arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسم

نانسی پلوسی روز شنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی افزود: از تصمیم مجمع ملی به عنوان تنها موسسه دمکراتیک باقی مانده در ونزوئلا حمایت می کنم که خوان گوایدو رئیس این مجمع را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت می شناسد تا انتخابات کامل، عادلانه و آزاد برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک- ایرنا- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا حمایت کرد و از جامعه بین المللی خواست به سرعت نقض حقوق بشر از سوی مادورو را محکوم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نانسی پلوسی روز شنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی افزود: از تصمیم مجمع ملی به عنوان تنها موسسه دمکراتیک باقی مانده در ونزوئلا حمایت می کنم که خوان گوایدو رئیس این مجمع را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت می شناسد تا انتخابات کامل، عادلانه و آزاد برگزار شود.
وی ادامه داد: ایالات متحده باید به روند مشروع دمکراتیک احترام بگذارد و از حق مردم ونزوئلا برای اعتراض و دفاع از حقوق بشری خود حمایت کند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: سرکوب و فقیر سازی برای تقویت رژیم نیکلاس مادورو، به شدت نقض حقوق بشر را ادامه می دهد که باید به سرعت توسط جامعه بین المللی محکوم شود.
پلوسی اظهار کرد: تصمیم اخیر مادورو برای انسداد پل ها و قطع کانال های ارسال مواد غذایی و تجهیزات، سلامت و آینده مردم ونزوئلا را تهدید می کند و باید بلافاصله برداشته شود.
وی تصریح کرد در این زمان مخاطره آمیز، آمریکا باید از مردم ونزوئلا حمایت کند.
در این رابطه، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ که بیش از همه به دنبال تغییر رژیم در ونزوئلا است، از بیانیه پلوسی استقبال کرد و گفت: از بیانیه قوی رئیس مجلس برای حمایت قدردانی می کنم.
وی افزود: آمریکا به صورت یکپارچه در حمایت از خوان گوایدو رئیس جمهوری موقت در انتقال مسالمت آمیز و مطابق با قانون اساسی برای دمکراسی در ونزوئلا ایستاده است.
حدود دو هفته پیش، خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با فراخواندن مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور، خود را رئیس جمهوری معرفی کرد.
این اقدام وی که پیشتر با مایک پنس معاون اول ترامپ، جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هماهنگ شده بود به سرعت مورد استقبال رئیس جمهوری ایالات متحده قرار گرفت و به رسمیت شناخته شد.
بر خلاف فشار همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، ارتش و دیوان عالی قضایی در کنار روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر از مادورو حمایت کردند.

نظرات بینندگان