arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

نماینده مجلس: سالانه 250 هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود که این رقم به معنای افزایش یک شهرستان به استان است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مجلس:سالانه 250 هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می شودسید فرید موسوی عصر یکشنبه در حاشیه آئین افتتاح طرح های روستایی ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهران از استان های مهاجر پذیر است و این افزایش جمعیت مستلزم افزایش امکانات و تسهیلات برای این افراد است.
وی تصریح کرد: میزان امکانات روستاهای تهران با افزایش جمعیت همخوانی ندارد و باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه روستاهای استان تهران از غفلت چند ساله رنج می برند، بیان کرد: تعدادی از طرح ها از دهه 80 تاکنون به روز رسانی نشده و این موضوع برخی مناطق را در اجرای طرح هادی با چالش مواجه کرده است.
موسوی به تخصیص یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای توسعه رفاه و افزایش تولبد عشایر و روستاییان از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: این اعتبار به متقاضیان فعالیت های عشایری و روستایی و برای عمران و گسترش این حوزه ها پرداخت می شود.
وی عنوان کرد: هم اکنون این طرح ابلاغ و اجرایی شده و این روند گام مثبتی در راستای رفع چالش اشتغال روستائیان است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تخصیص 30 درصدی اعتبار از مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری بر اساس تعداد جمعیت روستاها نیز از طرح های خوبی است که از سال 1396 اجرایی شده است.
وی یادآور شد: در دو سال اخیر روال تخصیص بودجه به روستاها به همین منوال بود و در سال آینده نیز این روند تداوم خواهد داشت.
موسوی افزود: مسئولان باید به فکر راهکاری برای درآمد پایدار در راستای ارائه خدمات موثر به مردم روستاها باشند تا خللی در این عرصه ایجاد نشود.
2 طرح روستایی در شهرستان ری عصر امروز (یکشنبه) به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

نظرات بینندگان