arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

مجلس نمایندگان آمریکا " قانون سزار" علیه نظام سوریه را تصویب کرد

در بیانیه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: "قانون حفاظت از غیرنظامیان سوری سزار" رئیس جمهوری را ملزم می‌کند که علیه هر طرفی که با دولت سوریه، شامل نهاد اطلاعات و امنیت یا بانک مرکزی این کشور تجارت می‌کند، در تامین مالی آن شرکت دارد، به بخش هوایی آن لوازم جانبی یا هواپیما ارائه می‌دهد، در بخش عمرانی و پروژه‌های مهندسی سوریه که تحت کنترل دولت هستند، شرکت دارد یا از صنعت انرژی این کشور حمایت می‌کند، تحریم‌های جدیدی را وضع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مجلس نمایندگان آمریکا قانون "حفاظت از غیرنظامیان سوری سزار" را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه نظام سوریه و حامیان آن در زمینه تامین انرژی، تجارت و بخش‌ هوایی تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، مجلس نمایندگان آمریکا قانون "حفاظت از غیرنظامیان سوری سزار" ۲۰۱۹ را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حامیان سوریه در زمینه تامین انرژی، تجارت و بخش‌ هوایی تایید کرد.

در بیانیه این کمیته آمده است: "قانون حفاظت از غیرنظامیان سوری سزار" رئیس جمهوری را ملزم می‌کند که علیه هر طرفی که با دولت سوریه، شامل نهاد اطلاعات و امنیت یا بانک مرکزی این کشور تجارت می‌کند، در تامین مالی آن شرکت دارد، به بخش هوایی آن لوازم جانبی یا هواپیما ارائه می‌دهد، در بخش عمرانی و پروژه‌های مهندسی سوریه که تحت کنترل دولت هستند، شرکت دارد یا از صنعت انرژی این کشور حمایت می‌کند، تحریم‌های جدیدی را وضع کند.

این بیانیه همچنین افزود، به موجب این قانون، رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند در موارد خاصی از این تحریم‌ها چشم‌پوشی کند. این تحریم‌ها همچنین می‌توانند "در صورت حضور طرف‌ها در مذاکراتی معنادار و توقف خشونت علیه غیرنظامیان" تعلیق شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این لایحه در مجلس سنا تصویب نشد زیرا دموکرات‌ها به دلیل تعطیلی بخش‌هایی از دولت از شرکت در این رای‌گیری سرباز زدند.

کاخ سفید نوامبر ۲۰۱۸ در بیانیه‌ای حمایت شدید خود را از این لایحه ابراز کرد؛ لایحه‌ای که دسترسی دولت سوریه به سیستم مالی بین‌المللی را رد و اعمال محدودیت‌هایی علیه صدور ویزا برای مقامات سوریه را تسهیل می‌کند.

نظرات بینندگان