arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

غول خرده فروشی چین هواپیماهای بدون سرنشین را روانه آسمان کرد / پرواز آزمایشی پهبادها در اندونزی

غول خرده فروشی چین و رقیب سرسخت آمازون نخستین پروازهای آزمایشی پهبادها را آغاز کرده و تصمیم دارد ارسال کالاها را از طریق پهبادها انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غول خرده فروشی چین و رقیب سرسخت آمازون نخستین پروازهای آزمایشی پهبادها را آغاز کرده و تصمیم دارد ارسال کالاها را از طریق پهبادها انجام دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت «JD.com» در چین، نخستین هواپیماهای بدون سرنشین خود را در اندونزی آزمایش می کند. بسیاری از ما می دانیم که پهبادها توانایی جا به جایی و تحویل کالاها را هم دارند. اما این که پهبادها رسما وارد ناوگان حمل و نقل کشورها شوند موضوعی جدید است.

اندونزی، چهارمین کشور بزرگ جهان است که جمعیتی بیش از 260 میلیون نفر را در حدود 17،000 جزیره خود جای داده است. درواقع این کشور بزرگترین مجمع الجزایر در جهان است و چه مکانی بهتر از اندونزی برای جا به جایی کالاهای مورد نیاز کاربران.

JD، که به عنوان بزرگترین رقیب علی بابا شناخته می شود، طی دو سال گذشته در چین، بارها پهبادهای خود را مورد آزمایش قرار داده است. این کمپانی اخیرا گواهینامه عملیاتی منطقه ای را نیز دریافت کرده و قصد دارد پروازهای خود را دیگر کشورها مثل اندونزی نیز توسعه دهد.

در اولین پرواز آزمایشی، این شرکت به جای تحویل سفارشات مشتریان به روشهای معمول از پهبادها استفاده کرد. هدف اصلی این سرویس ها تسریع مدت زمان تحویل کالا عنوان شده است.

این شرکت ادعا می کند که بیش از 20 میلیون کاربر ثبت شده در اندونزی دارد و فروشگاه آنلاینش در این کشور بیش از یک میلیون محصول دارد، بنابراین هدف از اجرای این طرح  ارائه 85 درصد سفارشات به مشتریان در همان روز یا روز بعد است.

جان لیائو، مدیر اجرایی استراتژی JD.com، گفت: "ما بیش از دو سال است که در حال استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل در چین بوده ایم و تاثیر زیادی را که این فناوری در زندگی مردم در سراسر کشور داشته است، دیده ایم".

نظرات بینندگان