arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

شمس الواعظین به دادسرای اوین احضار شد

ماشاء الله شمس الواعظین مدرس روزنامه نگاری از احضارش به دادسرای اوین خبر داد و گفت: طی هفته های گذشته تاکنون این سومین احضاریه ای است که به دستم رسیده است.از چند و چون این احضاریه اطلاعی ندارم زیرا چند سالی است که فعالیت های مطبوعاتی خود را کاهش داده ام و برای امرار معاش و استمرار حیات به مزرعه داری و در پاره ای مواقع به تدریس مواد درسی حوزه روزنامه نگاری مشغول هستم و به جز فعالیت های یادشده کار دیگری ندارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احضار شمس الواعظین به اوین

ماشاء الله شمس الواعظین مدرس روزنامه نگاری از احضارش به دادسرای اوین خبر داد و گفت: طی هفته های گذشته تاکنون این سومین احضاریه ای است که به دستم رسیده است.

ماشاء الله شمس الواعظین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ماجرای احضار خود به دادسرای اوین اظهار داشت: شنبه گذشته 29 دی احضاریه ای از دادسرای اوین به دستم رسید که به موجب آن باید طی 5 روز آینده خود را به دادسرا معرفی کنم.

وی ادامه داد: از چند و چون این احضاریه اطلاعی ندارم زیرا چند سالی است که فعالیت های مطبوعاتی خود را کاهش داده ام و برای امرار معاش و استمرار حیات به مزرعه داری و در پاره ای مواقع به تدریس مواد درسی حوزه روزنامه نگاری مشغول هستم و به جز فعالیت های یادشده کار دیگری ندارم.

این روزنامه نگار توضیح داد: البته این سومین احضاریه ای است که از سوی اجرای احکام دادسرای اوین دریافت کرده ام و به خاطر انجام اعمال جراحی بر روی لثه خود نتوانستم در احضارهای قبلی به دادسرا بروم اما وکیل خود را به دادسرای اوین فرستادم که به او گفتند بعد از پایان جراحی شخصا به اجرای احکام مراجعه کنم.

شمس الواعظین یادآور شد: چهارسال پیش به خاطر سخنانی که در مراسم اهدای جایزه جهانی آزادی مطبوعات داشتم پرونده ای برایم تشکیل و نهایتا به موجب حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب به 14 ماه حبس محکوم شدم. پس از آن به حکم صادره اعتراض کردم تا پرونده در مرجع تجدید نظر بررسی شود.

وی توضیح داد: همان چهار سال پیش دادگاه تجدید نظر جلسه ای با حضور ضابطان پرونده برگزار کرد و بعد از آن دیگر هیچ حکمی به من ابلاغ نشد و من نیز هیچ گونه فعالیت مطبوعاتی نداشته ام.

شمس الواعظین اظهار داشت: چند روز پیش که همسرم به دادسرا مراجعه کرده بود. به او گفتند که من فعالیت داشته ام در صورتی که در طی این سال ها به جز مزرعه داری و تدریس مواد درسی روزنامه نگاری هیچ فعالیت دیگری نداشته ام و نمی دانم احضاریه صادر شده مربوط به پرونده قبلی است یا خیر در هر صورت شنبه هفته آینده به دادسرا مراجعه می کنم تا علت احضار مشخص شود.

ماشاءالله شمس الواعظین سردبیری ماهنامه کیان و روزنامه جامعه، توس، نشاط و عصرآزادگان را در کارنامه خود دارد.

نظرات بینندگان