arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

رییس جمهور آمریکا هنوز نمی‌داند ایران عضو ان‌پی‌تی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ترامپ در حالی ایران را درصدد دستیابی به سلاح هسته ای می داند که کشورمان عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات ضدایرانی رییس جمهور آمریکا در جمع نمایندگان سنا، گفت: ترامپ در حالی عنوان کرد که ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته ای است که کشورمان عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است و از ابتدای فعالیت هسته ای اعلام کرد قصد استفاده غیر صلح آمیز از این انرژی ندارد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که رژیم صهیونیستی در منطقه دارای کلاهک های هسته ای بوده و حتی عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) نیست. بر این اساس به نظر می رسد سیاستمداران کاخ سفید باید پاسخ دهند چرا شرکای آنها می توانند به این سلاح های دسترسی داشته باشند؟.

وی با اشاره به اینکه ترامپ مدعی شده کشورمان رژیمی تروریستی است، ادامه داد: باید یادآور شد که سیاستمداران دروغگو کم حافظه هستند زیرا ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خودش بارها اعلام کرد که گروه تروریستی-تکفیری داعش توسط آمریکایی ها ایجاد شده و در مقابل امروزه همه دنیا اذعان دارد که ایران توانست با کمک ائتلاف منطقه ای داعش را در عراق و سوریه از بین ببرد و نابود کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دیده و تلاش کرده اند به کشورمان آسیب بزنند، تصریح کرد: حال باید از ترامپ سوال کرد ایران اسلامی که موضوع منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای را برای اولین مرتبه اعلام کرد و رهبر انقلاب نیز فتوای شرعی در خصوص مسئله هسته ای بیان کردند، چطور می تواند بدنبال سلاح هسته ای باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد رییس جمهور آمریکا نیز همانند دیگر سردمداران قبلی این کشور از شکست پیاپی سیاست هایش در قبال ایران عصبانی است و امیدوار است با طرح چنین سخنانی خودش را تبرئه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس جمهور آمریکا در دومین سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت که واشنگتن چشمان خود را به روی نظام ایران که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد نخواهد بست.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی مدعی شد که ایران رژیمی تروریستی بوده و آمریکا به مقابله با نظام ایران پرداخته و واشنگتن هرگز به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح اتمی دست پیدا کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت:"از رژیمی که مرگ بر آمریکا می‌گوید و تهدید به نسل‌کشی علیه یهودیان می‌کند، چشم بر نمی‌داریم.

نظرات بینندگان