arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

ورود دادستان به پرونده ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی نتیجه داد/ پدر و همسر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند / «رها» به بهزیستی تحویل داده شد

پس از پیگیری‌های مقام قضایی و با دستور دادستان ایلام، رهای یازده ساله که مردی حدودا ۵۰ ساله او را به ازدواج خود درآورده بود، به بهزیستی تحویل داده شد.همچنین دادستان ایلام از صدور حکم جلب برای مرد ۵۰ ساله که رها را به ازدواج خود درآورده بود، مطابق ماده ۵۰ قانون حمایت خانواده خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پس از پیگیری‌های مقام قضایی و با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، رهای یازده ساله که مردی حدودا ۵۰ ساله او را به ازدواج خود درآورده بود، به بهزیستی تحویل داده شد.

پیرو انتشار خبری مبنی بر ازدواج یک دختر یازده ساله با مردی حدودا پنجاه ساله در ایلام، دادستانی مرکز این استان به موضوع ورود کرد و با تکلیف به بهزیستی، خواستار حل این واقعه شد.

پس از پیگیری‌های مقام قضایی و با دستور خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، رهای یازده ساله به بهزیستی تحویل داده شد.

دادستان ایلام از صدور حکم جلب برای مرد حدودا ۵۰ ساله که رها را به ازدواج خود درآورده بود، مطابق ماده ۵۰ قانون حمایت خانواده خبرداد.

ماده ۵۰ قانون حمایت خانواده بیان می‌دارد: هرگاه مردی برخلاف مقررات ماده (۱۰۴۱) قانون مدنی ازدواج کند، به حبس تعزیری محکوم می‌شود.

ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی تصریح دارد: عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ۱۳ سال تمام شمسی و پسر‌ قبل از رسیدن به سن ۱۵ سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت‌ مصلحت با تشخیص دادگاه صالح.

منبع : میزان

نظرات بینندگان