arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

ادعای رسانه اسرائیلی: تهران قصد دارد پاسخ حملات تل آویو در خاک سوریه را با دخالت در انتخابات اسرائیل بدهد

إسرائيل اليوم با اشاره به اظهارات مقام های ایرانی درباره پاسخ قاطع به اسرائیل نوشت که ایرانیها در پی آن هستند که در نتایج انتخابات در اسرائیل تاثیر بگذارند و حداقل، فرماندهی اسرائیل را از ادامه جنگ علیه ایران، بازدارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای رسانه اسرائیلی: تهران قصد دارد پاسخ تل آویو را با دخالت در انتخابات اسرائیل بدهد

القدس العربی در مطلبی به نقل از إسرائيل اليوم به قلم ايال زيسر نوشت: گزارشها حاکی از آن است که ایرانی ها نیروهای خود را از جنوب سوریه دور کرده و تصمیم گرفتند مرکز فعالیت خود را از فرودگاه دمشق به فرودگاه تی فور در قلب صحرای سوریه انتقال دهند.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: در این شرایط، بیهوده نیست که فرمانده سپاه قدس، قاسم سلیمانی آرزوی سرنگونی دولت اسرائیل را می کند. با توجه به صحبتهای منتشر شده از او در رسانه ها، می توان اینطور برداشت کرد که پاسخ قاطع ایران به حملات اسرائیل در سوریه می تواند از نتایج انتخابات در اسرائیل، متاثر شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که ایران در پشت پرده تلاشهای جهاد اسلامی در غزه ایستاده باشد. بنابراین، ایرانیها در پی آن هستند که در نتایج انتخابات در اسرائیل تاثیر بگذارند و حداقل، فرماندهی اسرائیل را از ادامه جنگ علیه ایران، بازدارند.

با این حال، باید یادآور شویم که ایرانی ها به این آسانی دست بردار نیستند. حضور آنها در سوریه، در کنار تثبیت حضورشان در عراق، یمن و لبنان، یک هدف استراتژیک است.

بهتر است اینطور تصور کنیم که ایران به تلاشهای خود برای تثبیت حضورش در سوریه ادامه می دهد و امیدوار است که روسها مانع تلاش اسرائیل برای دور کردن نیروهای ایرانی از سوریه شوند. پس از هر چیز، برخلاف اسرائیل، روسیه حضور تهران در سوریه را هیچ تهدیدی نمی داند و باور دارد که می تواند ایرانیها را مهار و کنترل کند.

نظرات بینندگان