arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

اینستاگرام ضد خودکشی می شود / اعمال فیلترهایی جدید برای پیشگیری از رفتارهای خطرناک نوجوانان

اینستاگرام با هدف یپشگیری از خودکشی نوجوانان، فیلترهایی جدید روی پلتفرم خود ایجاد می کند این موضوع از زمانی جدی تر شد که بسیاری از والدین اعلام کردند فرزندانشان رفتارهای پرخطر را از اینستاگرام می آموزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینستاگرام با هدف پیشگیری از خودکشی نوجوانان، فیلترهایی جدید روی پلتفرم خود ایجاد می کند این موضوع از زمانی جدی تر شد که بسیاری از والدین اعلام کردند فرزندانشان رفتارهای پرخطر را از اینستاگرام می آموزند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آدام موسری از مدیران ارشد اینستاگرام در این خصوص می گوید:  شرکت ما  تغییراتی جدید را در پلتفرم خود اجرا می کند و امیدوار است  کاربران جوانتر را از محتواهای نامناسب مربوط به خودکشی و صدمه زدن به خود مصون نگه دارد."

برخی از تغییراتی که اینستاگرام برای تحقق این هدف در نظر دارد شامل این موارد است: ایجاد تکنولوژی"صفحه نمایش حساس" که باعث می شود تصاویر خطرناک از معرض دید کاربران پاک شود. از سوی دیگر این قابلیت باعث می شود تصاویر یا ویدئوها با هشتگ های خودکشی و ... نیز از معرض دید نوجوانان حذف شود.

این تغییرات از  سال 2017  و پس از خودکشی نوجوان بریتانیایی  14 ساله یعنی مولی راسل به شکلی جدی تر دنبال شد، چرا که تحقیقات پلیس نشان داد موللی چندی حساب مرتبط  با خودکشی را دنبال می کرده است.

شرکت  اینستاگرام از سوی شرکت مادر خود؛ فیسبوک نیز تحت فشار  بوده است. در ماه ژانویه، وزیر بهداشت بریتانیا، خواستار فعالیت های جدی تر غول های فناوری مانند فیسبوک، توییتر و گوگل برای حفاظت از نوجوانان شد.

مت هانکاک وزیر بهداشت بریتانیا در نامه ای در این خصوص نوشت: "من از شجاعت پدر مولی درباره افشاگری  نقش شبکه های اجتماعی در مورد این فاجعه سپاسگذارم. ما باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا همه چیز را برای پیشگیری از تکرار این تراژدی مهیا کنیم."

 

نظرات بینندگان