arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

تکذیب جریمه فدراسیون والیبال از سوی FIVB

سرپرست فدراسیون والیبال، در خصوص جریمه فدراسیون ایران از سوی FIVB گفت: اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و نامه‌ای در این خصوص از سوی FIVB (فدراسیون جهانی والیبال) به فدراسیون ایران ارسال نشده است. چنین مسئله‌ای باشد مسلماً رسیدگی می‌کنیم اما نامه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌ایم و صحت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرپرست فدراسیون والیبال، در خصوص خطر جریمه فدراسیون ایران از سوی FIVB به دلیل شکایت برخی بازیکنان خارجی از باشگاه‌های لیگ‌برتری، توضیح داد.

افشین داوری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص انتخاب منوچهر پورحسن به عنوان رئیس سازمان لیگ والیبال، توضیح داد: آقای پورحسن از پایه‌های اصلی والیبال در بخش‌های سازمان لیگ، داوران و برگزاری مسابقات است که در این زمینه فردی کاملاً باتجربه و سینه سوخته شناخته می‌شود. از طرفی نیز به دلیل شرایطی که الان حاکم بود و آقای شفقی سرپرست سازمان لیگ را بخاطر شرایط نامساعد در اختیار نداشتیم، به همراه پورحسن از او رخصت گرفتیم تا رئیس جدید سازمان لیگ را انتخاب کنیم. ما اخلاق را رعایت کردیم و خوشبختانه این دو عزیز نیز بخاطر دوستی قدیمی که داشتند این موضوع را درک کرده و حتی ابلاغ‌های یکدیگر را نیز با دست خود به هم دادند.

او افزود: لیگ در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی خود است و بازی‌ها حساس شده‌اند اما، می‌خواهیم با فعالیت دوستانی چون آقای یزدان‌پناه و فیروزی و همچنین آقای پورحسن در سازمان لیگ شرایط را به نحوی فراهم کنیم و کارها را پیش ببریم که مسابقات با کمترین اشتباهات و حواشی به پایان برسند. مسلماً این موضوع با فعالیت دوستان باتجربه‌ای که در حال حاضر فعال هستند، امکان پذیر خواهد بود.

چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر اینکه بازیکنان خارجی فصل‌های گذشته لیگ‌برتر به دلیل عدم دریافت حقوق خود از باشگاه ایرانی (تیم سایپا) به فدراسیون جهانی شکایت کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا خطر جریمه فدراسیون ایران را تهدید کند، منتشر شد. داوری در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی در این مورد به فدراسیون ایران ارسال شده است؟ اظهار کرد: من نیز این خبر را چند روز پیش در فضای مجازی دیدم اما اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و نامه‌ای در این خصوص از سوی FIVB (فدراسیون جهانی والیبال) به فدراسیون ایران ارسال نشده است. چنین مسئله‌ای باشد مسلماً رسیدگی می‌کنیم اما نامه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌ایم و صحت ندارد.

سرپرست فدراسیون والیبال، در پاسخ به این سوال که برنامه‌هایش برای فراهم شدن شرایط مناسب جهت برگزاری مجمع روند مناسب خودش را طی می‌کند؟ توضیح داد: با توجه به اینکه باید وضعیت بازنشسته‌ها مشخص می‌شد، نیاز است مجامع هیأت‌های استانی که با سرپرست اداره می‌شوند را برگزار کنیم. خوشبختانه تا به امروز نیز روند مناسبی را طی کرده و مجمع استان‌های مازندران و شیراز را برگزار کرده‌ایم و تا چند روز دیگر هم مجمع هیأت قم را برگزار می‌کنیم. ثبت نام‌های ارومیه و سمنان نیز انجام شده و باید در فرصت مناسب مجمع آن‌ها را نیز تعیین تکلیف کنیم. هدف ما این است که شرایط لازم برای انتخابات قابل قبول را با حضور همه رؤسای استانی فراهم کنیم. خدا را شکر سرعت پیش بردن کارها نیز خوب بوده و امیدوارم این فرصت را داشته باشیم تا رؤسای همه هیأت‌ها در مجمع حاضر باشند.

داوری همچنین در خصوص صحبت‌های چند روز اخیرش با امیر خوش‌خبر جهت حضور در کنار کادر فنی تیم ملی، توضیح داد: من و خوش‌خبر هم در وزارت همکاریم و هم دوستی قدیمی داریم. نظام کشور سال‌ها برای او هزینه کرده است تا تبدیل به سرمایه‌ای با نام خوش‌خبر شده است. با توجه به اینکه الان همه بازیکنان، مربیان و مسئولان فدراسیون می‌دانند زمان آزمون و خطا نیست، باید بهترین گزینه انتخاب شود تا تیم ملی بتواند به المپیک صعود کرده و در مسابقات لیگ ملت‌ها هم بهترین نتیجه را کسب کند، یکی از گزینه‌های اصلی مطرح شده برای سرپرستی تیم ملی خوش‌خبر است.

او در پایان افزود: موفقیت در این مسابقات نیاز به یک تیم کار کشته دارد و از این جهت باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم. با توجه به حساسیت این موضوع چند روز پیش خیلی خودمانی و دوستانه با خوش‌خبر صحبت کرده‌ام اما به زودی جلسه‌ای را به صورت کاملاً رسمی برگزار کرده و او را به فدراسیون والیبال دعوت می‌کنیم تا در این خصوص صحبت‌های نهایی را انجام دهیم.

نظرات بینندگان