هیچ فساد مالی از سوی زنان در مسئولیت‌های مختلف دیده نشده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از همه نیروهای خلاق جامعه استفاده کنیم، اظهار داشت: هر کجا مسئولیتی به جوانان و بانوان واگذار شد، ضرر نکرده‌ایم و نمونه بارز آن حضور یک جوان به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ کم داشتیم وزیری در این سن مسئولیت را به عهده بگیرد و موفق باشد و مدیران با تجربه هم مدیریت او را قبول داشته باشند و امروز یک نیروی جوان، با ایمان، ایثار و ایستادگی در این بخش مدیریت می‌کند.

روحانی افزود: شرط اول ما با آقای جهرمی در هنگام پذیرش مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این بود که باید در راستای ایجاد شغل تلاش مضاعفی داشته باشد و ایشان قول داد که سالانه صد هزار شغل را ایجاد کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و ایجاد مشاغل بزرگ نیاز به افرادی زیاد و سرمایه‌ای بالا دارد، گفت: یک شرکت نوپا و یا یک استارتاپ و سرمایه اندک می‌تواند اشتغال ایجاد کرده و خود به مرور زمان سرمایه آفرین شود و راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد اشتغال نیز همین است.

روحانی با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه گردشگری به عنوان بخشی مهم در کشور که باید با استفاده از آن نشاط اجتماعی و اشتغال ایجاد شود، گفت: فناوری اطلاعات می‌تواند در زمینه معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشور و آثار باستانی، مؤثر بوده و موجب جذب گردشگران و راهنمای آنان باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در برخی زمینه‌های علمی مانند ساخت خودرو، هواپیما و صنایع فضایی با پیشرفت‌های روز دنیا فاصله داریم، افزود: خوشبختانه در بخش آی‌تی و آی‌سی‌تی به سرعت فاصله‌ها در حال کاهش هستند و خدماتی که امروز به مردم ارایه می‌شود در برخی زمینه‌ها با کشورهای پیشرفته مشابه است.

روحانی با اشاره به اینکه براساس گزارشات و آمارها روزانه تعداد زیادی از افراد برای انجام کارهای خود به ادارات مراجعه می‌کنند، گفت: باید با استفاده از دولت الکترونیک میزان مراجعات حضوری مردم را به اداره‌ها و دستگاه‌ها به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید زمینه‌ها و امکانات لازم برای فعالیت جوانان و انسان‌های مستعد و باانگیزه و تحصیل کرده را فراهم کنیم تا بتوانیم به رتبه‌ علمی که در شأن ملت ایران است، دست پیدا کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران در بسیاری از زمینه‌ها مانند دمکراسی، حضور در پای صندوق رأی، تأسیس دانشگاه‌ها و دارالفنون‌ها، روزنامه‌ها و آزادی‌ها در منطقه پیشتاز بوده و در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: امروز نه تنها در زمینه مسایل فناورانه، بلکه در موضوعات اجتماعی از جمله برگزاری انتخابات‌ مختلف، پیشرفت در علم و تحقیقات و سطح کیفی دانشگاه‌ها، موفقیت‌ها و رشد خوبی داشته‌ایم و باید تلاشی مضاعف داشته باشیم تا شاهد ایرانی پیشرفته و آبادتر باشیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از دستاوردها و اولویت‌های اصلی این وزارتخانه در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف و چالش‌های پیش رو ارایه و از حمایت ها و پیگیری‌های دکتر روحانی در زمینه برنامه مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر کرد.

براساس گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه قابل توجه دسترسی همگانی به ارتباطات، توسعه‌های روستایی و افزایش پهنای باند اینترنت از جمله دستاوردهای این وزارتخانه در دولت یازدهم و دوازدهم است.

تکمیل دسترسی همگانی، سهم حوزه آی‌سی‌تی از تولید ناخالص ملی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به عنوان کلید حل ابرچالش‌های کشور، تحول دیجیتال، آغاز معماری نوین نهادهای اقتصاد دیجیتال در کشور، ایجاد پارک‌های اقتصاد دیجتال، تقویت شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تدوین لایحه‌های مهم حفاظت از داده و نوآفرین، ابتکارعمل برای ایجاد پیمان منطقه‌ای چهارجانبه میان ایران، روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان، آزادسازی منابع داده‌ای دولت برای استفاده کسب و کارهای بخش خصوصی، توسعه کاربردهای صنعت فضایی، رویکرد جدید در دولت الکترونیک، جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری و پیگیری طرح‌های چهارگانه اشتغال از جمله اولویت‌های مورد پیگیری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

همچنین برخی از معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های تحت مدیریت خود ارایه کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۶۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
10
90
آقای روحانی خواست مردم فقط موبایل و فضای مجازی نیست عمل به وعده و وعیدها مبارزه با فساد و فراهم آوردن رفاهه
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مگر آقای روحانی مصبب این گرفتاریهاست مگر فساد را اقای روحانی بوجود آورده که حالا همه یقه اورا گرفته اید برید ببینید کدام تاجر کدام شرکت کدام وارد کننده ما درست است همه دلار گرفته اند رفته اند کار دیگه کرده اند مردم ما فقط طلب کارند از چی نمی دانم اقای عزیز بلا نسبت شما ما همه دزدیم همه فرصت طلبیم مگر همه دستگاه های حکومتی زیر نظر رئیس جمهور است که هرکس هر چی دلش می خواهد می گوید همه می دانند مشکل کجاست ولی جرات ندارند بگو یند دیواری کوتاهتر از روحانی پیدا نمی کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
آقای روحانی :فقط حرف . . . عملکرد ؟؟؟؟؟
محمد
| United States |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
این صحبت ها بوی انتخابات میدهد و فقط برای رای گیری کاربرد دارد !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
دزدان میلیارد دلاری را ازاد گذاشته تا فرار کنند و یا مثل سلاطین در کشور زندگی کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مبارزه با فساد کار قوه قضائیه است که به نحو احسن دارد انجام می دهد!
معلم ناامید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
عادلانه و منصفانه همینطوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
این درسته . از این حرفها ما هم بلدیم / مردم حرف نمیخواهند . اگر قدرت در دستت نیست بگو و اگر هم هست عمل کن .
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
نظارت ومدیریت دستگاههای دولتی بر عهده دولت است مثلا در مورد واردات غیر قانونی خودرو توسط وزارت صمت و....لذا دولت باید جلو سو استفاده وفساد در دستگاههای دولتی را بگیرد واگر توسط کسانی خارج از سیستم دولتی انجام میگیرد نسبت به معرفی انان اقدام نماید که بنظر بنده دولت بیشتر فرافکنی میکند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
خب جناب پرزیدنت..همه اینا درست..ولی چ خبر از گرونی؟چ خبر از سفره مردم؟
تو سفره مردم رو ازشون نگیر والا کسی ب این چیزا فکر نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
جناب حمید!
دولت ب عنوان قوه اجرای مملکت موظفه در قبال فساد پاسخگو باشه.ارز 4200 مگه کار کی بوده؟کار شورای نگهبان بوده یا سپاه؟
تعطیلیه این همه کارگاه و کارخونه کار کیه؟مسببش کیه؟سیاست های کدوم بخش باعث همچین مصیبتی شده؟
اینکه صنعت مسکن اینقد فشله کدوم سیاست باعثش شده؟تقصیر قرارگاه خاتم الانبیاست لابد!
اینکه خودرو ساز ما اینقد ظلم میکنه مقصرش شهرداری سابق تهرانه مثلن؟
پس بیخودی گناهتونو نندازید گردن دیگران.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
65
37
حاج حسن بزرگوار! اگر واقعا خود را تابع قانون و شرع می دانید باید به قانون مجلس مبنی بر ممنوعیت استفاده از کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارند تن در دهید. وقتی امثال داخلی اینستاگرام و تلگرام رو داریم به چه مجوزی شماو اعضاء محترم دولت با فیلتر شکن وارد توئیتر شده و مردم را به قانونمندی دعوت می کنید. تناقض و تضاد در حرف و عمل تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
آقای محترم اینکه می گویید ما کالای داخلی یا مشابه داریم یعنی چی مگر کیفیت یک کالا معرف ان نیست شما به چه حقی می گویید مردم ایران نباید از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیدچون کارخانجات ما دارند آزمون وخطا می کنند تا یک محصول را تحویل ما بدند که از مدل روز دنیا ده سال عقب است تورو خدا شعار ندید ما مستحق پراید هستیم چون این موکب آدم کشی ایرانی است اصلا می دانید در صنعت خودرو چقدر از دنیا عقبیم در صنایع دیگر نیز همین طور یک مقدار عقلانیت خوب است به هرقیمتی خودکفایی یک دروغ است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
یعنی شما میگید چون خودمون پراید تولید می‌کنیم مردم حق ندارن از ماشینهای دیگه استفاده کننن؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
هزینه تولید در داخل
چند روز قبل مستند تهران تقاطع سئول رو دیدم.
هزینه طاخی سمند یک میلیارد دلار شده برای ایران خودرو. با اون پول میشد شرکت دوو یا سانگ یانگ کره جنوبی رو خرید.
قدر سمند رو بدونیم!!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مگر مشکل ملت تلگرام و اینستگرام و....است که هی دولتی ها روی ان مانور میدهند مشکلات اقتصادی و اجتماعی وفرهنگی بزرگترین مشکلات حال حاضر است که مسئولین محترم بجای حل ان به مسائل حاشیه ای می پردازند. در ضمن برادران وخواهران عزیز حمایت از تولید داخلی موجب اشتغال جوانان و خودکفایی میشود که فارغ از بحث های سیاسی امروزه یک امر ضروری است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
11
71
به نظرم به جای این حرفا به وعده های برس
اوضاع مملکت به فنا رفته
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
نه آقای روحانی ونه هیچ سوپر منی نمی تواند این کشور را به سرمنزل مقصود برساند جز اینکه مسئولین ومردم ما دست از شعارهای بیهوده بردارند تا به رفاه برسند مشکل اصلی وشاید بزرگترین مشکل ما سیاست خارجی ماست وبه طبع ان مشکلات داخلی که از سیاست خارجی ما ناشی می شود در باب درست یا غلط بودن سیاست خارجی ما وارد نمی شوم ولی اکثر مشکلات از آن بوجود می آید. دولتهادر خیلی از مسائل دستشان بسته است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
آقای حمید ! آدرس غلط نده ، مشکلات کشور از آنجا شروع شد که نگاه مسولان به جای داخل به خارج رفت ،
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
خواهش می کنم شما این نگاه مسئولان به داخل را توضیح دهید ما هم بفهمییم آمریکا با این همه تکنولوژی بزرگترین وارد کننده کالا از چین وخودرو ازژاپن است ما باید بستری فراهم کنیم تا کمپانیهای بزرگ دنیا در ایران سرمایه گذاری کنند این هیچ منافاتی با عزت کشور ندارد تمام کارخانجات وصنایع ما ضرر ده هستند چون از تکنولوژی روز دنیا بی بهره هستند وضعیت اسف بار ایران خودرو وسایپا را ببینید تا آخرش را بخوانید.این همه پول از پیش فروش خودروهایی که معلوم نیست کی تحویل می دهند وقیمتشان چند است از مردم گرفته اند چکار کردند. بدون غرض به احوالات کشور نگاه کنیم به خدا تمام مسئولین این کشور می خواهند ما بهترین وبرترین کشور دنیا باشیم این خواست همه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
51
22
جناب روحانی ،حکم خداوند به خواست هیچ بنی بشری قابل اغماض و تغییر نیست . به لباست نگاه کن . ملت برای احیای احکام اسلام و استقلال قیام کرد و شما قسم خورده اید که در چهارچوب شرع مقدس اسلام خدمت کنید
پاسخ ها
عای
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مردم برای احیا واقعی دموکراسی و احیا مردم سالاری واقعی و برداشتن حکومت فردی سلطانی و برداشتن اختلاف طبقاتی فاحش بین مسولیت حاکمیت و خودشان انقلاب کردند والا از اول مردم مسلمان بودند و از الان هم بیشتر دین باور بودند
و الان هزار برابر بدتر شده است و ناامنی منطقه ای و تهدید تحریم جنگ و دزدی و فقر و فساد گسترده سازمان یافته و زور گویی و خفقان بیداد میکند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
ما برای اسلام و احکام اسلامی و استقلال انقلاب کردیم نه التقاط و نوکری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
8
44
این داستان ها که دوش حمام رو فلان میدانستند و ... را همه میدانند و مربوط به بیش از نیم قرن گذشته است ، شما به داد مردم برس تا از فقر از بین نرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
ایشان زیادی دارند اغراق میفرمایند . باید دید حواسها باید از چه موضوعی پرت بشه؟
رام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
10
54
تاریخ انقضای این گفته ها به پایان رسیده. بدرود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
25
17
فعلا دم دستی ترین خواسته مردم عدم سهمیه بندی و عدم افزایش قیمت بنزینه.بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
من به عنوان یکی از مردم به شدت موافق سهمیه بندی واقعی بنزین هستم. تا کی باید یه عده خون ما رو بمکن؟
کسی که یک میلیارد میده ماشین بخره باید بنزین رو با نرخ واقعی بخره)حالا اون یه میلیارد رو از کجا اورده همجای خود(
همه ایرانی ها به اندازه برابر سهمیه داشته باشن؛ نخواستن بفروشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
13
32
اینا یاد گرفتن برای فرار از بار مسئولیت به دیگران و زمین و زمان حمله کنن
فیلترینگ خوب نیست ولی اوضاع بازار مملکت از تلگرام به هم ریخت توسط دشمن اما نکته مهم اینه دشمن که تکلیفش معلومه ، چرا همون اول جلوشون رو نگرفتین و ما ایرانی ها تا کارد به استخون نرسه هواسمون جمع نمیشه
برید وضع بازار رو درست کنید بابا
علیکمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
5
34
ابرها به زیر پایشان نگاه می‌کنن!
اگر کویر باشد نمی‌بارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
اتفاقا این حرف اصلش درسته.
البته نه با این بیان عامیانه.
علی احمد پناهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
11
28
جناب آقای ریس جمهور محترم و برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی!حق با شماست اما خواست عموم مردم فقط فضای مجازی و رسانه نیست.امروزه فضای مجازی بی ضابطه و لجام گسیخته و برنامه های تلویزیونی بی محتوا و هنجار شکن و سطحی و مملو از تناقض و غیره،ایمان مردم و بنیان خانواده را هدف قرار داده است.مهم ترین خواست مردم تعامل منطقی با دنیا و مبارزه با فساد اداری و مدیریتی،دست کشیدن از پرخاشگری و تهدید،دوستی با کشورهای دنیا مخصوصا با دولت های اسلامی،تدبیر و هم دلی و کنار گذاشتن لج بازی و باند بازی و ترویج اخلاق و هنجارهای اسلامی واقعی(نه ریاکارانه)،سپردن مسئولیت کشور به عقلا و خردمندان و متخصصین و غیره است.خیلی درد آور است که بعد از چهل سال به این نقطه برسیم و فساد فراگیر شود و تورم لجام گسیخته شود و قشر ضعیف جامعه نابود گردند و دزدان بر اموال عمومی و بیت المال دستبرد بزنند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
درود بر آقای علی احمد پناهی که نظر واقع بیانه فرمودند
جناب پناهی عزیز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
تمام فرمایشات جنابعالی بیار خوب و پسندیده ولی آقای رئیس جمور با کدام قدرت بتواند این همه را محقق کند در کشور ما قدرت و مسئولیت از هم جداست ایشان مسئولیت دارند و لی قدرت اجرایی ندارند وقتی رئیس جمهور نمی تواند طرحی را اجراء کند چه انتظاری داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
25
35
به قول آقای رحیم پور ازغدی آقای روحانی برای فرار از پاسخ به سوآل اصلی این حرفها را می زند از این رو به ایشان باید گفت بله یک آدم جاهلی در یک روستای دور افتاده ای گفته این تلفن صدای جن هست یا هرچیز دیگر باشه درست میگویی اما بگو ببینیم وعده‌هایت را چکار کردی ؟ اقتصاد و گرونی را چکار می‌کنی و اختلاسها را و نجومی بگیران را .
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
یک بار بروید قانون اساسی این کشور را بخوانید بعد بدنبال مقصر بگردید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مردم بروید مطالعه کنید و از ۴ تا باسواد اهل فن که مغرض نباشند بپرسید
قدرت در دست رئیس جمهور نیست و طبق قانون اساسی رئیس جمهور کارگذار و امر بر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
در جواب علی:
یعنی اینارو که شما میدونی اقای روحانی بعد 30 سال منصب و ریاست در سال92 نمیدونست !!!!یا......
دست بردارید از این بازی های مسخره، الان وقت تلاش و همته نه حمله به دیگران.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
اگر واقعا رئیس جمهور هیچکارست ،چرا میگفت من قادرم تمام تحریمها را بردارم ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
5
15
حال که داشتی می گفتی اشاره ای هم به دسته گلهای چند سال اخیر مثل ویدیو و ماهواره و قضاوت خانمها هم می کردی .
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
5
35
با مردم روراست باشید . تاریخ شما را در آینده قضاوت خواهد کرد
naser
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
4
40
گوشت شده صد هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
الان خریدم 42900
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
32
11
آقای روحانی عزیز فلسفه وجودی نبوت و پیامبری و هدایت مردم چیست؟؟؟؟
آیا اگر همه مردم بخواهند یک اشتباهی انجام بدهند شما باید به عنوان کسی که باید هدایت کنید جامعه و مردم را به مسیر درست چه کاری انجام می دهید؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مردم حقوق اساسی و اجتماعی و واقعی زندگی شان و امنیت و رفاه و آسایش می خواهند و هر وقت سوال شرعی داشتند از علما کا ماشاالله زیاد هم هستند و در ارتباط میباشند سوال خواهند کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
انا هدیناه السبیل، اما شاکرا و اما کفورا.
پیامبر قرار نیست مردم رو با بیل هدایت کنه.
انسان در انتخاب راهش آزاده و این دستور قرآنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
17
22
سخنان بسیارسنجیده ومنطقی فرمودید.امیدآنکه گوش شنوای افرادی که بایدبشنوندبیدارشودوجای مردم تصمیم نگیرند
نرسی یوریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
23
شگفت است پس از مدتها به این تارنما(وب سایت) سر زدم؛ چه شده که صاحبان این پایگاه آگاهی رسانی یادداشتهای خوانندگان را بازنمایی(بازنشر) می کنند؛
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
چه لفظ قلم. کسی که بهت فارسی یاد داده ... چون مردم اینجوری لفظ قلم صحبت نمی کنن. برو بهش بگو.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
آره واقعا!
شگفتا!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
6
39
حق با شماست حالا گوشت کیلو چنده عزت پاسپورت مان کجاست دلار چنده حال قیمت دارو چنده .....
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
3
37
حاج حسن آقا این حرفها دردی از مردم دوا نمی کنه ملت گرسنه اند و........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
نه آقا محمد تلويزيون داشته باشيد كيف مي كنيد برادر تلوزيون و رسانه را براي مردم نمي خواهد براي حقوق بگيران نجومي مي خواهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
17
خواست و اراده ملی از دولت شما عمل به گفتارها است. هر روز که می گذرد زور قانونشکنان و تمامیت خواهان بیشتر و دولت شما ضعیف تر می شود. حرفهای بدون عمل مثل کف روی آب است. اگر شما از ظرفیت خویش که دو رکن شامل ظرفیت قانونی و خواسته اکثریت جامعه استفاده نبرید دیگر چیزی برای از دست دادن باقی نمی ماند!
ظرحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
3
25
اقای روحانی این مطالبی که شما مطرح میکنید خود مردم اگاهی دارند وبهتر از شما تحلیل میکنند بهتر است بجای طرح این مسائل به فکر مشکلات معیشتی و روزمره مردم باشید،.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
6
22
شیخ اعتدال با وعده های فریبنده اش یاد سید بزرگوار را در خاطر ما زنده کرد و از صبح زود پای صندوق رفتیم و در صف طولانی ایستادیم تا بتوانیم رای بدهیم. اما خیلی زود ناامید شدیم از بی تدبیری دولت. آقای روحانی اگر از شفافیت دم می زنید از رانت خواران دلار 4200 تومانی هم بگویید. از رانت خواران چوب حراج زدن به سکه های طلای بانکی هم بگویید. چه کسانی منتفع شدند؟ آیا شفافیتی در این تصمیم گیری ها بود؟ جامه اپوزیسیون به تن شما زار می زند. مردم محتاج نان شب را هم گاهی به یاد آورید. با این ادا ها محبوبیت از دست رفته و بی اعتمادی مردم باز نمی گردد.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
(گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر ان چه هست گیرند) همه می دانند بزرگترین خریداران سکه وارز شرکتها وبانکهای حکومتی هستند شرکتهای خصوص هم بدتر از انها اقای عزیز مشکل ما این است ایران چند جزیره است که در ان هرکس برای خود حکومتی است هر ارگانی برای خودش یک دولت است آستانها برای خودشان داستانی هستند کل مردم ما منتقد هستند ولی نقد را ان جا که باید بگویند نمی گویند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
29
خدا پدر مخترع فضای مجازی را بیامورزه که باعث شد مردم بفهمند در مملکت چه می گذره
افشین محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
10
22
اصلاح طلبها گند زدند با این اصلاحاتشون .بیشتر به نفع خانواده های خودشان در آمریکا و اروپا کار کردند تا ارزش دلار های انباشته در اروپا بیشتر بشه .خدا لعنتتون کنه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
20
باز چه برنامه ای داری؟
الکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
21
این حرفها کهنه شده ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
20
تکرار حرف های بدیهی
دریغ از اندکی عمل آن هم به عنوان رئیس قوه مجریه کشور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
22
آقاي روحاني دستت درد نكند مشكلات اقتصادي مردم را حل كرديد مانده بود مشكلات داشتن رسانه آن را هم حل كنيد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
6
14
این همه رسانه داری جناب روحانی کافی نیست؟؟ اون روز نامه ها و سایت هایی که مامور هستند رسانه نيستن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
26
دوباره سیاست حرف درمانی شروع شد.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
6
24
این حرفها دیگه نه برای تو نه برای کل اصلاحات رای نمیشه
homayon
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
3
11
شیخ حسن تو دیگه درمورد حجاب حرف نزن هنوز حرفهای شما در سالهای 58و59 در مورد حجاب از صفحه تاریخ پاک نشده قابل توجه کسانی که در این مورد نمی دانند برید در صفحات حوادث ان سالها یک چرخی برای روشن شدن اذهانتون بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
بالاخره آدمها عوض میشوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
4
18
خودتو خسته نکن.
اونی که باید بفهمه نمی فهمه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
خودش رییس دولته. صدا سیما دولتیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
صدا سیما کجاش دولتیه؟؟
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
19
خوب بلدی حواس مردم را از موضوعات اصلی و بدبختی هاشون پرت کنی و با الفاظ بازی کنی، کاش این هنر را برای خارجیها به کار میبردی تا کشور و مردم را گرفتار نکنی.!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
15
درست میگید ، بگذریم ، دلار چند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
20
3
صحبت های سنجیده و کاملا منطقی آقای روحانی را تحسین می کنیم‌ و برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم. ایشان آیت الله هاشمی را پدر اعتدال نامید ما نیز ایشان را فرزند اعتدال می نامیم.
پاسخ ها
بیدار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
ازین قبیل "صحبت های سنجیده و کاملا منطقی" توی کتابها و روزنامه ها پره !! اقای روحانی فراموش کرده در جایگاه " عمل " قرار دارند نه در جایگاه " حرف و نصیحت " ....... هزار حرف زیبا اما نتایج عملکرد رو ما مردم نه تنها می بینیم بلکه با تمام وجود درگیرش هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
11
فقط این رو بدونید مردم ، نظام و انقلاب ما بارها هم از اصلاح طلبان ضربه خوردند هم از اصولگراها . هر دو جناح همیشه داعیه دفاع از انقلاب رو داشتند اما با تحقیر و توهین و تهمت به شخصیت های برجسته و اثر گذار نظام نشان دادند که نمیتوانند از این انقلاب پاسداری کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
ول کن بابا. کار از ابن حرف ها گذشته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
6
3
عده ای مدام دم از مشکلات اقتصادی می زنند ولی خودشون کاملا در رفاه و ناز و نعمت سپری می کنند و دستی هم در این مشکلات دارند تا رئیس جمهور رو تخریب کنند. خدا رو شکر تا به امروز روحانی با تمام مشکلات تونسته با اقتدار کشور رو اداره کنه. مرحبا. به کوری چشم بددلان نظام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
یعنی فکر میکنی کسی میتواند بیشتر از این خرابش کنه؟!
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
13
4
اگر جلوگيري از آنچه خواست مردم است نه شرعي است و نه قانوني ، اگر مردم خواستند هر جنايتي انجام دهند نبايد جلوگيري بشود ؟ آيا شما كه معتقد هستيد فضاي مجازي بايد در اختيار همه باشد ، لطفاً درب خان تان را باز بگذاريد تا مردم رفت وآمد كنند . پس شما اين همه خدم و حشم و محافظ ميخواهيد چه كنيد ؟ چرا يك لحظه بدون باديگارد در انظار ظاهر نمي شويد ؟ تن بي ارزش و اينهمه كنترل ، ولي اعتقادات و دين مردم بايد در مقابل تمام آسيبهاي فضاي مجازي آسيب پذير باشد ؟ كمي تعقل كنيد ، چند صباح ديگر بيشتر سمت نداريد فردا در پيشگاه خداوند متعال شرمسار خواهيد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
تشبیه واقعا بیجایی بود.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مقایسه بیجا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
آقای علی آقا!
فضای عمومی چه مجازی و چه حقیق قوانین خودش رو داره و حریم خصوصی هم قوانین خودشو.
با هم قاطیشون کردی تا نتیجه ی دلخواهت رو بگیری؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
16
گفتار درمانی ...

بسه آقای روحانی ... بسه ... فقط جواب جمله اول ات رو میدم... صدا و سیما که اینجوریه واسه چی 2 تریلیارد بودجه بهش میدی؟؟!

این حرف دیگه فایده ای نداره ... با تشکر - خداحافظ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
10
آقای رئیس جمهور از حاشیه وارد متن شوید . با این حرف ها نمی توان وضع اقتصادی آشفته را فراموش کرد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
11
حرف درمانی
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
5
بودجه صدا و سیما رو من میدم؟؟؟ لابد آره!
ناشناس
|
Turkey
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
8
فقط بلد سوال بپرسه و بگع باید اینطوری بشه. نباید اونطوری بشه. رییس قوه مجریه.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
ممنون که منتشر کردی.
رسانه آزادی که روحانی میگفت
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
2
2
آقای روحانی تاکنون در این مضمون چند مرتبه سخنرانی کردند. همش فکر می کنم مخاطب او کیست؟ با طالبان و وهابیت از نوع افراطی اش صحبت می کنه یا..؟ مگر در ایران کسی داریم که با اصل تکنولوژی مخالف باشه؟ مگر صنعت هسته ای و موشکی و پتروشیمی و ... دست بچه های متدین نیست؟ مگر ما با اصل رسانه و انتقال اخبار مخالفیم؟ ما گفتیم رسانه و تکنولوژی باید بومی باشه، مطابق نیازهای ما باشه، مطابق فرهنگ ما باشه، فقط همین.
تلگرام یک وسیله و ابزار است فی نفسه مشکلی ندارد بلکه بخاطر تهدیدهای امنیتی و یا هر دلیل دیگر می تواند مضر شناخته شود و به فکر جایگزین باشیم. چرا طوری سخنرانی می کنید که مرغ پخته بخندد!
مخالفت با دوش حمام و رادیو مربوط به عده قلیلی از اخباری ها بود که امام و علامه طباطبایی و شاگردانشان و حتی اکثر مراجع تقلید با آنها مخالف بودند.
جالبه که اولین کسی که به قم کامپیوتر را وارد کرد آیت اله اراکی بود، حامی پزوهشگاه رویان و صنعتی شدن کشور رهبری است، برخی از مراجع شبکه ماهواره ای دارند و... خیلی قبلتر از آنکه شما (آقای روحانی) به اهمیت صنعت پی برده باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
1
از این حرفها گذشته / با سخنرانی و حرف های دو پهلو مملکت اداره نمی شود / کمی درد مردم را حس کنید.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
1
از کرامات شیخ ما این است
واقعا رسانه آزاد از ضروریات سلامت اداری و دموکراسی واقعی و دفاع از آزادی ها و جلوگیری از فساد و رانت و دزدیه که علت اصلی مشکلات ما از همینا و یه مورد دیگه س.
اقای روحانی به جای گلایه و فرافکنی از فرصت کمی که در اختیارتان باقیست برای بیان و حل مشکلات استفاده کنید تا پس فردا مثل سایرین اپو.... ن نشید.
از ما گفتن بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
2
واکنش شدید روحانی به گرانی‌های اخیر

رئیس جمهور امروز صبح در واکنش به موج شدید گرانی ها گفت: مردم اگر امروز به راحتی از فضای مجازی استفاده می کنند باید بدانند دولت یازدهم و دوازدهم از آبروی خود مایه گذاشته است.
روحانی با اشاره به افزایش قیمت مرغ به 14 هزار تومان افزود: مردم از شما بهتر موسیقی، فیلم و شعر تولید می کنند.
وی درباره رسیدن قیمت رسمی پراید به 36 میلیون تومان هم گفت: حجاب در قرآن برای حمایت از زنان است ولی ما کاری کردیم که گویی حجاب چماقی بر سر زنان است.
رئیس جمهور درباره قیمت ارز، طلا، سکه، مسکن، گوشت 100 هزار تومانی و... هم تنها با گفتن یک جمله اوج ناراحتی خود را بیان کرد: اگر فیلتر کردید با فیلتر شکن ها چه می کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
1
جناب روحانی مردم دارند از گرسنگی وبیکاری رنج می برند چرا یادی از وعده های انتخاباتی خودت نمی کنی جرا کلیدت کار نمی کند چه وعده ی شیرینی بود اون درآمد سرشار که می فرمودی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
2
جناب رییس جمهور سیاست فرافکنی و مسائل جزئی را بزرگ کردن تا مشکلات اصلی پنهان بشوند و حرف های مثلا روشنفکرانه برای عوامفریبی زدن ،،این هاد یگر جوابگو نیست حضرت آقا اوضاع خیلی خراب تر از این حرف هاست اگر گوش شنوا داشته باشید صدای قار و قور شکم های گرسنه هموطنانت را میشنوی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
2
یعنی هر شخصی تو این مملکت می داند که روحانی این حرف ها را فقط برای پرت کردن حواس مردم از مشکلات اقتصادی مطرح می کند
آقای روحانی پراید چنده
گوشت چنده
مردم در مشکلات دارند غرق می شوند
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
1
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
1
سلام
قابل توجه طرفداران حاج اقا روحانی مخصوصا جناب حمید
۱- اگر وی توانایی حل مشکلات کشور را داشت و وعده ی ۱۰۰ روزه داده بود و ده سال در مقامهای عالیه ی کشور بود و به ساز و کار حکومت جمهوری اسلامی واقف بود و نتوانسته است مشکلات را حل کند بلکه بیشتر کند نشان از ناتوانی واضح وی است.
۲- اگر ایشان با حضور ده ساله در پستهای ارشد حکومت نسبت به ساز و کار داخل حکومت و حل نشدن مشکلات با توجه به وجود سازمانهای فرادولتی بی اطلاع بوده و با دانستن این بی اطلاعی ادعای حل مشکلات کشور را داشته است.
اگر سازمانهای فرا دولتی مقصر باشند دولت بیشتر مقصر است چون اکثر بودجه د اختیار دولت است
ممتظر جواب سینه چاکان دولت تدبیر و امید !!!! هستیم که شده است دولت بی تدبیر و ناامید
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
3
این سخنان آقای روحانی دقیقا همانند سخنان ایشان در زمان بازدید از زلزله کرمانشاه است. ایشان در حالیکه تا به الان حتی یک کاشی هم برای مردم نساخته اند، در آنجا برای اینکه از شر مسکن مهر تعهدات دولت خلاص شود، در مورد مضزات مسکن مهر و دخالت دولت در ساخت مسکن برای مردم سخنان بسیار زیبایی گفتند و برگشتند به تهران!!!
همام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
1
روحانی مچکریم!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
2
نمیدانم از کی در رابطه با دولتی بودن و نداشتن آزادی درصداوسیما انتقاد کرده ؟خودش!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
4
آنهاییکه میگویند رئیس جمهور اختیار نداره ،میشه بفرمایند پس چرا اینهمه میگفت میتوانم اینکار را بکنم و آنکار را بکنم و تمام تحریمها را بردارم و اگر میدانستم راه نداره کاندید نمیشدم و .............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
چون هرکاری کرد سنگ ادازی کردند و نگذاشتند کاری از پیش ببر سد راه همه قول و قرار های ایشان شدند تا نگذارند در دور بعدی رای داشته باشند و ملت را در نظر نگرفتند فقط حزب شان را حفظ می کنند و لا غیر قدرت های بازدارنده همه در دست یک حزب است علارغم اینکه پشتوانه مردمی ندارند لاکن قدرت و مکنت تمام تریبون های کشور و رسانه ها ی قدرتمند در دست مخالفین دولت فعلی است از امام جمعه ها تا ریش سفیدان مسجد و مداحین در تخریب دولت نقش بسزایی دارند و پشت سر هم کار و طرحی را که ناکوت کرده اند از دولت اجرای آن را می خواهند و برای مردم اشگ تمساح می ریزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
1
ایشان همیشه در برابر پرسش درد آلود مردم از فشار اقتصادی به فرار از واقعیت روی آورده اند؟ عمده مطالبی که طرح می کند نیز موهوم و انحرافی است؟ چه کسی در مورد استفاده از موبایل سخنی گفته است؟ هیچکس. هدایت و کنترل فضای مجازی در سنین مختلف و مسئولیت دار کردن پیام گذاران در همه جای دنیا( از جمله امریکا) قاعده اصلی در بهره برداری از اینترنت است که اصحاب قدرت در ایران از آن فراریند!!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
1
4
آقای روحانی دیگر مردم نومید شده اند و این حرفها هم تثیر ندارد و حجاب اجباری هم یک پروژه شکست خورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
کلا هر چیز اجباری دیر یا زود تعطیل میشه.
خدا انسان رو آزاد آفریده و کسی حق نداره و نمیتونه آزادی رو از انسان بگیره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
البته حجاب یک دستور سیاسی نیست بلکه یک دستور قرآنی و الزام دینی است و قبول نکردن آن حرام شرعی است از یک طرف هم امر به معروف و ترویج مظاهر اسلامی بر حکومت شرعا واجب است .
ویسی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
5
حق با شما ست !!!!!
اما گذشته از چرخ سانترفیوژها که در گردنه حیران رهاش کردید از چرخ زندگی مردم و چرخ کامیون ها و چرخ خودروها و دیگر چرخها چه خبر .؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
1
4
خدای متعال در سوره حجر از کسانی که قائل به ایمان به بخشی از دین و انکار بخشی دیگر هستند، به «مقتسمین» یاد کرده و به آنان وعده عذاب داده است. در ص 136 از جلد 11 تفسیر نمونه ذیل آیات 89 تا 91 سوره مبارکه حجر آمده است: ‌«مقتسمین بیمار دلانی هستند که می‌خواهند دین و حکم خدا را به خدمت منافع خویش گیرند، تنها آن قسمتی را می‌پذیرند که به سود آن‌هاست و بقیه را پشت سر می‌افکنند، آنان آیات قرآن و حتی گاهی یک آیه را تجزیه می‌کنند، بخشی را که در مسیر تمایل خود می‌بینند قبول کرده یا بازگو می‌کنند و بخش دیگر را کنار می‌گذارند».
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
1
با سلام.
باید منتظر باشیم و ببینم از این آب گل آلود جدید چه بیرون می آید. هر بار که پرزیدنت نطق میفرمایند عکس اون صورت میگیره . وباید منتظر خبر بسیار ناگوار از گرونی و بدبختی و کوچک بودن سفره مردم بود. علی برکت الله
نظرات بینندگان