arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: اطلاعیه دفتر لاریجانی ۲ شائبه ایجاد کرده / اگر قرار بود در هر استانی رضایت آقایان را در نظر بگیریم، بسیاری از دعوت‌ها امکانپذیر نبود / اصرار داشتم رییس قوه مقننه حتما سخنران یکی از شهر‌ها باشد؛ اما اصرار بر کرج نبود / اگر خود لاریجانی، سخنرانی‌اش را لغو نمی‌کرد، برنامه‌ای برای لغو سخنرانی او نداشتیم

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: هر فردی در هر جایگاه با هر تفکر و جناحی باید فقط مصلحت نظام و رهنمود‌های رهبری را مد نظر قرار دهد. آنچه درباره کرج روی داد، در اطلاعیه دفتر رئیس مجلس ۲ شائبه ایجاد کرده است درباره اصرار اینجانب بر سخنرانی آقای لاریجانی در شهر کرج و نیز هماهنگی با امام جمعه کرج.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اهم ویژه برنامه‌های ۲۲ بهمن را اعلام کرد.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های ۲۲ بهمن گفت: هر سال بهمن بزرکداشت پیروزی انقلاب اسلامی بود، اما امسال جشن چهل سالکی این انقلاب هم هست.

وی افزود: امسال جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه نظام اسلامی با هدف یاس و ناامیدی نسبت به آینده نظام رخ داده است، لذا ما تاکید داشتیم جشن چهل سالگی انقلاب را باید به مثابه دفاع مقدس دید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر هشت سال بدون دادن کمترین امتیازی جنگ تحمیلی را به پایان رساندند، انشالله این جنگ ترکیبی کنونی را هم با موفقیت به پایان خواهیم برد.

وی ادامه داد: مردم مطالباتی از مردم دارند، اما آن‌ها را در چارچوب نظام مطرح می‌کنند و حفظ همدلی مردم و مسئولان با هم زمینه ساز حل مشکلات خواهد بود.

لطفی گفت: نظریه پردازان استکبار جهانی اعتراف دارند که با ابزار نظامی نمی‌توانند با انقلاب اسلامی مقابله کنند.

وی ادامه داد: ما بزرگداشت سالروز انقلاب اسلامی سال ۹۷ را از ماه‌ها قبل اغاز کردیم. صد‌ها نمایشگاه از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، مسابقات ورزشی و. در میان جشن‌های دهه فجر سال‌های قبل سابقه نداشته است و ویژه چهلمین سالگرد است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ماموریت ستاد چهلمین سالگرد با پایان ایام دهه فجر، پایان نمی‌یابد. به علت نقشه دشمنان برای فتنه سال ۹۸ و ضرورت اکاهی بخشی بیشتر مردم نسبت به دستاورد‌های انقلابشان بنا بر این است که دست کم فعالیت ستاد تا سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های ویژه ایام دهه فجر امسال افتتاح پروژه‌های عمرانی است که تا روز ۲۲ بهمن ادامه خواهد یافت.

لطفی گفت: روز شنبه ۲۲ بهمن تجمع هیات‌های مذهبی را به عنوان بخشی از فعالیت ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: روز پنجشنبه برنامه میهمانی لاله‌ها برگزار می‌شد، چرا که امانتی که به دست ما رسیده است، حاصل خون شهدای گرانقدر کشور است و از این رو در ۱۵ هزار گلزار شهدای کشور ایین عطرافشانی مزار شهدا برکزار می‌شود و کلزار مراز استان‌ها گلباران خواهد شد. همچنین گلزار شهدای اقلیت‌های دینی و اهل تسنن عطرافشانی می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق روال متعارف سنوات قبل، بدون تغییر، ساعت ۲۱ مراسم گلبانگ تکبیر بر روی بام منازل و ماذنه‌های مساجد و نیز مراسم نور افشانی به شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم انقلاب برگزار می‌شود و به ویژه در تهران از ۴۰ نقطه تهران نورافشانی خواهد شد.

لطفی گفت: در روز ۲۲ بهمن در بیش از ۱۰۰۰ شهر و ۱۰۰۰۰ روستا برنامه راهپیمایی خواهیم داشت به منظور بیمه کردن انقلاب اسلامی و مردم بدینوسیله دشمنان را ناکام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: میهمانانی از خارج کشور از چهره‌های ورزشی، سیاسی و فرهنگی در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب حضور خواهند یافت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در تهران بیش از ۱۰۰۰ غرفه و در شهرستان‌ها ۲۰ هزار غرفه امدادی و فرهنگی برای روز ۲۲ بهمن تدارک دیده شده است.

وی افزود: انشالله جهان شاهد حضور هر چه گسترده‌تر مردم در جشن سالروز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خواهد بود و بیش از ۶۵۰۰ خبرنگار و عکاس مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را پوشش خواهند داد که از این میان ۳۰۰ خبرنگار و عکاس خارجی خواهند بود.

لطفی گفت: انواع شبکه‌های رادیو تلویزیونی خارجی در حال اخذ مجوز هستند برای پوشش حضور پرشکوه مردم ما در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن.

وی ادامه داد: امسال برای اولین در تهران از ۱۲ مسیر، مردم ایران حرکت خود را به سمت میدان آزادی آغاز خواهند کرد و سخنران مراسم حجت السلام روحانی رییس جمهور خواهند بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برای اولین بار سرود ۱۳۹۷ نفری دانشجویی توسط دانشجویان دانشکاه امام حسین اجرا می‌شود و برنامه مداحی توسط سعید حدادیان صورت می‌کیرد.

وی در ادامه درباره حواشی رخ داده درباره سخنرانان مراسم‌های ۲۲ بهمن گفت: بزرگداشت مراسمات باید حول محور وحدت ملی و تبیعیت از مقام معظم رهبری باشد، پس اقتضای حرکت این‌چنینی که هرکسی با هر تفکری خود را سهیم بداند در حماسه انقلاب، باید به گونه باشد که استنباط برخورد‌های تنک نظرانه نباشد، لذا شورا با نکاه فراجناحی در خدمت مردم است.

لطفی گفت: یکی از برنامه‌ها دعوت از شخصیت‌ها است که برای محدود نشدن به یک طیف خاص، به دوستان استان‌ها اعلام کردیم که خود مرکز برای مراکز استان‌ها سخنران دعوت می‌کند، اما به مرامز استان‌ها اعلام کردیم که برای سخنرانان شهرستان‌ها باید نکاه غیرجناحی و در راستای یکپارچکی باشد.

وی افزود: محور اصلی سخنرانی سخنرانان تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تقویت انسجام و همدلی و پرهیز از هرگونه حاشیه سازی خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: هر فردی در هر جایگاه با هر تفکر و جناحی باید فقط مصلحت نظام و رهنمود‌های رهبری را مد نظر قرار دهد. آنچه درباره کرج روی داد، در اطلاعیه دفتر رئیس مجلس ۲ شائبه ایجاد کرده است درباره اصرار اینجانب بر سخنرانی آقای لاریجانی در شهر کرج و نیز هماهنگی با امام جمعه کرج.

وی ادامه داد: اگر قرار بود در هر استانی رضایت آقایان را در نظر بگیریم، بسیاری از دعوت‌ها اصلا امکانپذیر نبود. الان استاندارانی با ما تماس گرفتند که سخنرانان دولتی باید جایگزین سخنرانان غیردولتی شوند، اما نگاه ما پرهیز از تفکر تنگ نظرانه و جناحی است.

لطفی گفت: اینکه هرکس از استانداران و ائمه جمعه می‌خواهند سخنران باشند، امکان پذیر نبود. بنده اصرار داشتم که رییس قوه مقننه حتما سخنران مراسم یکی از شهر‌ها باشند. اصرار بر کرج نبود، بلکه به لحاظ سوابق اجرایی و مسئولیت‌ها و خدماتشان به ستاد چهلمین سالگرد اصرار داشتم که سخنران یکی از شهر‌ها باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر خود آقای لاریجانی، سخنرانی شان را در کرج لغو نمی‌کردند، ما هیچ برنامه‌ای برای لغو سخنرانی ایشان نداشتیم و امیدواریم این گونه اتفاقات تکرار نشود.

نظرات بینندگان