arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

آمادگی واشنگتن برای انتقال داعشی‌های بازداشت شده در سوریه به کشورهایشان

یک مسئول آمریکایی از آمادگی ایالات متحده برای کمک به کشورهایی که خواهان بازگرداندن شهروندان تندروی خود و خانواده‌های بازداشت شده‌شان در سوریه هستند، خبر داد اما به این شرط که این امر به سرعت انجام شود.او گفت که عملیات خارج کردن نیروهای داعش تنها محدود به فرستادن یک هواپیما به یک فرودگاه در شمال شرق سوریه نمی‌شود، بلکه مشکلات فنی و لجستیکی پیچیده‌ای وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مسئول آمریکایی از آمادگی ایالات متحده برای کمک به کشورهایی که خواهان بازگرداندن شهروندان تندروی خود و خانواده‌های بازداشت شده‌شان در سوریه هستند، خبر داد اما به این شرط که این امر به سرعت انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این مسئول که نخواست نامش فاش شود، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت؛ زمانی که ایالات متحده طی آن می‌تواند این کمک را ارائه دهد، در حال کمتر شدن است.

وی از کشورهای ذی ربط خواست تا هرچه سریع‌تر برای انجام مسئولیتشان در قبال شهروندانشان که برای نبرد در کنار داعش به سوریه رفته‌اند، وارد عمل شوند.

این مسئول عنوان داشت که ساماندهی عملیات خارج کردن نیروهای داعش تنها محدود به فرستادن یک هواپیما به یک فرودگاه در شمال شرق سوریه نمی‌شود، بلکه مشکلات فنی و لجستیکی پیچیده‌ای وجود دارد.

وی گفت که باید به این مشکلات توجه کرد که از جمله آنها اطمینان حاصل کردن نسبت به تابعیت هر تندرو و جمع کردن افراد تندرو و دست‌یابی به مجوز پرواز و هماهنگی تمامی این امور است تا این مسائل به نحو خوبی انجام شود.

پیش‌تر ژنرال ژوزف ووتل، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه گفته بود که ایالات متحده مسئولیت تسهیل اجرای این مأموریت را برعهده می‌گیرد. وی ادامه داده بود: ما می‌توانیم به توافق‌هایی دست یابیم.

نظرات بینندگان