arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

وزیر خارجه آمریکا: تهدید ایران کاملا واقعی است/ تلاش برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ایران را یک «تهدید» توصیف کرد و گفت: واشنگتن در تلاش است تا یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران ایجاد کند.هرجا که رفته‌ام گفته‌ام که آمریکا متعهد است به امنیت و ثبات خاورمیانه کمک کند.ما قدرت در جهت خیر بوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، گفت واشنگتن در تلاش است تا یک ائتلاف منطقه‌ای علیه تهران تشکیل دهد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر ایران را یک «تهدید» توصیف کرد و گفت واشنگتن در تلاش است تا یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران ایجاد کند.

وی که از واشنگتن و از طریق ویدئو کنفرانس در مجمع اقتصادی «داووس» سوئیس صحبت می‌کرد، با اشاره به سفر اخیرش به غرب آسیا، گفت: «هرجا که رفته‌ام گفته‌ام که آمریکا متعهد است به امنیت و ثبات خاورمیانه کمک کند... ما قدرت در جهت خیر بوده‌ایم.»

پامپئو با اشاره به تلاش‌های دولت آمریکا برای ایجاد یک «ائتلاف راهبردی خاورمیانه» (MESA)، گفت کشورهای منطقه غرب آسیا باید برای «محافظت از خود» با هم همکاری داشته باشند و آمریکا نیز به آن‌ها در ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای کمک می‌کند.

وی با توصیف ایران به عنوان یک عامل «ثبات‌زدا» از منطقه، افزود: «تهدید جمهوری اسلامی ایران کاملا واقعی است، در مورد یمن صحبت کردید، در مورد سوریه صحبت کردید، همینطور حزب‌الله لبنان... ایران تلاش می‌کند استقلال و حاکمیت عراق را تضعیف کند.»

پامپئو ادامه داد: «ایران در این مناطق واقعا بازیگری شرور است و خوشحالیم که داریم یک ائتلاف تشکیل می‌دهیم و در نشست ماه آینده ورشو در مورد این موضوع و مسائل دیگر خاورمیانه صحبت می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد که روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن شهر «ورشو» لهستان از نشستی با موضوع «صلح و ثبات خاورمیانه» میزبانی می‌کند که تمرکز اصلی آن بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است. هرچند آمریکا گفته این نشست در سطح وزرای خارجه و با حضور ده‌ها شرکت برگزار می‌شود، اما تاکنون گزارش‌های متعددی مبنی بر انصراف کشورهای مختلف از حضور در این نشست یا حضور آن‌ها در سطحی پایین‌تر از وزیر خارجه منتشر شده است.

نظرات بینندگان