arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

برایان هوک: معافیت‌های داده شده برای خرید نفت از ایران بعد از "ماه می" تمدید نمی‌شود/ قرار است این معافیت ها فقط به"چین، هند، کره جنوبی و ژاپن" برای خرید محدود نفت از ایران داده شود

نماینده امریکا در امور مربوط به ایران اعلام کرد معافیت های داده شده برای خرید نفت از ایران بعد از ماه می تمدید نمی شود.برایان هوک گفت: سیاست ما کاهش صادرات نفت خام ایران است و به دادن معافیتهای دیگر به مشتریان نفت ایران پایبند نیستیم و استثنا هایی وجود داشت که در گذشته داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برایان هوک: معافیت‌های داده شده برای خرید نفت از ایران بعد از

برایان هوک نماینده ایالات متحده در امور مربوط به ایران اعلام کرد معافیت های داده شده برای خرید نفت از ایران بعد از ماه می تمدید نمی شود.

به گزارش فارس به نقل از الوطن برایان هوک نماینده ایالات متحده در امور مربوط به ایران اعلام کرد معافیت های داده شده برای خرید نفت از ایران بعد از ماه «می» تمدید نمی شود.

وی ادامه داد: سیاست ما کاهش صادرات نفت خام ایران است و به دادن معافیتهای دیگر به مشتریان نفت ایران پایبند نیستیم و استثنا هایی وجود داشت که در گذشته داده شد.

واشنگتن پس از اعمال تحریم های جدید در بخش نفت در ماه نوامبر، معافیت های تحریم را به هشت تن از خریداران اصلی نفت، از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی صادر کرد.

وی ادامه داد قرار است این معافیت ها فقط به 4 مشتری اصلی و بزرگ نفت ایران یعنی چین، هند، کره جنوبی و ژاپن برای خرید نفت ایران به شکل محدود داده شود.

اگرچه رسما دولت آمریکا صحبتی از تمدید مجدد معافیت‌ها نکرده است و گفته هدف از ایجاد تحریم ها توقف صادرات نفت خام ایران است اما دولت آمریکا نمی خواهد کاری انجام دهد تا قیمت نفت افزایش یابد زیرا می داند افزایش قیمت نفت یک پیروزی برای ایران محسوب می شود.

نظرات بینندگان