arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

تعویض طلایی برانکو پرسپولیس را نجات داد

پرسپولیس با پیروزی برابر سپیدرود رشت توانست به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کند.تک گل پرسپولیس را سعید کریمی در وقت‌های تلف شده به ثمر رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پرسپولیس با پیروزی برابر سپیدرود رشت توانست به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کند.

به گزارش ایسنا، فوتبال باشگاهی ایران بعد از ۴۸ روز تعطیلی، با دیدار پرسپولیس و سپیدرود رشت در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از سر گرفته شد. این دیدار از ساعت ۱۵ پنج‌شنبه در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۳+۹۰ گل پیروزی بخش را زدند و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کردند.

تک گل پرسپولیس را سعید کریمی در وقت‌های تلف شده به ثمر رساند.

نیمه نخست

یاران برانکو بازی را هجومی آغاز کردند و با حمله برق آسیا و تند و تیز، توسط ضربه سر سیامک نعمتی دروازه ایمان صادقی را تهدید کردند که این دروازه‌بان توپ را به کرنر فرستاد. پرسپولیسی‌ها دو بار دیگر در دقایق ابتدایی کرنر زدند که ضربات پایانی شجاع خلیل‌زاده با اختلاف اندک از دیرک دروازه به بیرون رفت.

با گذشت دقایقی از بازی، سپیدرود از فشار ابتدایی پرسپولیس خارج شد و تا دقیقه دهم بازی، چندین بار تا دهانه دروازه پرسپولیس پیش‌روی کرد ولی در نهایت در زدن گل نخست ناکام بود.

خطرناک‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۱۴ بازی خلق شد. پرتاب اوت از سوی خلیل‌زاده و ضربه سر شایان مصلح منجر به افتادن توپ مقابل پای علیپور در محوطه شش قدم شد اما ضربه سر این بازیکن در عین ناباوری توسط ایمان صادقی مهار شد و به کرنر رفت که ثمری برای هیچکدام از دو تیم نداشت.

در دقیقه بیستم بازی، محمد نصرتی از روی توپ ارسالی به روی دروازه پرسپولیس، دروازه رادوشوویچ را با خطر تهدید کرد اما توپ به راحتی در آغوش دروازه‌بان کروات پرسپولیس جای گرفت.

تلاش دو تیم در نیمه نخست گلی را در بر نداشت و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم

برانکو برای برتری در این دیدار، تغییراتی در فاز تهاجمی تیمش ایجاد کرد و بودیمیر، مهاجم کروات و تازه وارد سرخپوشان تهرانی وارد زمین شد. در دقایق ابتدایی نیمه دوم بودیمیر و علی علیپور می‌توانستند پرسپولیس را به گل نخست برسانند اما در زدن ضربات پایانی خود کم دقت عمل کردند.

پرسپولیس به حملات همه جانبه خود ادامه داد و در دقیقه ۶۵، دو بار می‌توانست از روی ضربه سر مهاجمانش به گل برسد اما این بار هم ضربات در داخل چارچوب نبودند.

در دقیقه ۶۶، سپیدرود ضد حمله‌ای را روی دروازه رادوشوویچ تدارک دید که ضربه نزهتی در داخل چارچوب نبود و کماکان دروازه هر دو تیم بسته باقی ماند.

در ادامه، دو تیم باغ اشتباهات مکرر در ارسال پاس‌های آخر، نتوانستند موقعیت خاصی را خلق کنند و با حرکات خود، حرص و جوش مربیان‌شان را در آوردند.

در دقیقه ۸۰، سعید کریمی پاس بسیار خوبی برای علی علیپور ارسال کرد که این مهاجم در شرایط تک به تک با ایمان صادقی نتوانست دروازه سپیدرود را باز کند و توپ توسط دروازه و مدافعان سپیدرود دور شد.

حمیدرضا طاهرخانی بازیکن جوان سپیدرود از پشت محوطه جریمه اقدام به زدن شوت کرد که ضربه او با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

گل: در دقیقه ۳+۹۰ پرسپولیس صاحب خطای ایستگاهی شد و که در یک رفت و برگشت ارسال امید عالیشاه به روی دروازه با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده مقابل سر سعید کریمی افتاد و این بازیکن گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

بازی در نهایت با یک گل به سود پرسپولیس تمام شد.

ترکیب سپیدرود: ایمان صادقی، ابراهیم لطفی، علیرضا نورمحمدی (کارت زرد)، میثم تهی‌دست، امیر منصوریان، محمدرضا مهدوی، محمد علیزاده، میثم فردوسی، پویا نزهتی، مهرداد بایرامی (حمیدرضا طاهرخانی ۶۲) و حسین شنانی.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، شایان مصلح، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده (کارت زرد)، مهدی شیری، احمد نورالله‌ی، مهدی شریفی (ماریو بودیمیر ۴۶)، سیامک نعمتی (سعید کریمی ۷۸)، سروش رفیعی (کارت زرد)، امید عالیشاه و علی علیپور.

پیام حیدری قضاوت این دیدار را بر عهده دارد.

نظرات بینندگان