arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

بوتفلیقه برای پنجمن بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شد

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهوری الجزایر امروز (یکشنبه) به صورت رسمی و برای پنجمین بار پیاپی، نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری الجزایر شد. بوتفلیقه ۸۱ ساله که از سال ۱۹۹۹ میلادی پست ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده دارد، متعهد شده است که در صورت انتخاب مجدد با برگزاری یک نشست فراگیر ملی، امکان بازنگری در قانون اساسی و انجام اصلاحات را مورد بررسی قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهوری الجزایر امروز (یکشنبه) به صورت رسمی و برای پنجمین بار پیاپی، نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری الجزایر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، بوتفلیقه 81 ساله که از سال 1999 میلادی پست ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده دارد، متعهد شده است که در صورت انتخاب مجدد با برگزاری یک نشست فراگیر ملی، امکان بازنگری در قانون اساسی و انجام اصلاحات را مورد بررسی قرار دهد.

این انتخابات قرار است 18 آوریل 2019(29 فروردین 1398) برگزار شود.

حزب بزرگ 'جبهه آزادیبخش ملی' که 164 کرسی از مجموع 462 کرسی مجلس نمایندگان الجزایر را در اختیار دارد، در چند ماه گذشته بارها حمایت خود را از بوتفلیقه اعلام کرده و روز گذشته (شنبه) نیز وی را به عنوان نامزد رسمی خود در انتخابات آینده معرفی کرد.
حزب 'تجمع ملی دموکراتیک' هم که با در اختیار داشتن100 کرسی پارلمان دومین حزب مهم الجزایر محسوب می شود از نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آینده ریاست جمهوری حمایت کرده است.

«عبدالعزیز بلعید» رئیس حزب 'جبهه المستقبل'، «علی بن فلیس » رئیس حزب 'طلائع الحریات'، «علی فوزی رباعین» رئیس حزب 'عهد 54' و «لویزه حنون» دبیرکل حزب کارگران از جمله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش روی الجزایر هستند.

بر اساس ماده 142 قانون انتخابات الجزایر، هر فردی که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشد، باید از حمایت 600 نفر از اعضای شوراهای شهرداری یا استانداری یا نمایندگان مجلس در 25 استان از مجموع 48 استان الجزایر برخوردار باشد و یا دست کم امضای 60 هزار نفر از مردم عادی در حداقل 25 استان الجزایر را دراختیار داشته باشد ( در هر استان دست کم باید یک هزار و 500 امضا داشته باشد).

این شرط مانع بزرگی مقابل افراد ناشناخته است و باعث می شود بسیاری از کسانی که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند، راه به جایی نبرند.

نظرات بینندگان