arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

ناکامی اپل در کنترل برنامه های قمار و محتواهای غیر اخلاقی حاشیه ساز شد

به نظر می رسد اپل موفق نشده در حذف برنامه های قماربازی و حاوی مضامین مستهجن موفق عمل کند. این موضوع باعث شده که بسیاری از کاربران نسبت به شرایط موجود اپل ابراز نارضایتی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به نظر می رسد اپل موفق نشده در حذف برنامه های قماربازی و حاوی مضامین مستهجن موفق عمل کند. این موضوع باعث شده که بسیاری از کاربران نسبت به شرایط موجود اپل ابراز نارضایتی کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک و گوگل بارها به علت عدم توانایی کنترل برخی برنامه هایی که توسط توسعه دهندگان ارائه می شود، مورد بازخواست قرار گرفته اند، با این وجود، به نظر می رسد گوگل و فیسبوک تنها شرکت هایی نیستند که با محتواهای قمار و مسائل غیراخلاقی سر و کار دارند.

تحقیقات اخیر نشان داده که حداقل 12 برنامه قمار واقعی و برنامه های متعدد غیر اخلاقی از سیستم نظارت اپل فرار کرده و به راحتی منتشر شده اند.

درواقع کاربران iOS  با مراجعه به اپ استور در معرض این نوع برنامه ها قرار دارند و هر لحظه ممکن است این نوع برنامه ها را دانلود کنند. نکته منفی تر این است که برخی از شواهد نشان می دهد که اپل مسئولیت خود را  در حوزه امنیت کاربران نادیده گرفته و حتی مقررات داخلی خود را نادیده گرفته است.

درواقع مشکلات اپل در شرایطی پررنگ تر به نظر می رسد که به یاد بیاوریم مدیرعامل شرکت اپل،  تیم کوک اغلب رقبای خود را برای سوء استفاده از داده ها و فساد سیاسی مانند ماجرای کمبریج آنالیتیکا مورد تمسخر و انتقاد قرار می داد و اکنون خود نیز گرفتار همان حواشی شده است.

از سوی دیگر فیس بوک و گوگل اخیرا اعلام کردند که از برنامه هایی ویژه برای تحقیق در مورد کاربران استفاده می کنند که می تواند تمامی اطلاعات تلفن همراه کاربران را رصد کند. این موضوع در مورد کاربران اپل با وجود قوانین سختگیرانه این شرکت نیز وجود دارد.

این مشکل  نشان می دهد برخلاف ادعاهای اخیر این شرکت، اپل چندان قدرتی در اجرای استانداردهای خود ندارد و با مشکل  ضعف در نظارت بر برنامه های خود مواجه است. توسعه دهندگانی که با اپل همکاری می کنند چندان سختی و مشکلی ندارند و به سادگی باید یک فرم آنلاین را پر کنند و سپس 299 دلار به اپل پرداخت کنند، مراحل تایید بعدی نیز بسیار ساده است. بنابراین بسیاری از افراد می توانند با هویت جعلی و دروغین وارد پلتفرم اپل شده و برنامه هایی مخرب را اجرا کنند.

متاسفانه بسیاری از برنامه های قمار موجود در اپ استور کاملا واقعی هستند و از کاربران مبالغ نقدی سنگینی را اخاذی می کنند.  واقعی پولی آشکارا اعلام می کنند که نسخه های iOS در دسترس هستند که برنامه گواهی سازمانی را مورد سوء استفاده قرار می دهند. این در حالیست که بر اساس استانداردهای پیشین اپل، استفاده از این نوع برنامه ها در اپ استور ممنوع اعلام شده بود.

اگرچه اپل طی ماه های اخیر بارها و در فواصل زمانی مشخص برخی از این برنامه ها را حذف کرده است، اما این تلاش ها کافی به نظر نمی رسد و اپل نیز هیچ توضیحی در خصوص این مسئله و مشکل اعلام نکرده است.

 

 

نظرات بینندگان