arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

محکومیت سارقین مسلح به اعدام در کرمان

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: سارقین مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.در اوایل سال جاری سرقت مسلحانه شبانه از جایگاه‌های سوخت و نیز برخی از منازل در شهر کرمان موجب ترس و وحشت مردم شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محکومیت سارقین مسلح به اعدام در کرمان

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: سارقین مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.

به گزارش ایسنا، احمد قربانی در این باره اظهار داشت: در اوایل سال جاری سرقت مسلحانه شبانه از جایگاه‌های سوخت و نیز برخی از منازل در شهر کرمان موجب ترس و وحشت مردم شده بود.

 

وی تصریح کرد: بلافاصله رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار مرجع قضائی و انتظامی قرار گرفت و نهایتاً با رصد اطلاعاتی و پایش تصویری، اعضای این باند سرقت مسلحانه به نام‌های (ه – ف) و (الف – م) دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند در تاریخ ۱۷ فروردین ۹۷ شبانه به جایگاه سوخت آفتاب کرمان حمله کرده و ضمن تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت زیاد و تهدید پرسنل مشغول به کار در آن جایگاه، وجوه موجود را سرقت و متواری می‌شوند.

قربانی گفت: متهمان در دومین عملیات مسلحانه خود در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری مجدداً به همان روش قبلی به جایگاه سوخت ولیعصر کرمان حمله کرده و اقدام به سرقت مسلحانه نموده و نیز مجدداً در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه شبانه به منزل یکی از شهروندان در کرمان رفته و بعد از تیراندازی و تهدید اهالی منزل، اموال ایشان را سرقت کرده اند.

وی ادامه داد: بعد از دستگیری متهمان، یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف که مورد استفاده قرار می‌داده اند و در محلی زیرخاک مخفی کرده بودند، کشف شد.

 

قربانی عنوان کرد: نهایتاً پس از رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست، متهمین در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مورد محاکمه قرار گرفتند و تحت عنوان محاربه به مجازات اعدام محکوم شدند.

 

وی یادآور شد: حکم صادره به متهمان و وکلای ایشان ابلاغ شده است و بدیهی است که حکم صادره ظرف بیست روز بعد از تاریخ ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

 

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان در پایان گفت: چنانچه حکم در دیوان مورد تأیید قرار گیرد پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال خواهد شد.

نظرات بینندگان