arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

درخواست دولت از مجلس، برای استرداد لایحه تشکیل وزارتخانه‌های "رفاه و تأمین اجتماعی" و "کار و تعاون"

سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه کوچک‌تر، چابک‌تر و تخصصی‌تر در حوزه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» و تشکیل وزارتخانه‌های « رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» را در قالب متن لایحه و با قید دوفوریت جهت سیر مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه نمود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

هیئت وزیران به دلیل تغییر در اولویت‌های کنونی دولت، شرایط جاری کشور و لزوم تمرکز وزارتخانه بر مأموریت‌های قانونی، خواستار استرداد لایحه "تشکیل وزارتخانه‌های "رفاه و تأمین اجتماعی" و "کار و تعاون" از مجلس شورای اسلامی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه کوچک‌تر، چابک‌تر و تخصصی‌تر در حوزه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» و تشکیل وزارتخانه‌های « رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» را در قالب متن لایحه و با قید دوفوریت جهت سیر مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه نمود.

لایحه یادشده در جلسه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ هیئت وزیران تصویب و طی نامه شماره ۵۸۲۷۶/۵۵۵۹۳ مورخ ۷ مردادماه ۱۳۹۷ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال گردید.

هیئت وزیران در جلسه ۴ مهر ماه ۱۳۹۷ نظر به عدم تصویب فوریت برای لایحه مذکور، حسب درخواست سازمان اداری و استخدامی کشور، تقاضای بررسی لایحه یادشده با اولویت را از مجلس شورای اسلامی درخواست نمود که مراتب طی تصمیم نامه شماره ۸۷۹۴۹/۵۵۸۰۲ مورخ ۵ مهرماه ۱۳۹۷ ابلاغ گردید.

با توجه به اینکه لایحه یادشده در جلسه علنی ۹ مردادماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی مطرح شد و فوریت آن به تصویب نرسید و به صورت عادی اعلام وصول شد و به کمیسیون اموراجتماعی ارجاع گردید و پس از تصویب در کمیسیون مزبور، مراتب در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار گرفته است معاونت امور مجلس رییس جمهور درخواست نمود، نظر به تعیین وزیر جدید برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای ادامه سیر مراحل تصویب و یا استرداد لایحه فوق، هیئت وزیران اعلام نظر نماید .

بر این اساس در اجرای ماده (۱۳۴) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هیئت وزیران به دلیل تغییر در اولویت‌های کنونی دولت، شرایط جاری کشور و لزوم تمرکز وزارتخانه‌ بر مأموریت‌های قانونی در جلسه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷ استرداد لایحه "تشکیل وزارتخانه‌های "رفاه و تأمین اجتماعی" و "کار و تعاون" را به تصویب رسانید و خواستار استرداد لایحه مذکور از مجلس شورای اسلامی شده است.

نظرات بینندگان