arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

مدیر امنیتی پیشین فیسبوک: فرهنگ رهبری در شرکت مارک زاکربرگ درست مثل سریال «بازی تاج و تخت» است

الکس استاموس، مدیر امنیتی پیشین فیسبوک با یک تشبیه جالب و تامل برانگیز گفته که فرهنگ رهبری در فیسبوک بی شباهت به فرهنگ رهبری در سریال بازی تاج و تخت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الکس استاموس، مدیر امنیتی پیشین فیسبوک با یک تشبیه جالب و تامل برانگیز گفته که فرهنگ رهبری در فیسبوک بی شباهت به فرهنگ رهبری در سریال بازی تاج و تخت نیست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  الکس استاموس در مصاحبه ای با سی ان ان گفته شاید اکنون برای اعتراف به اشتباهات گذشته دیر باشد اما شرکت فیسبوک دارای وضعیتی مثل وضعیت سریال بازی تاج و تخت است.

استاموس گفت که وی و دیگر اعضای تیم رهبری فیسبوک از جمله شریل سندبرگ، سعی کرده اند محیط داخلی فیسبوک را مثل دژها و قلعه های سریال بازی تاج و تخت بین یکدیگر تقسیم کرده و قلمرو داشته باشند.

الکس استاموس، در ادامه این مصاحبه گفت که حتی شرکت های عضو سیلیکون ولی نیز، در سطوح بالاتر با یکدیگر درگیر فتنه های سیاسی و درگیری های پشت صحنه هستند که باز هم شبیه به درگیری های سریال بازی تاج و تخت است.

او  در بخشی از این مصاحبه گفت: "حقیقت این است که بخش هایی از بازی فرهنگی بین مدیران اجرایی فیسبوک وجود دارد که باعث می شود این مدیران رفتارهایی خاص نشان دهند. یکی از مشکلات بزرگ مدیران فیسبوک این است که مدام باید سعی کنند گروه هایی از مردم را در یک مجموعه مشخص حفظ کنند."

استاموس  یکی از مهمترین و قابل احترام ترین مدیران امنیتی فیسبوک بود که از سال 2015 تا 2018 در این شرکت خدمت کرده است. در طی این مدت، او  چندین بار با شریل سندبرگ برخورد کرد و حتی در مورد بخش هایی مرتبط با عملیات اطلاعاتی روسیه نیز هشدارهایی داده بود. اکنون به عنوان استاد دانشگاه استنفورد کار می کند.

استاموسدر این مصاحبه تاکید کرد که  مسئولیت نهایی برخی از مسائل فیسبوک با مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت است. او گفت: "در نهایت، مسئولیت واقعی و بررسی ریشه ماجراها در کنترل سندبرگ نیست بلکه همه چیز بر عهده زاکربرگ است.

 

 

نظرات بینندگان