arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

تعویق جام ملت های آفریقا به خاطر ماه رمضان

فیفا درخواست کنفدراسیون فوتبال آفریقا را برای تعویق یک هفته‌ای جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ قبول کرد. این فدراسیون به خاطر همزمان نشدن ماه رمضان با این بازی‌ها چنین درخواستی را مطرح کرد. اغلب بازیکنانی که در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت مسلمان هستند. جام ملت‌های آفریقا در چند ماه اخیر با تغییر میزبانی، فصل و اکنون تاریخ مواجه شده است. فیفا در ماه دسامبر برگزاری این بازی‌ها را از ژانویه - فوریه به ژوئن - جولای تغییر داد. این تصمیم به خاطر تعداد زیاد بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی گرفته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹ که به میزبانی مصر برگزار خواهد شد به خاطر ماه رمضان به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، فیفا درخواست کنفدراسیون فوتبال آفریقا را برای تعویق یک هفته‌ای جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ قبول کرد. این فدراسیون به خاطر همزمان نشدن ماه رمضان با این بازی‌ها چنین درخواستی را مطرح کرد. اغلب بازیکنانی که در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت مسلمان هستند. جام ملت‌های آفریقا در چند ماه اخیر با تغییر میزبانی، فصل و اکنون تاریخ مواجه شده است. فیفا در ماه دسامبر برگزاری این بازی‌ها را از ژانویه - فوریه به ژوئن - جولای تغییر داد. این تصمیم به خاطر تعداد زیاد بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی گرفته شد.

فیفا سپس در ژانویه تصمیم گرفت میزبانی را از کامرون بگیرد و آن را به مصر بدهد. در نهایت تاریخ این بازی‌ها نیز تغییر پیدا کرد. این رقابت‌ها قرار بود از پانزدهم ژوئن تا سیزدهم جولای برگزار شود که در نهایت بیست و یکم ژوئن تا نوزدهم جولای انجام می‌شود. با این تغییر بازیکنان می‌توانند در جشن پایان رمضان یعنی عید فطر حضور داشته باشند. بازیکنان مسلمان از پنجم می تا چهارم ژوئن روزه خواهند بود.

تونس و الجزیره دو کشوری بودند که از کنفدراسیون فوتبال آفریقا درخواست کردند این بازی‌ها به تعویق بیفتد تا بازیکنان فرصت داشته باشند پس از رمضان استراحت کنند.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ماه رمضان برخورد داشت. رنارد، سرمربی مراکش در این باره گفته بود که کار کردن در چنین شرایطی وحشتناک است.

نظرات بینندگان