arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

بازداشت ۴ نفر در نیویورک به اتهام طراحی برای بمبگذاری در منطقه مسلمان نشین

چهار نفر در ایالت نیویورک آمریکا متهم به برنامه ریزی برای بمب گذاری در منطقه مسلمان نشین اسلامبرگ در این ایالت شدند. این چهار تن که شامل سه مرد و یک پسر نوجوان هستند، جمعه گذشته پس از آن دستگیر شدند که یک دانش آموز صحبت‌هایی را که در مدرسه خود شنیده بود، به پلیس گزارش کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهار نفر در ایالت نیویورک آمریکا متهم به برنامه ریزی برای بمب گذاری در منطقه مسلمان نشین اسلامبرگ در این ایالت شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، این چهار تن که شامل سه مرد و یک پسر نوجوان هستند، جمعه گذشته پس از آن دستگیر شدند که یک دانش آموز صحبت‌هایی را که در مدرسه خود شنیده بود، به پلیس گزارش کرد.
برایان کولارنی، وینسنت وترومیل و اندرو کریسل به همراه یک پسر ۱۶ ساله که هنوز هویت وی اعلام نشده، در شهر گریس در نیویورک دستگیر شدند.
این چهار تن متهم هستند که برای بمبگذاری در شهرک اسلامبرگ در شهرستان دلاوِر در ایالت نیویورک آمریکا که ۳۵۰ کیلومتر با گریس فاصله دارد، برنامه ریزی می‌کرده اند.
تحقیقات پلیس زمانی شروع شد که یک دانش آموز گزارش کرد در مدرسه خود از متهم ۱۶ ساله شنیده که تصویر یکی از دانش آموزان را نشان داده و گفته که او شبیه تیرانداز مدرسه است.
پلیس در حین تحقیقات و بازرسی‌های متعدد، ۲۳ قبضه اسلحه و ۳ بمب کنارجاده‌ای و همچنین برنامه حمله به اسلامبرگ را از این افراد کشف کرده است.
پاتریک فلان رئیس پلیس گریس با خودداری از ذکر جزئیات گفت که این افراد احتمالا حدود یک ماه برای این بمب گذاری در حال برنامه ریزی بوده اند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه تحقیقات پلیس و اف بی آی در این زمینه همچنان در حال انجام است، از احتمال افزایش موارد اتهام علیه این افراد خبر داد.
اسلامبرگ شهرکی در حدود ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب نیویورک است که ساکنان آن را چند صد نفر از مسلمانان آمریکا تشکیل می‌دهند.

نظرات بینندگان