arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

اسکاتلند: مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستیم / عواقب اقتصادی و سیاسی منفی زیادی دارد

نیکلا استورژن وزیر اول اسکاتلند معتقد است که انگلیس آمادگی خروج از اتحادیه اروپا را ندارد و این روند عواقب منفی اقتصادی و سیاسی زیادی به همراه خواهد داشت. در پی همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مقرر شد که این کشور در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ (۹ فروردین ۱۳۹۶) رویه رسمی خود برای خروج را آغاز و در دیرترین حالت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیکلا استورژن وزیر اول اسکاتلند معتقد است که انگلیس آمادگی خروج از اتحادیه اروپا را ندارد و این روند عواقب منفی اقتصادی و سیاسی زیادی به همراه خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رویترز، استورژن هشدار داد که بریتانیا در کوتاه مدت آمادگی خروج از اتحادیه اروپا را ندارد و منافع انگلیس و همچنین منافع مردم اسکاتلند در گرو ابقای حضور در اتحادیه است.
علاوه بر وزیر اول اسکاتلند، اکثریت اعضای حزب ملی این کشور (SNP) و مجلس این ناحیه مخالف برگزیت هستند.
در پی همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مقرر شد که این کشور در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ (۹ فروردین ۱۳۹۶) رویه رسمی خود برای خروج را آغاز و در دیرترین حالت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود.
بر این اساس، ماده ۵۰ پیمان لیسبون، فرایند خروج یک کشور از اتحادیه اروپا را معین کرده است. طبق این ماده، هر دولتی که متقاضی خروج از اتحادیه اروپا باشد، پس از فعال‌سازی ماده ۵۰ پیمان لیسبون، دو سال فرصت خواهد داشت تا چگونگی خروج از این اتحادیه را مشخص کند.

نظرات بینندگان