arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

کاهش صادرات ایران به عراق در دی ماه

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه طی دی ماه امسال روند صادرات ایران به عراق وضعیت خوبی نداشت، گفت: این مساله دو علت داشت که یکی تعطیلات ژانویه و دیگری موضوع پیمان‌سپاری ارزی و مشکلات ناشی از آن برای صادرکنندگان بود. او با اشاره به صادرات ۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلاری ایران به عراق در سال ۲۰۱۸ گفت: ایران در این سال در صادرات به عراق جای ترکیه را گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به صادرات 8 میلیارد و 750 میلیون دلاری ایران به عراق در سال 2018 گفت: ایران در این سال در صادرات به عراق جای ترکیه را گرفت.

سید حمید حسینی با بیان اینکه طی دی ماه امسال روند صادرات ایران به عراق وضعیت خوبی نداشت، گفت: این مساله دو علت داشت که یکی تعطیلات ژانویه و دیگری موضوع پیمان‌سپاری ارزی و مشکلات ناشی از آن برای صادرکنندگان بود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه دی ماه 97 میزان صادرات ایران به عراق به 510 میلیون دلار کاهش یافت بیان داشت: این در حالی که در سال جاری در برخی ماه‌ها میزان صادرات کشورمان به عراق به 900 میلیون دلار هم رسید.

او افزود: در سال جاری متوسط صادرات ایران به عراق ماهانه حدود 750 میلیون دلار بوده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در سال 2018 ایران در صادرات به عراق جای ترکیه را گرفت، گفت: در سال 2017 ترکیه 6.5 درصد از کالاهای صادراتی خود به ارزش 8 میلیارد و 300 میلیون دلار را به عراق صادر کرد اما در سال 2018 این کشور با صادرات 4.5 درصد از کالاهای صادراتی خود به عراق توانست 7 میلیارد و 350 میلیون دلار کالا به عراق صادر کند.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: اما ایران در 12 ماهه سال 2018 با صادرات 8 میلیارد و 750 میلیون دلار کالا به عراق از ترکیه پیشی گرفت و توانست جای ترکیه را در بازار عراق بگیرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان