arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

هشدار سازمان هواپیمایی به متخلفان ارائه بلیت چارتری خارج از چارچوب: ارائه بلیت باید مشمول ابطال و تغییر باشد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: شرکت های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و تغییر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه خبر داد .

به گزارش تسنیم،‌ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: شرکت های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و تغییر باشد.

رضا جعفرزاده اظهارداشت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پروازهای چارتری به صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی های صورت گرفته پیش از این بعضا شاهد فروش بلیت پروازهای برنامه ای به صورت چارتری بوده ایم که این امر مغایر با بخشنامه های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: برهمین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغی تمامی شرکت های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن ماه جاری در کلیه مسیرها فروش خود را به صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

جعفرزاده افزود: براساس این بخشنامه انجام پروازهای چارتری در قالب بسته های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصرا در مسیرهای گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقرات ابلاغی این سازمان جهت جلوگیری از ایجاد بی نظمی در فضای کسب و کار حمل و نقل هوایی و صیانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوزهای جدید و یا تعدیل مجوز پروازهای قبلی شرکت ها تجدید نظر خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
1
بیست روز پشت سر هم هر روز بارها چک میکردم بلیط تبریز به شیراز را.
از اولین روز که 453000 تومن بود،تا روز آخر هم همین قیمت بود.کنجکاو شدم.روز پرواز با مسافرم به فرودگاه رفتم.تعدادی که برای گرفتن کارت پرواز مراجعه کردند خیلی کمتر از گنجایش یک هواپیمای فوکر 100 بود.مسافرم که به شیراز رسید مجدداً به ایشان زنگ زدم.
محاسبات من درست بود،نصف هواپیما خالی بود.
برای اطمینان بیشتر،برای برگشت مسافرم باز هم کنترل و بررسی کردم،نتیجه چیزی غیر از نتیجه قبلی نبود.
یعنی شرکت هواپیمایی حاضر است هواپیما بدون مسافر یا نصف خالی پرواز کند ولی یک ریال از قیمت سرسام آور خود نکاهد.بررسی صحت این گفته ها بسیار آسان است.
نظرات بینندگان