arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

دناي توليدي كارخانه آذربايجان به دروازه اروپا مي رسد

در فاز اول تعداد محدودی دنا و دنا پلاس وارد بازار اوکراین می شود و بعد از نياز سنجي بازار و استقبال مردم از این محصولات، سايت آذربايجان آمادگی دارد که انواع محصولات موردنیاز بازار را تولید و راوانه بازار اوکراین کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه صنعتي ايران خودرو با اخذ استاندارد هاي لازم براي حضور در بازارهاي رقابتي درگام اول، خودروي دنا توليدي مشترك كارخانه ايران و جمهوري آذربايجان درنفت چاله را به بازار اواكراين صادر مي كند.     

به گزارش ایکوپرس، سابینا نوبری، مدیر منطقه اروپا، آسيا، ‌آمريكا و CIS  ضمن بیان مطلب فوق اظهار كرد: اين گروه صنعتي  با اخذ گواهینامه های جدید و استاندارد های لازم برای حضور در بازار رقابتی، فعالیت خود را با صادارت خودرو به صورت سي.بي.يو با امضای قراردادهای جدید از سايت آذربايجان از سر خواهد گرفت.

وی افزود: در فاز اول تعداد محدودی دنا و دنا پلاس وارد بازار اوکراین می شود و بعد از نياز سنجي بازار و استقبال مردم از این محصولات، سايت آذربايجان آمادگی دارد که انواع محصولات موردنیاز بازار را تولید و راوانه بازار اوکراین کند.  

نوبری با اشاره به این موضوع که بازار اوکراین در سال های اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است، گفت: در سال های 2006 تا 2010 ایران خودرو با فروش بیش از 12 هزار دستگاه خودروی سمند در این بازار، حضور فعالی داشت.

مدیر منطقه منطقه اروپا، آسيا، ‌آمريكا و CIS با اشاره به بازار بلاروس اظهار داشت: فروش خودروبه صورت اس كي دي  به بازار بلاروس از برنامه های بعدی كارخانه مشترك ايران خودرو آذربايجان است وبه همين منظور رایزنی ها برای صادارت محصولات مشترک اين كارخانه انجام خواهد شد.زيرا بازار بلاروس تنها بازار مقرون به صرفه براي ورود به بازار روسيه است .

گفتني است اوکراین به دلیل نزدیکی به اروپا می تواند نقش برجسته ای برای جمهوری اسلامی به اين قاره سبز داشته و يا به نوعي مي توانددروازه ورود كالاهاي ايراني به اروپا باشد.  
نظرات بینندگان