arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

نقشه عجیب چین برای بدهکاران / علامت گذاری افراد مقروض در سامانه اعتبار اجتماعی تا شعاع 500 متری

دولت چین در راستای بخشی از برنامه اعتبار اجتماعی خود سیستمی را طراحی کرده است که به کاربران اطلاع می دهد که آیا در شعاع 500 متری آنها فردی با بدهی بالا ایستاده است یا خیر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت چین در راستای بخشی از برنامه اعتبار اجتماعی خود سیستمی را طراحی کرده است که به کاربران اطلاع می دهد که آیا در شعاع 500 متری آنها فردی با بدهی بالا ایستاده است یا خیر.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، چینی ها برنامه ای منحصر به فرد برای تعیین اعتبار اجتماعی طراحی کرده اند که البته بین افرادی که در حوزه حقوق بشر فعال هستند با انتقاداتی تند همراه شده است. اکنون بخش جدید از این برنامه معرفی شده که در نوع خود بسیار عجیب است.

در برنامه جدید اگر شما در خیابان در حال تردد باشید و فردی از نزدیکی شما عبور کند که بدهی دارد، به شما پیغام ارسال می شود. بر اساس اعلام رسانه های دولتی هم اکنون یک استان در شمال چین از این برنامه استفاده می کند. این  برنامه اطلاع رسانی به کاربران در مورد اینکه آنها در شعاع 500 متری از کسی که بدهی دارد ایستاده اند، اطلاعات می دهد.

روزنامه دولتی چین اعلام کرد این برنامه "نقشه بدهکاران مرده" نامیده می شود. دولت چین امیدوار است که شهروندان با کمک این برنامه بتوانند مانع بدهی های گسترده شده و از زیر بار پرداخت بدهی های خود فرار نکنند. این برنامه بخشی از سیستم اعتبار اجتماعی چین است که به منظور قضاوت در مورد اعتماد شخصی طراحی شده است. در حال حاضر بسیاری از مردم با این برنامه مجازات شده اند.

روشن نیست که آیا برنامه مذکور، عکس ها یا هر نوع نشانگر هویتی افراد را نشان می دهد یا خیر. همچنین مشخص نیست که چه مقدار پول نشانه بدهکاری و ارسال تصاویر فرد در این سامانه است. افزون بر این مشخص نیست این برنامه چگونه می تواند به افراد کمک کند با بدهکاری های خود خداحافظی کنند.

خانواده های چینی به طور سنتی روی صرفه جویی در پول تأکید می کنند تا از مقروض ماندن یا بدهی های سنگین شخصی پیشگیری کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
4
خدا کند در ایران نیز ابزارهایی برای دفاع از مردم عادی در برابر کلاهبرداران پنهانی در جامعه فراهم شود چون سیستمهای حکومتی فعلی فقط در جهت حمایت از مجرمین و کلاهبرداران استفاده می شود و مجرمین با آگاهی از محدودیت های قانونی دفاع از حقوق میرم نهایت ظلم را در حق مردم عادی دارند .و کسی به فکر آنها نیست .
نظرات بینندگان