arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

ریابکوف: برنامه موشکی ایران در تطابق کامل با قوانین بین‌الملل است

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: برنامه موشکی ایران نقض قوانین بین‌الملل نیست و تهران با توسعه برنامه موشکی خود در حال احقاق حقوق دفاعی خود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون وزیر خارجه روسیه، توسعه برنامه موشکی ایران را در تطابق کامل با قوانین بین‌الملل و تلاشی در جهت احقاق حقوق دفاعی ایران دانست.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، برنامه موشکی ایران نقض قوانین بین‌الملل نیست و تهران با توسعه برنامه موشکی خود در حال احقاق حقوق دفاعی خود است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز همچنین از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه ابراز انزجار کرد و گفت که این حملات غیرقانونی است.

بر اساس این گزارش، سرگئی ریابکوف تأکید کرد: «حملات اسرائیل علیه سوریه غیرقانونی و غیرقابل توجیه است».

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «از نظر ما، امنیت اسرائیل در بالاترین سطح است. من قبلا هم گفته‌ام که حملات غیرقانونی اسرائیل علیه اهدافی در سوریه از جمله اهدافی که به هر نحوی به ایران مرتبط میشوند، غیرقانونی است و به هیچ وجه توجیه‌پذیر نخواهد بود».

وی افزود: «ما این حملات را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که این حملات غیرقانونی است. و این اصلا به این معنا نیست که ما باید دوباره مراقب امنیت اسرائیل باشیم.»

بامداد امروز اول بهمن، رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند. دقایقی بعد، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است.

ارتش رژیم صهیونیستی در آن روز با اذعان صریح و کم‌سابقه به تهاجم هوایی علیه اهدافی در سوریه، مدعی شد که این اهداف متعلق به ایران بوده است.

نظرات بینندگان