arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

گوگل کروم امن تر از همیشه می شود / هشدار در مورد وب سایت های نا ایمن / هدایت کاربران به آدرس های درست

این روزها بررسی اینترنت بدون نگرانی از آسیب پذیری ها و حملات سایبری بسیار سخت است. درواقع بسیار دشوار است که مطمئن باشید بررسی URL توسط شما با درستی و صحت انجام می شود اما اکنو گوگل می خواهد این مشکل را از بین ببرد و با شناسایی آدرس های خطرناک و غلط شما را در مسیری درست تر هدایت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها بررسی اینترنت بدون نگرانی از آسیب پذیری ها و حملات سایبری بسیار سخت است. درواقع بسیار دشوار است که مطمئن باشید بررسی URL توسط شما با درستی و صحت انجام می شود اما اکنون گوگل می خواهد این مشکل را از بین ببرد و با شناسایی آدرس های خطرناک و غلط شما را در مسیری درست تر هدایت کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل در حال توسعه یک اخطار جدید در مرورگر کروم خود است که هنگام بازدید از یک سایت که یک صفحه وب شناخته شده را تقلید می کند، ظاهر می شود.  این هشدار می تواند از شما بپرسد آیا مطمئنید می خواهید در این آدرس جعلی باشید یا مایل بودید به صفحه ای دیگر هدایت شوید.

برای مثال اگر شما  به جای "paypal.com"  وارد سایت کلاهبرداری با نام "paypa1.com" شوید احتمالا هشدار جدید کروم را دریافت خواهید کرد.

این هشدار با این هدف در نظر گرفته شده تا فشار را از ذهن شما هنگام گشت زنی در وبسایت های مختلف بردارد. امیلی استارک، مهندس ارشد تیم  گوگل کروم،  در کنفرانس انیگما(یک رویداد امنیتی و حفظ حریم خصوصی)، گفت: نکته مهم این است که اکثر مردم متوجه نمی شوند  که به یک سایت کلاهبرداری هدایت می شوند.

هشدار دهنده جدید گوگل کروم می تواند کمک به سخت تر شدن انجام یکی از حملات گسترده و موثر هک منجر شود. درواقع اگر کاربران به هشدارهای کروم توجه کنند، می توانند از سرقت نام کاربری، کلمه عبور یا اطلاعات کارت اعتباری خود پیشگیری کنند.

افزون بر این، سیستم امنیتی مذکور می تواند کاربران را از دانلود نرم افزارهای مخرب در وب سایت های کلاهبرداری که می توانند کارهایی مانند رمزگذاری داده های شخصی دیگران را مختل کنند، پیشگیری کنند.

البته این سیستم هشدار جدید هنوز در مرحله  آزمایش قرار دارد. اما مکانیزم کلی به این ترتیب است که به کاربران هشدار می دهد آنها به وب سایت های محبوب یا وب سایت هایی که در گذشته بازدید کرده اند حضور ندارند، اگر کاربر می خواهد در این مسیر به راه خود ادامه دهد، می تواند روی عبارت "نادیده گرفتن" کلیک کند.

نظرات بینندگان