arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

المیادین: دولت ترامپ چگونه کودتا علیه مادورو را زمینه سازی کرد؟

ترامپ احساس می کند به یک نقش معنوی در خارج از ایالات متحده نیاز دارد تا نفوذش را تقویت کرده و بر بحران داخلی که در نتیجه سیاستهای نادرست ترامپ ایجاد شده است، سرپوش بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

المیادین:چگونه دولت ترامپ کودتا علیه مادورو را زمینه سازی کرد؟

المیادین نوشت: نقشه های آمریکا برای یورش بر ونزوئلا به سال 1998 برمی گردد، زمانی که هوگو چاوز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد. اما همانطور که وال استریت ژورنال به این مساله اشاره کرده است، تلاش برای کودتایی علیه دولت ونزوئلا، از دو ماه پیش آغاز شده و در رأس آن، مایک پنس، معاون ترامپ قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: سردرگمی سیاسی آمریکا و شتاب دولت ان برای بحرانی کردن اوضاع در ونزوئلا، با هدف به راه انداختن یک جنگ داخلی خونین در این کشور است، تا به این شکل، واقعیت تازه ای در ونزوئلا حاکم شود که از سیاست آمریکا حمایت می کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، عناصر نقشه کودتا در ونزوئلا، زاییده افکار یکی از اعضای سنای آمریکا، مارکو روبیو است، که همواره از دولت آمریکا خواسته است رئیس جمهور ونزوئلا را سرنگون کرده و گوایدو را جایگزین او کند.

در واقع، هدف اصلی دولت آمریکا، نه تنها سرنگونی نظامهایی است که برخلاف سیاستهای واشنگتن رفتار می کنند، بلکه این دولت به دنبال آن است تا بر بزرگترین ذخایر نفتی در جهان، که به بیش از 300میلیارد بشکه می رسد، تسلط داشته باشد.

در پشت پرده، آمریکا سعی داشت در صفوف نظامی و امنیتی ارتش ونزوئلا شکاف ایجاد کند، اما هوشیاری فرماندهان سیاسی و نظامی در این کشور، نقشه های ایالات متحده در این باره را نقش بر آب کرد.

ترامپ احساس می کند به یک نقش معنوی در خارج از ایالات متحده نیاز دارد تا نفوذش را تقویت کرده و بر بحران داخلی که در نتیجه سیاستهای نادرست ترامپ ایجاد شده است، سرپوش بگذارد.

در این میان، نانسی پلوسی به جای اینکه تمرکز خود را بر مقابله با سیاستهای ویرانگر موسسه حاکم و ترمیم برخی پیامدهای مضرّ آن برای رفاه و آسایش ملت آمریکا بگذارد، وزنه تلاشهای خود را به اقداماتی برای منصرف کردن توجهات از مسائل و چالشهای واقعی اختصاص داده است و همین مساله، نشان دهنده عمق بحرانهای داخلی در دولت آمریکاست که تلاش می کند با اننقال پیامدهای این بحران به خارج از مرزهای خود، راه حلی برای آن بیابد!

 

نظرات بینندگان