arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

5نکته برای اخذ ویزای استرالیا از زبان کسانی که این مسیر را رفته‌اند

برای ویزاهای کاری و مهارتی اگر می‌خواهید ثابت کنید ۵۲ هفته کار کرده‌اید، فیش‌های حقوقی ۵۲ هفته و گواهی تمکن مالی ۵۲ هفته را باید ارائه کنید که واریزها را نشان بدهد. اگر مهارتی دارید که هنوز گواهی‌نامه‌اش را دریافت نکرده‌اید، باید مدرکی از آن مهارت ارائه کنید، مانند رسیدها و تاریخ‌هایی که ثابت کنند آن مهارت را گذرانده‌اید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادارهٔ امور داخلی (Department of Home Affairs) استرالیا هرساله هزاران درخواست ویزای استرالیا از طریق ویزای کاری، خانوادگی، دانشجویی و مهاجرت دریافت می‌کند که خیلی از آن‌ها پذیرفته شده، اما بعضی هم رد می‌شوند. بعضی درخواست‌ها برای ویزای استرالیا به‌خاطر تقلب یا برخوردار نبودن از شرایط لازم پذیرفته نمی‌شوند، اما برخی دیگر هم به‌خاطر اشتباهات ناخواسته، تناقض یا بدفهمی رد می‌شوند.

5نکته برای اخذ ویزای استرالیا از زبان کسانی که این مسیر را رفته‌اند

اگر می‌خواهید شانس موفقیت در اخذ ویزای استرالیا را افزایش دهید، به این توصیه‌ها توجه کنید که از پسِ سال‌ها تجربه و برخورد با صدها مراجعه‌کننده می‌آیند.

۱. همه اطلاعات را در قالب مدارک اثبات کنید

ویزای کاری، خانوادگی و تجاری، مدارک زیادی برای اثبات ادعاها می‌خواهند. روابط خانوادگی، صلاحیت‌ها و سوابق کاری، و دارایی‌ها باید ثابت شوند. کارگزاران و وکلای مهاجرت معتقدند فقط گفتن نیست، بلکه همهٔ اطلاعات و ادعاها باید با مدرک ثابت شود.

بعضی مدارک تأثیرگذارتر از بقیه هستند؛ به‌ویژه اگر قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارید. اسناد دولتی هم ارزش بیشتری از اسناد شخصی دارند. گواهی‌نامه‌های مالیاتی، اظهارنامه‌های مالیاتی، سوابق بانکی و فیش‌های حقوقی، برای اثبات اشتغال مفید هستند. برای دریافت ویزای تجاری، اگر دارایی و پول‌تان در گرو ضمانت باشد، یا به نام خودتان نباشد، نمی‌توانید ویزا را دریافت کنید.

برای ویزاهای کاری و مهارتی اگر می‌خواهید ثابت کنید ۵۲ هفته کار کرده‌اید، فیش‌های حقوقی ۵۲ هفته و گواهی تمکن مالی ۵۲ هفته را باید ارائه کنید که واریزها را نشان بدهد. اگر مهارتی دارید که هنوز گواهی‌نامه‌اش را دریافت نکرده‌اید، باید مدرکی از آن مهارت ارائه کنید، مانند رسیدها و تاریخ‌هایی که ثابت کنند آن مهارت را گذرانده‌اید.

برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و به تاخیر افتادن یا رد شدن ویزای استرالیا ، می‌توانید از وکلای گروه حقوقی مهاجرت پلاس کمک بگیرید.

۲. مراقب تناقض‌های احتمالی باشید

ادارهٔ امور داخلی همهٔ اطلاعاتی را که ثبت کرده‌اید، با هم مقایسه می‌کند. درخواست‌های قبلی ویزای استرالیا و سوابق دولتی را هم بررسی می‌کند تا تناقضی با هم نداشته باشند. برطرف نمودن یک تناقض ساده، حتی اگر ناخواسته یا تصادفی هم باشد، فرایند را طولانی‌تر می‌کند، هزینه دارد و احتمال رد شدن ویزای شما را افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال متقاضی‌ای که اظهار داشت در دسامبر سال ۲۰۱۰ از همسرش جدا شده، اما در درخواست دیگری گفته بود تا اوایل ۲۰۱۱ متأهل بوده است. ادارهٔ امور داخلی در نامه‌ای از این نکته ایراد گرفت. اما قضیه این بود که زمان درخواست اول، این فرد در تلاش بوده با همسرش آشتی کند، اما در زمان درخواست دوم، دیگر همه چیز تمام شده است.

درسی که از این ماجرا می‌گیریم، این است که فرم‌ها و درخواست‌های قبلی خود را هم نگه دارید تا بتوانید با مراجعه به آن‌ها، تناقض‌ها را برطرف کنید. بعضی راه‌های مهاجرت به چندین درخواست و چندین ویزا نیاز دارند، مانند مسیری که دانشجویان طی می‌کنند، تا فارغ‌التحصیلی، و بعد اقامت دائمی، پس حتما باید مطمئن شوید که جزئیات درخواست‌های مختلف‌تان با هم تناقض نداشته باشند.

۳. به جزئیات توجه کنید

5نکته برای اخذ ویزای استرالیا از زبان کسانی که این مسیر را رفته‌اند

توجه نکردن به جزئیات یکی از آن چیزهایی است که می‌تواند منجر به پیامدهای نامطلوب شود. دقت مهم است، اما پیروی از دستورالعمل‌ها و پیش‌روی طبق فرایند مشخصی که گاهی اوقات ممکن است برخلاف روال معمول باشد هم اهمیت دارد.

یکی از حیطه‌های ویزای کار که ممکن است متقاضی در آن دچار لغزش شود، دسته‌بندی مهارت یا شغل است. ممکن است چند سرفصل مشابه وجود داشته باشد، و چه‌بسا سرفصل درست، همانی نیست که اول از همه به ذهن‌تان رسیده، بنابراین بررسی دوباره اهمیت زیادی دارد. هم کارفرماها و هم کارمندها ممکن است در این زمینه دچار اشتباه شوند. بنابر این بهتر است از مشاوره متخصصان مهاجرت پلاس در زمینه ویزاهای کاری کمک بگیرید.

۴. صادق باشید

صداقت و رعایت اخلاق در طول فرایند دریافت ویزای استرالیا مهم است، و اگر تقلبی بکنید، پیامدهای نامطلوبی به‌دنبال خواهد داشت. ادارهٔ امور داخلی ممکن است درخواست ویزای استرالیا در آینده را هم برای شما ممنوع کند، و یا در تلاش‌های بعدی پیش‌قضاوت بدی از شخصیت شما داشته باشد. مسلما دولت استرالیا به داده‌های فراوانی دسترسی دارد و می‌تواند صحت ادعاهای شما را بررسی کند.

اگر دربارهٔ خودتان دروغ بگویید، ممکن است تا ۱۰ سال از درخواست مجدد ویزای استرالیا محروم شوید؛ اگر دربارهٔ سایر اطلاعات مهم دروغ بگویید، ممکن است تا ۲ سال محروم شوید. بیان همهٔ اطلاعات مربوط به محکومیت‌های احتمالی در گذشته هم اهمیت زیادی دارند. یعنی چیز کوچکی مثل جریمهٔ حرکات مارپیچ در اتوبان که ۱۰ سال پیش هم گرفته‌اید هم باید بگویید.

از طرف دیگر تقلب در ارائهٔ مدارک و اسناد هم باعث می‌شود فورا رد شوید. ادارهٔ امور داخلی سریعا نامهٔ ۴۰۲۰ را برایتان می‌فرستد و می‌خواهد دربارهٔ درخواستی که اطلاعات گمراه‌کننده دارد توضیح داده و یا آن را پس بگیرید.

۵. منظم باشید

اگر منظم باشید و مدارک‌تان را مرتب دسته‌بندی کنید، فرایند درخواست، هم برای شما هم برای ارزیاب سریع‌تر و راحت‌تر پیش می‌رود. توصیه می‌شود بخش‌های مربوط به خودتان را در مدارک مشخص کنید، آن‌ها را به ترتیب زمانی قرار بدهید، و برگه‌ها را در جهت درست بگذارید.

هرچه نیاز به ترجمه دارد هم باید به‌شکل اصلی و هم ترجمه‌شده در مدارک وجود داشته باشد. فایل‌های دیجیتالی هم باید درست نام‌گذاری شده و بارگذاری شوند، مثلا «Passport»، «Police Certificate»، «Medical Certificate» و الی آخر. نگهداری همهٔ چیزهایی که در پرونده ارائه داده‌اید هم مهم است، چون اگر مشکلی پیش آمد و یا خواستید بدانید کدام مدارک را قبلا ارائه داده‌اید، به‌راحتی متوجه می‌شوید.

متخصصان گروه حقوقی مهاجرت پلاس معتقدند اگر تا جای ممکن درخواست‌تان را چشم‌نواز، راحت و قابل‌فهم برای مأمور پرونده ارائه دهید، کار خودتان راحت‌تر پیش می‌رود.

برای اخذ ویزای استرالیا می‌توانید از مشاوره متخصصان گروه حقوقی مهاجرت پلاس بهره‌مند شوید و ۰ تا ۱۰۰ فرایند مهاجرت به استرالیا و پس از آن را به آنها بسپارید. به این ترتیب، خیال‌تان از بابت مشکلات احتمالی در فرایند دریافت اقامت استرالیا آسوده می‌گردد.

برای اطلاع از انواع ویزای استرالیا و شرایط اخذ هر کدام از آنها، روی لینک زیر کلیک کنید:
ویزای استرالیا

 

نظرات بینندگان