arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

ادعاهای جنجالی همکلاسی سابق مدیرعامل فیسبوک حقیقت دارد؟ / از 50 درصد حسابهای کاربری جعلی تا سرقت ایده ساخت غول شبکه های اجتماعی توسط مارک زاکربرگ

صحبت های یکی از همکلاسی های سابق مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک در مورد وضعیت گذشته و حال این شرکت با جنجال هایی فراوان رو به رو شده است. اما سخنگوی فیسبوک تمامی این ادعاها را کذب خوانده و این فرد را دروغگو خطاب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صحبت های یکی از همکلاسی های سابق مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک در مورد وضعیت گذشته و حال این شرکت با جنجال هایی فراوان رو به رو شده است. اما سخنگوی فیسبوک تمامی این ادعاها را کذب خوانده و این فرد را دروغگو خطاب کرده است.

 به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آرون گرینسپن، یکی از همکلاسی های سابق مارک زاکربرگ طی هفته اخیر 2 ادعای بسیار جنجالی مطرح کرد؛ وی از یکسو مدعی شد که بیش از نیمی از حساب های فیسبوک جعلی هستند و از سوی دیگر ادعا کرد ه ایده اصلی طراحی فیسبوک متعلق به او بوده و زاکربرگ این ایده را سرقت کرده است.

وی که از همکلاسی های سابق زاکربرگ در دانشگاه هاروارد است و با ادعاهای خود به شدت مشهور شده در بیانیه ای 75 صفحه ای مطالبی متعدد علیه زاکربرگ نوشته است که 2 ادعای وی از بقیه بیشتر مورد توجه است. وی معتقد است؛حساب های جعلی بیش از نیمی از 2/2 میلیارد کاربر فیس بوک را تشکیل می دهند. اما این ادعا در تناقض با این بیانیه  فیسبوک است که در سال 2017 اعلام کرد فقط 2 تا 3 درصد از حساب ها در این پلت فرم جعلی هستند.

در بخشی از این بیانیه می خوانیم: "فیسبوک به عموم مردم دروغ می گوید. این دروغ ها درباره میزان مشکلی که با حساب های جعلی دارد نیز به شدت محسوس است. من معتقدم حداقل 50 درصد از حساب های فیسبوک جعلی هستند. شرکت فیسبوک معیارهای رسمی و 3 ماهه خود را متوقف کرده و نگران است که ارزیابی های خود را منتشر کند چرا که می داند کنترل محصولاتش را از دست داده است."

اما فیسبوک به شدت این یافته ها را انکار کرد. یک سخنگوی فیس بوک در این خصوص گفت: "این به صراحت غلط است و گزارش های ماانه و سالانه ما کاملا مبتنی بر حقیقت است حتی اگر در مورد حساب های جعلی باشد."

البته این نخستین باری نیست که گرینسپن فیسبوک را نقد می کند، وی در گذشته نیز اعلام کرد که این پلت فرم به دلیل ویژگی های اعتیادآور، "مرگ و میر بی شماری" را ایجاد کرده است. گرینسپن در بخشی از نامه خود نیز مدعی شده که زاکربرگ ضمن سرقت ایده های او فیسبوک را طراحی کرده است.

نظرات بینندگان